5.25 inch bay outtake cooling

Pagina: 1
Acties:

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb sinds 6 maanden een Cooltek Jonsbo rm1. Die heeft 1 drive bay van 5.25 inch. Ik heb nergens ruimte voor outtake fans.
Ik zoek een 5.25 inch bay bakje ter grootte van een bvb speler waarin enkel een grote fan zit (outtake) met als frontcase cover een zwarte gril, liefst in alu. :-)

Ik heb inmiddels al enkele uren gezocht op Google maar ik vind niets dat strak genoeg is voor de case of zelfs maar in de buurt komt.

Het probleem is dat de case temp 40+ kan worden, afgelopen zomer vormde dit een probleem voor de stabiliteit van de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Niet alleen zijn deze lastig te vinden, waarschijnlijk zijn dergelijke oplossing ook lawaaierig en doen afbreuk aan zo'n mooie case. Wat je zou kunnen doen is de front fan te vervangen door een high static pressure fan, misschien biedt dat een betere airflow. https://tweakers.net/pric...-pwm-120mm/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11

Epsilon

Mooi kastje maar ik snap heel goed dat je problemen hebt met je warmte :).

De suggestie van Rob Krauts gaat je niet helpen. Dit is namelijk geen intake fan, maar een recirculatiefan.

Review van de kast waar de binnenkant zichtbaar is:
https://www.techpowerup.com/reviews/Cooltek/RM1/4.html

5.25" Drivebay fans zijn er ooit wel geweest, maar zijn altijd een waardeloze oplossing wat geluid en koelingwinst betreft. Hetzelfde geldt voor outtake fans die in de PCI slots gestoken worden.

Jij hebt intake nodig die de kast op druk zet zodat deze door de mesh naar buiten geblazen wordt + door de voeding als outtake. De enige optie die ik zie zonder dat je de kast zeer zichtbaar mod, is een intake in de onderkant te maken.

Kant en klare oplossingen gaan je niet gelukkig maken, dan kan je beter de kast vervangen door eentje waar wel over airflow is nagedacht :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Benankt voor de reacties.
Mijn verdere specs zijn een 6700K op stock (4GHz & 1.2V) en een 960GTX (ik speel slechts Fallout 4 atm).
Een eventuele oplossing zou zijn om de 960GTX te verkopen en te vervangen door een kaart welke de warmte direct de kast uitblaast.
In principe kan ik hier dan ook nog mee wachten tot volgend jaar voor de zomer begint. :P
Wat ik ook kan doen is de 960 proberen undervolten voor een lagere warmteproductie (als iemand hier een handige tool voor kent ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:10
Heb je misschien wat foto's van de binnenkant van je kast?
Pagina: 1