Ik help zo af en toe oudere kennissen met hun pc-problemen. Soms gaat het om het oplossen van een wifi-probleempje of een per ongeluk verwijderde foto, maar nu heb ik een geval waar ik niet uit ben gekomen. Het gaat om een all-in-one systeem van fabrikant Medion van een paar maanden oud.
Dit is de informatie die de eigenaar aan de winkel heeft verstrekt voor zijn garantieclaim:
Wat is nu de volgende stap?
Automatische updates uitzetten is niet wenselijk, onder andere vanwege de veiligheid.
Dit is de informatie die de eigenaar aan de winkel heeft verstrekt voor zijn garantieclaim:
Het systeem is een paar dagen geleden (na vier weken reparatie) weer in het bezit van de eigenaar. En raad eens? De fabrikant heeft gewoon de Windows-installatie gereset... Het systeem heeft, vanwege de automatische updates, de update weer opnieuw geïnstalleerd en het probleem is dus weer terugNa de recente anniversary update van Windows 10 krijg ik bij het spelen van spelletjes of het bekijken van filmpjes online met enige regelmaat, maar niet op vaste momenten, voor ongeveer 1 seconde een zwart scherm. Het geluid loopt op dat moment wel door.
De drivers van de grafische kaart, geluidskaart en netwerkkaart zijn opnieuw geïnstalleerd en/of geüpdatet. Het systeem is gescand met zowel Windows Defender als Malwarebytes Anti-Malware en er is niets gevonden.
Het probleem is niet browserafhankelijk en treedt op in zowel Chrome als Edge.
Het probleem treedt niet op als ik in Windows door de mappen blader, een bestand type of een tekstpagina op internet lees (zonder media).

Wat is nu de volgende stap?
Automatische updates uitzetten is niet wenselijk, onder andere vanwege de veiligheid.