Vraag

• Boogaard1969
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-04-2022
Mijn vraag
Ik wil binnenkort een nieuwe mobiel kopen. Ik lees dat er steeds minder Windows Phones verkocht worden en dat bedrijven steeds minder apps voor Windows Phone maken of onderhouden. Ik ben heel tevreden over Windows Phone, maar is het nog wel verstandig om te investeren in een Windows Phone? Uw mening wordt erg op prijs gesteld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nokia Lumia 920 met Windows Phone 8 (mijn vrouw heeft een Microsoft Lumia 640 met Windows 10 Mobile). Beiden naar volle tevredenheid.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Microsoft stopt verkoop Lumia telefoons aan het einde van het jaar
Artikelen op Windowscentral.com

Alle reacties

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 22:00
Heb je wel eens andere besturingssystemen geprobeerd? Ik ken een aantal mensen die net als jou "tevreden" waren met windows phone, maar dat er een wereld voor ze open ging toen ze overstapten.

• Boogaard1969
Ja, ik had eerst een Android en dat vond ik minder fijn werken. Onoverzichtelijk en druk. Apple heb ik nog niet geprobeerd, maar dat vind ik veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 16:27
Een windows 950/950XL of de 650,
Prima toestellen waar je nog jaren plezier van hebt.

gebruik mijn 950 elke dag, nog geen spijt van gehad

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bdevogt schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:32:
Een windows 950/950XL of de 650,
Prima toestellen waar je nog jaren plezier van hebt.

gebruik mijn 950 elke dag, nog geen spijt van gehad
Of de toestellen goed zijn is niet de vraag. Persoonlijk denk ik dat WP toch een beetje een aflopende zaak is. Ze zijn er nu al jaren mee bezig maar een echt marktaandeel hebben ze niet kunnen krijgen. Ik weet niet of het verstandig is nog een toestel te kopen waarbij niet alle apps die je zou willen ondersteunt blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je een vaste set van apps die je (dagelijks) gebruikt en zijn deze nog beschikbaar voor de WP, dan kan je overwegen om een WP te nemen. Ben je daarentegen iemand die steeds op zoek is naar (de nieuwste) apps, dan adviseer ik je over te stappen.

• bdevogt
robertpNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:38:
Heb je een vaste set van apps die je (dagelijks) gebruikt en zijn deze nog beschikbaar voor de WP, dan kan je overwegen om een WP te nemen. Ben je daarentegen iemand die steeds op zoek is naar (de nieuwste) apps, dan adviseer ik je over te stappen.
wilde ik net gaan zeggen :)

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• Boogaard1969
Dat is inderdaad mijn grootste "angst". Ik dacht dat het de bedoeling was dat met Windows 10 apps ook op de mobiele versie konden draaien. Ik merk alleen niet dat er meer apps bij komen. Als je reclames op tv ziet dan is het altijd alleen Google Store en App Store.

• bdevogt
Boogaard1969 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:40:
Dat is inderdaad mijn grootste "angst". Ik dacht dat het de bedoeling was dat met Windows 10 apps ook op de mobiele versie konden draaien. Ik merk alleen niet dat er meer apps bij komen. Als je reclames op tv ziet dan is het altijd alleen Google Store en App Store.
Ik moet wel zeggen
de apps die ik mis gebruik ik de mobiele versie.
Nog geen problemen mee gehad

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je hier naar kijkt vraag ik mij af hoe lang het nog zal bestaan: http://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp

Ik kan mij niet voorstellen dat MS er maar geld in blijft pompen terwijl het marktaandeel extreem klein is en nog krimpt ook.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ga er maar niet van uit dat apps (voor zover je ze al hebt) nog geupdate gaan worden in de toekomst.
Praktisch iedereen heeft WP afgeschreven.

Apple is de enige keus voor een toestel met behoorlijke ondersteuning (zowel vanuit app aanbod als OS).

Aangezien ik je ook hoor praten over 'investering' is Apple eigelijk ook de enige keus. Ze houden een hoge restwaarde waar een vergelijkbaar geprijst android toestel na 2 jaar nog maar een schijntje opbrengt.
Ik vermoed dat de recente Pixels dubbel zo snel afschrijven als de vergelijkbaar geprijsde iOS toestellen. En dit zijn dan nog DE android toestellen met de minst slechte ondersteuning (google's visie/referentieontwerp). De TCO van een Apple is lager dan van een high-end android (launch, dus niet de saleprijzen, Iphones gaan nooit echt in de sale i.t.t. android)

(ik heb zelf overigens al jaren Nexus telefoons maar denk vanuit geld, support en privacy perspectief volgend jaar naar iOS over te stappen, maar ben dus zeker geen Apple fanboy). Mijn probleem met Android is dat je naast de aanschafprijs zelf het product bent dat verkocht wordt. Dat speelt bij WP/iOS een stuk minder.

[ Voor 25% gewijzigd door eL_Jay op 10-11-2016 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 15:26
Ik geloof niet dat Windows 10 mobile zo snel wordt afgeschreven. De investeringen zijn te groot en ik denk dat Microsoft nog wel met iets gaat komen. Ondersteuning blijft ook wel. Belangrijkste vraag is hoe afhankelijk je van welke apps bent. Er verdwijnen er, en soms komt er een nieuwe bij. De app gap is voor mij de belangrijkste reden geweest om naar de iPhone over te stappen als dagelijks/zakelijk toestel. Ik hou mijn Lumia 830 er nog wel bij, omdat het kan.

Keuze is uiteindelijk aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
PilatuS schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:45:
Als je hier naar kijkt vraag ik mij af hoe lang het nog zal bestaan: http://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp

Ik kan mij niet voorstellen dat MS er maar geld in blijft pompen terwijl het marktaandeel extreem klein is en nog krimpt ook.
Owjawel, Microsoft blijft er nog steeds geld in pompen. Het kost ze meer als ze er nu mee stoppen en er over paar jaar opnieuw leven in willen blazen.

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 11-11-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Windows telefoons zijn qua apps altijd al achtergebleven eigenlijk.
Ik heb vroeger ooit eens de HTC HD2 gehad, een geweldige telefoon waar officieel Windows op draaide.
Later kon ik er ook Android op draaien en sindsdien nooit meer een Windows telefoon gekocht, alleen nog maar Android.
Android is misschien even wennen in het begin, maar dat is met alles zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Boogaard1969 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:25:
Ja, ik had eerst een Android en dat vond ik minder fijn werken. Onoverzichtelijk en druk. Apple heb ik nog niet geprobeerd, maar dat vind ik veel te duur.
Voordeel van Android hierin is dat je een gigantisch aanbod van "launchers" hebt.
Weet niet wat je precies onoverzichtelijk en druk vind maar ongetwijfeld dat er apps zijn die dit keurig voor je oplossen.
Mocht iOS jou qua interface aanstaan zijn er meer dan genoeg launchers die een ios-achtig schilletje over android kunnen leggen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik zou gewoon voor Android gaan, ik heb pas nog met een Windows Phone gestaan, maar vond het drama. De appstore is zoveel minder dan de Play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Windows Mobile is als Linux;

Iedereen zal bevestigen dat het extreem veilig, snel, stabiel en technisch perfect is.

Of je er mee wilt werken en daarmee tot de 2% (Linux) of 0.5% (Windows Mobile) wilt behoren, is aan u en de uwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:11
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:25:
Windows Mobile is als Linux;

Iedereen zal bevestigen dat het extreem veilig, snel, stabiel en technisch perfect is.

Of je er mee wilt werken en daarmee tot de 2% (Linux) of 0.5% (Windows Mobile) wilt behoren, is aan u en de uwen.
Ja, stabiel... Are you sure? De meest gebruikte apps functioneren bagger, ik noem maar een voorbeeld: WhatsApp...

Ik was vroeger helemaal gecharmeerd van Windows Phone, gevalletje van best of both worlds (iOS, Android) maar sinds vorig jaar oktober dat ik mijn iPhone 6S heb gehaald ben ik Windows Phone spontaan vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 14:24
Als en dat is een grote als, als MS de stekker er uit zou trekken dan zijn we als eerste een paar jaar verder en als tweede ze gooien een dergelijke investering niet zomaar aan de kant.
Marktaandeel, zijn slechts cijfers en ja mensen zijn daar nu eenmaal gevoelig voor.
Ferrari, Porsche, Bugatti, allen een marktaandeel van jan steen........dus ja dan moet het wel rotzooi zijn.
Investering, tja ik kan en wil niet in iemand zijn portemonnee kijken maar als je spreekt over investering en een gebruiks cq verbruiksartikel in één zin dan zou ik voor een goedkoop android of lowbudget 5x lumia gaan want daarmee heb je de minste afschrijving.
Men kan wel roepen van een iphone die is na zoveel jaar nog zoveel waard, maar de realiteit is gewoon wat de gek er voor geeft en mocht je de stomme pech hebben dat het dingetje onverhoops sneuveld of beschadigd, tja daar sta je dan.

Nee gewoon kopen waar je je goed bij voelt, bevalt windows je prima en je kan er mee doen wat je wilt ( ook qua apps ) dan zou ik gewoon bij het oude houden.
Kan je niet de apps vinden die je nodig hebt, dan kan je altijd nog kijken naar een iOS of Android toestel.
Ondersteuning, tja Apple heeft het redelijk voorelkaar, Android daar in tegen is te gefragmenteerd en fabrieksafhankelijk om het net zo voor elkaar te krijgen als MS en Apple, al proberen ze het al wel beter te krijgen.

Als je dezelfde vraag stelt in de iPhone forum, tja dan wordt alles afgebrand en is er maar één ware ( ja, moet toegeven het lijkt soms meer een sekte dan een gebruikersgroep ).
En stel je de vraag binnen de Android forum........tja eigenlijk hetzelfde verhaal, MS en Apple worden daar geketterd en nog net niet met pek en veren uit de digitale wereld verdreven.

Je hoeft er niet zo moeilijk over te doen, met een jaar of twee donder je dan ding in de la, of verpats je hem en haal je een ander op.
En datzelfde kan je ook doen als het je toch niet bevalt.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GioStyle schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:28:
[...]

Ja, stabiel... Are you sure?
Nee, het is één grote teringbende - vooral wat MS Apps betreft (calender, mail, contacts, etc...) - maar ik wilde deze avond niet al te negatief afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 21:43
Heb een 950 gehad - spijt van van hier tot tokio - nu eindelijk aan de iPhone en dat werkt gewoon.... Android is het ook net niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Overigens werk ik als app developer (ook voor Windows Mobile) en waar het voor consumenten al af te raden valt, is het voor developers nog erger.

Elke twee jaar moet je weer nieuwe frameworks en libraries inladen (C#, Silverlight, UWP, etc...) omdat MS de holy grail gezien heeft (denken ze).

Momenteel heb ik twee L950's om te developen en beiden vertonen serieuze issues als je de development opties in het OS aanzet.

Bv. chronisch wissen van je contactenlijst en... drumrol!... sinds de update van gisteren niet meer de optie hebben om de helderheid van je scherm in te stellen, als deze met USB-C is verbonden aan de IDE waarin je programmeert.

Dus zakelijk, consument of developer... het is één grote baggerzooi aan het worden.

Wel mooie interface trouwens - flat design / metro / material... I like :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Amadeus1966 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:29:
Als en dat is een grote als, als MS de stekker er uit zou trekken dan zijn we als eerste een paar jaar verder en als tweede ze gooien een dergelijke investering niet zomaar aan de kant.
Marktaandeel, zijn slechts cijfers en ja mensen zijn daar nu eenmaal gevoelig voor.
Ferrari, Porsche, Bugatti, allen een marktaandeel van jan steen........dus ja dan moet het wel rotzooi zijn.
Investering, tja ik kan en wil niet in iemand zijn portemonnee kijken maar als je spreekt over investering en een gebruiks cq verbruiksartikel in één zin dan zou ik voor een goedkoop android of lowbudget 5x lumia gaan want daarmee heb je de minste afschrijving.
Men kan wel roepen van een iphone die is na zoveel jaar nog zoveel waard, maar de realiteit is gewoon wat de gek er voor geeft en mocht je de stomme pech hebben dat het dingetje onverhoops sneuveld of beschadigd, tja daar sta je dan.

Nee gewoon kopen waar je je goed bij voelt, bevalt windows je prima en je kan er mee doen wat je wilt ( ook qua apps ) dan zou ik gewoon bij het oude houden.
Kan je niet de apps vinden die je nodig hebt, dan kan je altijd nog kijken naar een iOS of Android toestel.
Ondersteuning, tja Apple heeft het redelijk voorelkaar, Android daar in tegen is te gefragmenteerd en fabrieksafhankelijk om het net zo voor elkaar te krijgen als MS en Apple, al proberen ze het al wel beter te krijgen.

Als je dezelfde vraag stelt in de iPhone forum, tja dan wordt alles afgebrand en is er maar één ware ( ja, moet toegeven het lijkt soms meer een sekte dan een gebruikersgroep ).
En stel je de vraag binnen de Android forum........tja eigenlijk hetzelfde verhaal, MS en Apple worden daar geketterd en nog net niet met pek en veren uit de digitale wereld verdreven.

Je hoeft er niet zo moeilijk over te doen, met een jaar of twee donder je dan ding in de la, of verpats je hem en haal je een ander op.
En datzelfde kan je ook doen als het je toch niet bevalt.
Het hoeft natuurlijk niet perse Microsoft te zijn die ergens de stekker uittrekt. Voor dagelijks (allround) gebruik ben je voornamelijk afhankelijk van de grote bedrijven die apps aanbieden. (lees: Facebook, whatsapp, PayPal, Rabobank etc. etc) Ondanks dat je met een browser ver kunt komen, zie ik mijzelf niet snel internetbankieren zonder app die mij alles overzichtelijk kan weergeven.

Onderstaand bericht zou mij dus persoonlijk al weerhouden om nog voor win mobile te gaan.
Stel Rabobank doet hetzelfde, zou ik best een probleem hebben;

nieuws: PayPal staakt ondersteuning apps voor Windows Phone en BlackBerry

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Update 17:49: De Rabobank heeft met Tweakers contact opgenomen en verteld dat ze het probleem niet hebben kunnen reproduceren. De app is duidelijk niet intentioneel uit de Store verwijderd.
Maar goed, zal alsnog een kwestie van tijd zijn :)

In short voor TS. Gebruik je de telefoon puur voor zijn basisfuncties (bellen, sms en mail) dan ben je prima af.
Ben je dagelijks afhankelijk van 3th party apps dan zou ik mijn vingers er niet al te snel aan branden. Marktaandeel blijft dalende dus kwestie van tijd tot app-ontwikelaars het niet meer lonend vinden om speciaal voor WiPho een app te blijven ondersteunen.

Edit;
Wellicht een dom voorbeeld maar desondanks niet minder relevant.
Om het alom gehypte Pokemon Go te willen spelen, moet je je al in allerlei bochten wringen om het draaiende te krijgen omdat de ontwikkelaar het klaarblijkelijk al niet lonend vind om iets voor WiPho in elkaar te zetten;
http://techxat.com/install-pokemon-go-for-windows-phones/

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 11-11-2016 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Switchie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:43:
In short voor TS. Gebruik je de telefoon puur voor zijn basisfuncties (bellen, sms en mail) dan ben je prima af.
Als je internetbankieren belangrijk vindt, is het redelijk klote als je 2 of 3 dagen (minimaal) je bank niet kan bereiken.

En mail werkt erg slecht op W10M - talloze synchronisatie issues, verwijderde mails, afwezige notificaties, etc...

Ik gebruik de telefoon als developer, als consument en zakelijk en raad het systeem niemand aan (sterker, mijn tweede L950 wil ik zelfs gratis niet weggeven, omdat ik het niemand aan wil doen).

...en toch werk ik bijna 6 uur per dag als W10M developer :p (en 18 uur per dag als all-round developer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amadeus1966
Daar heb ik geluk mee, ik ben getrouwd dus hoef en heb niet(s) te bankieren.
Maar idd dergelijke zaken zie je steeds meer en meer.
Ik vond eh....vind het nog steeds kl*ten dat Here er ook mee gestopt is.
Whatsapp, mail e.d. draait bij mij als een tierelier en heb daar eigenlijk nooit geen problemen mee.
Contacten e.d. ook, behalve die ene keer dat al mijn bijbehorende afbeeldingen verdwenen waren.
Daarnaast heb ik ook wel eens makken gehad, maar die waren meer aan mijzelf te wijten.

Ik kijk met een jaar of twee wel weer verder, als de tijd daar is voor een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Amadeus1966 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:47:
Maar idd dergelijke zaken zie je steeds meer en meer.
Ik vond eh....vind het nog steeds kl*ten dat Here er ook mee gestopt is.
Whatsapp, mail e.d. draait bij mij als een tierelier en heb daar eigenlijk nooit geen problemen mee.
Contacten e.d. ook, behalve die ene keer dat al mijn bijbehorende afbeeldingen verdwenen waren.
Daarnaast heb ik ook wel eens makken gehad, maar die waren meer aan mijzelf te wijten.

Ik kijk met een jaar of twee wel weer verder, als de tijd daar is voor een ander toestel.
Voorspel dat de markt over 2 jaar hetzelfde is als de pc markt nu.
99% is Android + iOs dus om de mainstream apps te draaien zul je hier aan vast zitten.
Overige 1% zullen wat "exotische" os'jes zijn waar dmv api's ongetwijfeld wel wat 3th party party apps voor Facebook e.d. zullen zijn maar zaken als internetbankieren-apps kun je daarop wel vergeten.

Offtopic;
Lucky you... Als ik het niet in de gaten houdt heb ik binnen de kortste keren niet eens meer een dak boven mijn hoofd, maar kan ik in geval van regen, schuilen onder een gigantische hoeveelheid schattige onderzettertjes en lieve babykleertjes 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 11-11-2016 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Switchie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:54:
Overige 1% zullen wat "exotische" os'jes zijn waar dmv api's ongetwijfeld wel wat 3th party party apps voor
Of minder; ik had een telefoon-app voor T-Mobile en TELE2 gemaakt, met behulp van (niet heel legale API's).

In totaal iets van 12.000 users, maar het kost gewoon te veel tijd het te onderhouden - dus exit app...

Ik geef het nog 6 maanden - dan is er heus wel iets aan de hand; je gaat geen OS onderhouden voor minder dan 0.3% aandeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39
bdevogt schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:43:
[...]

Ik moet wel zeggen
de apps die ik mis gebruik ik de mobiele versie.
Nog geen problemen mee gehad
Mobiele versie?
Er is een onderscheid in apps en webapps. Voor sommige bestaat geen mobiele versie.
eL_Jay schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:49:
Ga er maar niet van uit dat apps (voor zover je ze al hebt) nog geupdate gaan worden in de toekomst.
Praktisch iedereen heeft WP afgeschreven.

Apple is de enige keus voor een toestel met behoorlijke ondersteuning (zowel vanuit app aanbod als OS).

Aangezien ik je ook hoor praten over 'investering' is Apple eigelijk ook de enige keus. Ze houden een hoge restwaarde waar een vergelijkbaar geprijst android toestel na 2 jaar nog maar een schijntje opbrengt.
Ik vermoed dat de recente Pixels dubbel zo snel afschrijven als de vergelijkbaar geprijsde iOS toestellen. En dit zijn dan nog DE android toestellen met de minst slechte ondersteuning (google's visie/referentieontwerp). De TCO van een Apple is lager dan van een high-end android (launch, dus niet de saleprijzen, Iphones gaan nooit echt in de sale i.t.t. android)

(ik heb zelf overigens al jaren Nexus telefoons maar denk vanuit geld, support en privacy perspectief volgend jaar naar iOS over te stappen, maar ben dus zeker geen Apple fanboy). Mijn probleem met Android is dat je naast de aanschafprijs zelf het product bent dat verkocht wordt. Dat speelt bij WP/iOS een stuk minder.
Privacy is bij Apple niet veel beter dan bij willekeurig welke andere aanbieder. Je noemt als niet Apple fanboy enkel de voordelen van Apple en nadelen van Android :?

Android geeft je vrijheid, waar je bij Apple gebonden bent aan de Apple way (en apple prijs).
Neem een Android toestel en zet er een launcher op die aansluit bij de verwachtingen, vast wel een beschikbaar die een soortgelijke ervaring biedt als Windows Phone.
Verder, zoals hierboven al werd aangegeven (zie mijn quote), Android toestellen kun je vaak kopen in de sale, betaal je dus nog minder voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor wat Privacy betreft heb je alleen de keuze aan wie je het toevertrouwt.
En al heb je een platform, dan zijn het weer de apps.
En zijn het niet de apps, dan zijn het wel weer de providers of de diverse inlichtingendiensten.
En is het dat niet, dan zijn het wel weer de nieuwsgierigen in je eigen kring.

Allemaal ( al of niet complot ) theorieën.
Je zou haast gaan denken dat als je privacy je lief is dat je je nooit meer aan een dergelijk iets zou gaan wagen.
En als je het dan toch doet, dat zou de meest logische keuze een platform zijn die het minst in trek is.
Immers er valt meer te vangen in een overvolle vijver ( lees Android / iOS ) dan een lege vijver ( lees Blackberry, Windows mobile en de resterende tropische besturingssystemen ).

Kortom privacy is een hol woord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Als je WEL alle Android apps wilt maar ook het Windows Phone look, kun je misschien een Android toestel van je keuze nemen en er de launcher van Squarehome2 op zetten, bevalt mij HEEL goed op Xiaomi Redmi Note 2 en Alcatel Idol 4s......
Pagina: 1