Inleiding / probleem stelling
Afgelopen week heb ik een 4-tal LED spots (in serie) geïnstalleerd met dimmable constante led driver welke enorm gaat piepen/zoemen wanneer deze wordt gedimd met een ACM-100 van KlikAanKlikUit.
Huidige driver
YPHIX dimbare LED driver 700mA 6-26V Max 18 Watt.
Volgens specificatie van deze driver, dimbaar met een 230V fase afsnijdingsdimmer.
Beschikbare dimmer
Uitgangspunt is dat het zonder te piepen of te zoemen gaat werken met een van de volgende KlikAanKlikUit dimmers:
- ACM-100 (inbouw multi dimmer)
- ACD 200 (multi dimmer)
- AWMD 250 (inbouw multi dimmer)
Zover mijn kennis gaat, is de ACM-100 een 230V fase afsnijdingsdimmer.
Echter is het toch niet zo eenvoudig als gedacht.
De vraag (gezocht):
Heeft iemand een constante led driver gebruikt van een bepaald merk dat werkt (zonder te piepen of te zoeken) op de KAKU systeem? Zo ja, welke
Liefst met dezelfde specificatie van mijn huidige driver zoals hierboven beschreven.
Alvast bedankt.
Arjen !
Afgelopen week heb ik een 4-tal LED spots (in serie) geïnstalleerd met dimmable constante led driver welke enorm gaat piepen/zoemen wanneer deze wordt gedimd met een ACM-100 van KlikAanKlikUit.
Huidige driver
YPHIX dimbare LED driver 700mA 6-26V Max 18 Watt.
Volgens specificatie van deze driver, dimbaar met een 230V fase afsnijdingsdimmer.
Beschikbare dimmer
Uitgangspunt is dat het zonder te piepen of te zoemen gaat werken met een van de volgende KlikAanKlikUit dimmers:
- ACM-100 (inbouw multi dimmer)
- ACD 200 (multi dimmer)
- AWMD 250 (inbouw multi dimmer)
Zover mijn kennis gaat, is de ACM-100 een 230V fase afsnijdingsdimmer.
Echter is het toch niet zo eenvoudig als gedacht.
De vraag (gezocht):
Heeft iemand een constante led driver gebruikt van een bepaald merk dat werkt (zonder te piepen of te zoeken) op de KAKU systeem? Zo ja, welke
Liefst met dezelfde specificatie van mijn huidige driver zoals hierboven beschreven.
Alvast bedankt.
Arjen !