Pronto-Wonen Bankstel.

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:46
Hallo,

Eind december hebben wij na ongeveer 13 weken ons bankstel opgehaald bij Pronto-Wonen. Nu is de bank bijna 12 maanden jong en komen er allemaal ronde vlekjes op het stof van de zitvlakken, het is een bruine bank en waar deze vlekjes zitten is het bruine weg.

Nu is de bank 7 weken geleden opgestuurd voor reparatie en heb tussen door 2 keer gebeld om te vragen wat er mee gedaan wordt maar hier konden ze geen antwoord op geven. Nu hebben we de bank inmiddels terug en blijkt er helemaal niks mee gedaan te zijn! Ik heb dus meteen Pronto gebeld en die kon niet zeggen waarom er niks gedaan is, dit heeft uiteindelijk tot vandaag geduurd.. 5 dagen later.

Ze hebben niks gemaakt omdat ze nu zeggen dat het aan ons licht en dat de "beschadiging" van buitenaf komt. Ze konden niet zeggen wat het was, geven voorbeelden van plafon schoonmaken of iets chemisch gebruikt maar het was in ieder geval onze schuld.

Wij hebben destijds 5 jaar extra garantie bijgekocht en de bank geimpregneerd tegen vloeistoffen en vuil. Maar nu zeggen ze opeens ja meneer dat houd niet alles tegen.. nee ik snap wel dat dit geen chemische middelen tegenhoud maar ik heb hier niks gebruikt... alsof ik lekker het plafon ga schoonmaken boven mijn bankstel van 2000 euro.

Nu willen ze het er dus op gaan gooien dat ik het zelf maar moet betalen want een hoes vervangen is niet veel werk maar moet het wel maar even zelf betalen, of ik moest het maar regelen via mijn verzekering.

Ik wil het hier niet bij laten zitten maar weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen dus vraag ik jullie om advies...

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:46
Dus om de feiten op een rijtje te zetten:
  • 12 Maanden oude bank met rare plekken;
  • Verkoper weigert de bank te repareren/vervangen, "omdat de koper dit zelf gedaan zou hebben";
  • Bij de koop heb je aanvullende garantie gekocht;
Allereerst maken we een onderscheid tussen 'garantie' en het krijgen van een 'conform' product. Dit zijn twee verschillende zaken. De eerste is een afspraak tussen verkoper en koper; de tweede is wettelijk geregeld.

Jij hebt bij de aankoop van de bank een garantietermijn gekregen. Als het goed is heb je toen ook een boekje of e-mail met garantievoorwaarden gekregen. Klopt dat? Zo ja, kan je die hier delen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder foto's is het raden maar op basis van je verhaal, lees ik eigenlijk dat het normale slijtage is en dat door veelvuldig gebruik van een bepaalde plek, de kleurstof van de bank afgesleten is.

Het lastige is dat je niet vertelt wat voor materiaal het is (in detail) en of de extra garantie voor dit soort zaken ingeschakeld kan worden. Zelfs de gemiddelde leren bank, is niet van leer of van een zeer dunne (geverfde) toplaag en kan dus gaan slijten.

Overigens zijn er voldoende meubelen te vinden die onderhevig zijn aan natuurlijke slijtage; denk aan een tuinset van hout die op den duur een iets andere kleur krijgt. Maar ook een koperen ketel die langzaam maar zeker verkleurt. Het kan dus ook zijn dat jouw bank (bij gebrek aan info) een natuurlijk verloop heeft en dat dat extra geactiveerd is door op bepaalde plekken meer te zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48
5 Jaar garantie via http://www.oranjebv.nl/142/Protexx5jaar.html ? of via pronto zelf? als het via oranje is kun je ook direct contact opnemen via de site mits je de garantiekaart met zegels hebt tenminste ;)

• DM89
citomaster schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:51:
Dus om de feiten op een rijtje te zetten:
  • 12 Maanden oude bank met rare plekken;
  • Verkoper weigert de bank te repareren/vervangen, "omdat de koper dit zelf gedaan zou hebben";
  • Bij de koop heb je aanvullende garantie gekocht;
Allereerst maken we een onderscheid tussen 'garantie' en het krijgen van een 'conform' product. Dit zijn twee verschillende zaken. De eerste is een afspraak tussen verkoper en koper; de tweede is wettelijk geregeld.

Jij hebt bij de aankoop van de bank een garantietermijn gekregen. Als het goed is heb je toen ook een boekje of e-mail met garantievoorwaarden gekregen. Klopt dat? Zo ja, kan je die hier delen?
Garantie moet ik even opzoeken, hebbem volgens mik inderdaad een boekje van.
MAX3400 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:00:
Zonder foto's is het raden maar op basis van je verhaal, lees ik eigenlijk dat het normale slijtage is en dat door veelvuldig gebruik van een bepaalde plek, de kleurstof van de bank afgesleten is.

Het lastige is dat je niet vertelt wat voor materiaal het is (in detail) en of de extra garantie voor dit soort zaken ingeschakeld kan worden. Zelfs de gemiddelde leren bank, is niet van leer of van een zeer dunne (geverfde) toplaag en kan dus gaan slijten.

Overigens zijn er voldoende meubelen te vinden die onderhevig zijn aan natuurlijke slijtage; denk aan een tuinset van hout die op den duur een iets andere kleur krijgt. Maar ook een koperen ketel die langzaam maar zeker verkleurt. Het kan dus ook zijn dat jouw bank (bij gebrek aan info) een natuurlijk verloop heeft en dat dat extra geactiveerd is door op bepaalde plekken meer te zitten.
Het is een stof, als je hier met je hand overgaat wordt het lichter en donkerder.
-Venom- schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:02:
5 Jaar garantie via http://www.oranjebv.nl/142/Protexx5jaar.html ? of via pronto zelf? als het via oranje is kun je ook direct contact opnemen via de site mits je de garantiekaart met zegels hebt tenminste ;)
Heb ik gedaan, oranje heeft gezegd dat ze niks kunmen doen omdat het geen vlekken zijn maar het stof is gewoon weg.. het bruine toplaagje, lastig uit te leggen.

De bank is 6 weken weg geweest voor reparatie zonder enige communicatie.. verschillende keren gevraagd wat er gedaan was maar hier konden zie niet op antwoorden. Ben nog bezig met een mail te typen maar ze gooien het nu op een klein beetje witte kalkverf wat op de achterkant van de bank zat, volgens hun heb ik het plafon geschilderd of wat dan ook boven de bank en is daardoor de stof aamgetast.

Ik heb inmiddels het witte streepje achterop de bank verwijderd met het door hun zelf destijds meegeleverde vlekken verwijderaar en is niks meer van te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YNYn3ziNJK0cpwPWFjtonGX0/medium.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 10-11-2016 20:26 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ach, dat spul ken ik inderdaad wel. Ja, op normale manieren zitten, krijg je inderdaad dit soort lichtere vlekken. Beetje hetzelfde als een suede jasje; dat kan ook 2 kleuren zijn afhankelijk van welke kant je opwrijft over de stof.

En in die context kan ik snappen dat ze niet repareren. De vlekken op de randen, en dan zeker doorlopend over/onder de stiksels, zijn wel erg vreemd. Geen idee of je een kleine hebt die zelf op de bank probeert te klimmen maar dat lijkt me meer een "foutje" dan slijtage.

Wat ik me wel kan herinneren is dat ook gewoon vocht (zoals water, een kwijlende kat of een nat doekje) ook dit soort verkleuringen kan opleveren. Neemt niet weg dat de vormen van de vlekken niet echt overeenkomstig een kwijlende kat zijn ;)

Mogelijk dat je nogmaals de zaak met Pronto wil bespreken; als ze dat op voorhand afwijzen, neem even contact op met CBW want Pronto zegt daar lid van te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 10-11-2016 20:31 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DM89
MAX3400 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:30:
Ach, dat spul ken ik inderdaad wel. Ja, op normale manieren zitten, krijg je inderdaad dit soort lichtere vlekken. Beetje hetzelfde als een suede jasje; dat kan ook 2 kleuren zijn afhankelijk van welke kant je opwrijft over de stof.

En in die context kan ik snappen dat ze niet repareren. De vlekken op de randen, en dan zeker doorlopend over/onder de stiksels, zijn wel erg vreemd. Geen idee of je een kleine hebt die zelf op de bank probeert te klimmen maar dat lijkt me meer een "foutje" dan slijtage.

Wat ik me wel kan herinneren is dat ook gewoon vocht (zoals water, een kwijlende kat of een nat doekje) ook dit soort verkleuringen kan opleveren. Neemt niet weg dat de vormen van de vlekken niet echt overeenkomstig een kwijlende kat zijn ;)

Mogelijk dat je nogmaals de zaak met Pronto wil bespreken; als ze dat op voorhand afwijzen, neem even contact op met CBW want Pronto zegt daar lid van te zijn.
Het gaat niet om die lichtere vegen he, dat is normaal.. het gaat om die rondere plekjes in het midden, hier is de bruine structuur weg en nee ik heb geen baby. Ik zal morgen een foto van dichtbij maken als het licht is.

Ik had al bij CBW gekeken maar een klacht indienen kost ook nog geld ook, tussen 75 en 130 euro afgerond. Echt triest ook weer...

De bank is geimpregneerd tegen water en andere vloeistoffen dus zou niet moeten kunnen.. hier heb ik ook nog is 240 euro voor betaald..

[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 10-11-2016 20:48 ]

• DM89
Ohja, de bank kraakt ook nog is enorm sinds deze terug is, als we er op gaan zitten.. lijkt wel alsof er een oude kerkdeur open gaat.. ik weet wel dat de fabriek in polen zit dus is een flinke rit..

CBW garantie
https://www.prontowonen.nl/cbw-voorwaarden

5 jaar garantie
https://www.prontowonen.n...-House-Service-folder.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 10-11-2016 20:46 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die witte vlekjes? Is de vochtigheid niet te hoog in je woning.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DM89
Marzman schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:57:
Die witte vlekjes? Is de vochtigheid niet te hoog in je woning.
Nee, nee het is echt beschadigde stof. Plekjes zijn eigenlijk ool niet wit maar is lastig uit te leggen.. het bruine structuur is daar weg waardoor het op de foto zo uitziet. Morgen maak ik een foto van heel dichtbij dan zie je het goed.

Geachte meneer

Zoals besproken is er niets aan de bank gedaan, vlekken zijn ontstaan door: het witten van plafond of iets dergelijks, er is iets in de woning gebeurd wat op de bank gespetterd heeft in ieder geval.

Bekleding is uitgebeten.

Witten lijkt ons het meest waarschijnlijk omdat u zoals u kunt zien aan de achterkant ook witsel zit.

Vind het wel mooi dat hun precies weten wat wij thiis gedaan hebben..

Zat inderdaad een streepje op de bank, door opruimen van spullen erop gekomen en vergeten maar vandaag even afgepoetst met het door hun destijds geleverde cleantex.

Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xf7CM1Avw67EDOu7RuCsFc9x/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XN5h0AxUmdpsRpcOyQhjcq10/thumb.jpg

Niks meer van te zien..

Zie hier, toch gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ne0JOklnVAkcJl5BjIYfuP82/medium.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door DM89 op 10-11-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 22:49

Saffie_time

Why use this? 42!

Dit is zo te zien een PU stof.
En dit komt niet door de stof zelf maar inderdaad door invloeden van buitenaf.
Gezien het patroon denk ik ook niet dat dit komt door normaal zitten en snap ik de redenatie van Pronto.
Heb je huisdieren? Zou het eerste zijn waar ik hier aan denk als ik dit voor me zou krijgen als klacht. Huisdieren of vloeistof geknoeid.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Saffie_time schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:57:
Dit is zo te zien een PU stof.
En dit komt niet door de stof zelf maar inderdaad door invloeden van buitenaf.
Gezien het patroon denk ik ook niet dat dit komt door normaal zitten en snap ik de redenatie van Pronto.
Heb je huisdieren? Zou het eerste zijn waar ik hier aan denk als ik dit voor me zou krijgen als klacht. Huisdieren of vloeistof geknoeid.
Als er vloeistof geknoeid is zoals water of frisdrank dan zou het toch tegen gehouden moeten worden door het impregneermiddel?

En de bank is opgestuurd voor reparatie en nu willen ze opeens niks meer doen. Terwijl ze de foto etc allemaal heb en gezien voordat de bank opgestuurd zou worden.

Pu stof, dat is toch namaak leder ofzo? Op de bon staat enkel stof: texes.. verser nergens vermeld dat het pu is.

[ Voor 11% gewijzigd door DM89 op 11-11-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 22:49

Saffie_time

Why use this? 42!

PU is polyurethaan en inderdaad 'nep leer' in de volksmond.
Is een vorm van kunststof en daarover heen komt een beschermlaag (eventueel dmv bronzing een patroon erin). PU is iets dat altijd in kwaliteit achteruit zal gaan. Zonlicht zal verkleuring veroorzaken en tijd zorgt dat het zwakker wordt. Beide bij jou niet het geval als ik de foto zo zie.

Impregneer heb je in heel veel verschillende soorten en maten.
Water afstotend, vuil afstotend, voor warm of koud water enz enz enz.
Daarin zitten ook nog veel gradaties. Je kan water repellent hebben voor een seconde of 4-5 maar ook een water repellent dat minuten lang gaat houden.
Dus zonder dat je weet welke nabehandeling er heeft plaats gevonden is het lastig om er iets over te zeggen. Die behandeling kan met bijvoorbeeld zuur uit frisdrank reageren. En dan zijn dit soort witte vlekken normaal als resultaat.

Ik wil niet zeggen dat je dit zelf gedaan hebt of had kunnen voorkomen.
De reactie van Pronto is er 1 waarmee ze in mijn ogen zich er makkelijk af willen maken. Ik zou daar de wedervraag stellen in de richting: ik heb bank normaal gebruikt en geen rare vloeistoffen erop geknoeid, jullie geven aan externe aangebracht is de oorzaak, graag hoor ik jullie visie op hoe dit ontstaan kan zijn.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Saffie_time schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:54:
PU is polyurethaan en inderdaad 'nep leer' in de volksmond.
Is een vorm van kunststof en daarover heen komt een beschermlaag (eventueel dmv bronzing een patroon erin). PU is iets dat altijd in kwaliteit achteruit zal gaan. Zonlicht zal verkleuring veroorzaken en tijd zorgt dat het zwakker wordt. Beide bij jou niet het geval als ik de foto zo zie.

Impregneer heb je in heel veel verschillende soorten en maten.
Water afstotend, vuil afstotend, voor warm of koud water enz enz enz.
Daarin zitten ook nog veel gradaties. Je kan water repellent hebben voor een seconde of 4-5 maar ook een water repellent dat minuten lang gaat houden.
Dus zonder dat je weet welke nabehandeling er heeft plaats gevonden is het lastig om er iets over te zeggen. Die behandeling kan met bijvoorbeeld zuur uit frisdrank reageren. En dan zijn dit soort witte vlekken normaal als resultaat.

Ik wil niet zeggen dat je dit zelf gedaan hebt of had kunnen voorkomen.
De reactie van Pronto is er 1 waarmee ze in mijn ogen zich er makkelijk af willen maken. Ik zou daar de wedervraag stellen in de richting: ik heb bank normaal gebruikt en geen rare vloeistoffen erop geknoeid, jullie geven aan externe aangebracht is de oorzaak, graag hoor ik jullie visie op hoe dit ontstaan kan zijn.
toon volledige bericht
Email van mij aan Pronto:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Email van Pronto:

Members only:

En email retour van mij:

Members only:

Ik vind dat Pronto mijn mail grotendeels negeert en het maar weer afschuift op iemand anders.

Ik heb inmiddels het probleem mijn verzekering gemeld, hun vragen dus om een rapport van de fabriek wat ik logisch vind. Ik heb dit alleen nooit gekregen en er heeft ook verder niks bij de bank gezeten. Heb hier nu 2 keer om gevraagd maar nog geen reactie op gehad.

Ook op dat witte streepje op de achterkant van de bank wat hun misbruiken als het hele probleem heb ik geheel zonder schade kunnen verwijderen met het meegeleverde cleantex, dit wordt ook gewoon genegeerd.
Pagina: 1