Hallo!
Aangezien mijn 4 jaar oude pc ooit besteld bij gamepc.nl nu helemaal onder het sof ligt en hard aan vervanging toe is besloot ik maar om even een topicje aan te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen maar hij moet ook wat video/foto bewerking kunnen doen en hij zal gebruikt worden voor web design met XAMP. De games die gespeeld gaan worden zijn: Cities skylines, Civilization Vl, Ark survival evolved en planet coaster. Mogelijk zal hier nog black ops 3 bij komen. Games hoefen van mij echt niet perse 60FPS te zijn maar een stabiele 30/40 is toch wel een minimum. Games vind ik prima om op medium settings te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik nog heel jong ben (13 pas) heb ik nog niet zoveel geld. Ik zal over zo'n 2-3 maanden het systeem gaan bouwen met een budget wat ik nog niet helemaal zeker weet maar graag onder de 600. Ik kan het iets ophogen maar dan moet ik weer even sparen of mijn ouders heel lief aankijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil eigenlijk alles ind e computer nieuw op een HDD na die neem ik mee. Randarapparatuur en monitor zijn er al. De monitor is 1080p
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel veel CPU heavy games dus die i5 is een must. verder videokaart keek ik naar een rx470 maar misschien is een rx460 of 1050 al voldoende. 16gb ram zou heel fijn zijn voor cities skylines en multitasken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben toch wel een beetje een amd fanboy maar het is niet cruciaal ofzo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is wel belangrijk dat het er een beetje goed uitziet.
Ga je overklokken?
Tenzij dit een heel grote prestatiewinst gaat opleveren niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat julie mij kunnen vertellen wat de beste optie is of welke julie zelf aanbevelen. Ook zijn mijn builds nu allemaal wat te duur en misschien is er een manier om iets van de prijs af te krijgen.
optie 1 - intel i5 systeem
Ik zou hier nog wel op de graphische kaart kunnen besparen maar heeft dat sterke nadelen?
Die extra ventilator is trouwens als exhaust fan aan de achterkant.
optie 2 - AMD zen systeem
eigenlijk precies hetzelfde systeem maar dan zonder cpu en mobo. Hier wil ik amd zen voor in de plaats doen. Hiervoor zal ik dan nog wel kunnen wachten.
Ik hoop hierbij voldoende geinformeerd te hebben. Vragen kan je natuurlijk stellen.
Hoor graag van julie!
Aangezien mijn 4 jaar oude pc ooit besteld bij gamepc.nl nu helemaal onder het sof ligt en hard aan vervanging toe is besloot ik maar om even een topicje aan te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen maar hij moet ook wat video/foto bewerking kunnen doen en hij zal gebruikt worden voor web design met XAMP. De games die gespeeld gaan worden zijn: Cities skylines, Civilization Vl, Ark survival evolved en planet coaster. Mogelijk zal hier nog black ops 3 bij komen. Games hoefen van mij echt niet perse 60FPS te zijn maar een stabiele 30/40 is toch wel een minimum. Games vind ik prima om op medium settings te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik nog heel jong ben (13 pas) heb ik nog niet zoveel geld. Ik zal over zo'n 2-3 maanden het systeem gaan bouwen met een budget wat ik nog niet helemaal zeker weet maar graag onder de 600. Ik kan het iets ophogen maar dan moet ik weer even sparen of mijn ouders heel lief aankijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil eigenlijk alles ind e computer nieuw op een HDD na die neem ik mee. Randarapparatuur en monitor zijn er al. De monitor is 1080p
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel veel CPU heavy games dus die i5 is een must. verder videokaart keek ik naar een rx470 maar misschien is een rx460 of 1050 al voldoende. 16gb ram zou heel fijn zijn voor cities skylines en multitasken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben toch wel een beetje een amd fanboy maar het is niet cruciaal ofzo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is wel belangrijk dat het er een beetje goed uitziet.
Ga je overklokken?
Tenzij dit een heel grote prestatiewinst gaat opleveren niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat julie mij kunnen vertellen wat de beste optie is of welke julie zelf aanbevelen. Ook zijn mijn builds nu allemaal wat te duur en misschien is er een manier om iets van de prijs af te krijgen.
optie 1 - intel i5 systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | Gigabyte GA-H110N | € 77,- | € 77,- |
| 1 | XFX AMD Radeon RX 470 4GB Single Fan Triple X | € 211,90 | € 211,90 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ITX Rood | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Phanteks PH-F120XP, 120mm | € 12,77 | € 12,77 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D240FSE | € 94,05 | € 94,05 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 73,95 | € 73,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 771,12 | |
Ik zou hier nog wel op de graphische kaart kunnen besparen maar heeft dat sterke nadelen?
Die extra ventilator is trouwens als exhaust fan aan de achterkant.
optie 2 - AMD zen systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | XFX AMD Radeon RX 470 4GB Single Fan Triple X | € 211,90 | € 211,90 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ITX Rood | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Phanteks PH-F120XP, 120mm | € 12,77 | € 12,77 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 73,95 | € 73,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 502,97 | |
eigenlijk precies hetzelfde systeem maar dan zonder cpu en mobo. Hier wil ik amd zen voor in de plaats doen. Hiervoor zal ik dan nog wel kunnen wachten.
Ik hoop hierbij voldoende geinformeerd te hebben. Vragen kan je natuurlijk stellen.
Hoor graag van julie!