Vraag

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Ik moet helaas nog tot minimaal 7 december wachten op de NZXT Hyper Beast (Hopelijk vergeet sint en zijn Zwarte of witte pieten mij niet)

Alleen mijn vraag/probleem/casemod vraag is de NZXT H440 Standaard window is een drama graag wil ik dan ook een nieuw betere window plaatsen zoals hieronder via link te zien is.

https://mnpctech.com/nzxt...-for-nzxt-h440-cases.html

Ik ga van mijn P7 Aerocool tempered glass terug naar acryl window (Handig ? geen idee)

Graag jullie meningen of mijn keuze juist is om clear window van mnpctech te gaan halen of op andere manier tempered glass te gaan doen ?

Beste antwoord (via marcelmaria op 14-11-2016 13:50)

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 09:29
~De vraag waar iedereen aan voorbij gaat is waarom getemperd glas. Volgens mij slaat dat helemaal nergens op in een PC kast? tis niet krasbestendiger ofzo. het kan alleen beter tegen hitte en spat uiteen in kleine stukjes (hoofdreden voor tempered glass is veiligheid).

En wat is er precies drama aan dat raampje? zo aan de link te zien is dat nieuwere raampje CNC gefreesd dus als je dat wil namaken moet je al iemand kennen met een CNC frees? of ergens uitbesteden maar dat wordt nooit goedkoper dan het raampje waar je naar linkt..... wat is er mis met het raampje van de link?

Zou het lekker van plexiglas maken en desnoods van polycarbonaat maar ik zie niet in waarom het zou krassen, het zit in een panneel van je PC. Tis niet dat je hem gaat gebruiken als koffietafel....

[ Voor 15% gewijzigd door WeeDzi op 14-11-2016 12:46 ]

Alle reacties

Verwijderd

Je kunt zelf ook ergens tempered glass in Nederland kopen en het plexiglas van de kast hiermee vervangen. Als je geen tempered glass kunt vinden, koop je gewoon een beter stuk plexiglas en plak je dit op het zijpaneel.

Ik zou persoonlijk niet zoveel geld uitgeven aan een stuk plexiglas van mnpctech. Kan veel goedkoper!

• marcelmaria
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:10:
Je kunt zelf ook ergens tempered glass in Nederland kopen en het plexiglas van de kast hiermee vervangen. Als je geen tempered glass kunt vinden, koop je gewoon een beter stuk plexiglas en plak je dit op het zijpaneel.

Ik zou persoonlijk niet zoveel geld uitgeven aan een stuk plexiglas van mnpctech. Kan veel goedkoper!
Ik zit dan met de metalen clips om het te monteren.

Ook zou ik niet weten waar ik dit kan kopen

Verwijderd

marcelmaria schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:07:
[...]

Ik zit dan met de metalen clips om het te monteren.

Ook zou ik niet weten waar ik dit kan kopen
De metalen clips wegslijpen met een dremel o.i.d. Vervolgens even goed vlak schuren, zodat je met dubbelzijde tape een stuk plexiglas aan het zijpaneel vast kunt maken.

Zelf koop ik mijn plexiglas hier: https://www.pyrasied.nl/, omdat ik het dan zelf op kan halen, wat aanzienlijk scheelt in kosten. Als je in de buurt van Groningen woont, kun je bij de Bauhaus ook plexiglas kopen.
Anders gewoon een beetje op internet kijken.

• marcelmaria
Mijn bedoeling is toch echt tempered glass
Alleen idd wegslijpen van de metalen clips is een oplossing :)

Ben eerlijk gezegd niet zo van de tape
Werk liever met rubbertjes en vast geschroefd aan het paneel

Verwijderd

Hier kun je o.a. gehard glas halen, dat is volgens mij (en volgens google translate) tempered glass):
https://www.glaskoning.nl/enkel-glas/gehard
http://www.glasdiscount.nl/gehard-veiligheidsglas
http://www.glasstore.nl/glas/gehardglas

Als je bij een winkel ook nog gaten in het glas kunt laten boren, dan kun je die mooi gebruiken om het glas vast te zetten met mooie bouten (en rubbers). Dan zul je natuurlijk wel van te voren goed moeten plannen waar de gaten in het zijpaneel en in het glas moeten komen.

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Als tempered glass te duur blijkt en Plexiglas (PMMA) geen optie is kan je ook nog voor Polycarbonaat gaan. Dit is veel sterker en krasbestendiger dan Plexiglas.

• marcelmaria
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:58:
Hier kun je o.a. gehard glas halen, dat is volgens mij (en volgens google translate) tempered glass):
https://www.glaskoning.nl/enkel-glas/gehard
http://www.glasdiscount.nl/gehard-veiligheidsglas
http://www.glasstore.nl/glas/gehardglas

Als je bij een winkel ook nog gaten in het glas kunt laten boren, dan kun je die mooi gebruiken om het glas vast te zetten met mooie bouten (en rubbers). Dan zul je natuurlijk wel van te voren goed moeten plannen waar de gaten in het zijpaneel en in het glas moeten komen.
Liefste zoveel mogelijk tot niet zichtbaar (Mooiste is geheel nagemaakt als originele )

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
~De vraag waar iedereen aan voorbij gaat is waarom getemperd glas. Volgens mij slaat dat helemaal nergens op in een PC kast? tis niet krasbestendiger ofzo. het kan alleen beter tegen hitte en spat uiteen in kleine stukjes (hoofdreden voor tempered glass is veiligheid).

En wat is er precies drama aan dat raampje? zo aan de link te zien is dat nieuwere raampje CNC gefreesd dus als je dat wil namaken moet je al iemand kennen met een CNC frees? of ergens uitbesteden maar dat wordt nooit goedkoper dan het raampje waar je naar linkt..... wat is er mis met het raampje van de link?

Zou het lekker van plexiglas maken en desnoods van polycarbonaat maar ik zie niet in waarom het zou krassen, het zit in een panneel van je PC. Tis niet dat je hem gaat gebruiken als koffietafel....

[ Voor 15% gewijzigd door WeeDzi op 14-11-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Eigenlijk niks

Denk dat ik die ook ga bestellen als de hyper beast binnen is

Het tempered glass verhaal draait meer om de luxe uitstraling voor de meesten mensen denk ik.

Voor mij is het ook het luxe maar idd zoals je al aangeeft vanaf afstand zie je geen verschil + het feit van de link dat het window helder is
Er al helemaal weinig verschil te zien is

Het is puur luxe waar het om draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 06:56
kalekat schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:00:
Als tempered glass te duur blijkt en Plexiglas (PMMA) geen optie is kan je ook nog voor Polycarbonaat gaan. Dit is veel sterker en krasbestendiger dan Plexiglas.
Polycarbonaat is taaier. Minder breekbaar. Maar krasgevoeliger dan plexiglas. Er is acrylaat wat krasbestendiger is. Bel eens een kunststofboer. In Groningen Ispa Plastics bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Deze mag gesloten worden

Ga waarschijnlijk voor de 900pro
Hiervoor krijg ik even iets meer waar voor me geld dan alleen een opdruk.

Twijfel nog over de pro
Zie nieuwe topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:23

MarvinJames

Theatermaker

WeeDzi schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:38:
~De vraag waar iedereen aan voorbij gaat is waarom getemperd glas. Volgens mij slaat dat helemaal nergens op in een PC kast? tis niet krasbestendiger ofzo.
Ik mag toch hopen dat glas wel krasbestendiger is dan die acryl raampjes? Daar kijk je naar en de krassen komen er al op. Zelf laatst mijn Fractal Design Define R5 met window verkocht. Die heb ik ongeveer 9 maanden gehad. Het raampje nooit bewust aangeraakt, alleen om het folie eraf te halen. En je ziet dat er al mini krasjes op zitten als het licht erop valt. Waarschijnlijk heb ik er een keer per ongeluk een doekje overheen gehaald om af te stoffen of zoiets.

Maar sindsdien wil ik geen plastic raampjes meer. Op glas heb ik nog geen krasjes kunnen ontdekken, maar mijn nieuwe kast heb ik nog niet zo lang. Maar ik kan me niet voorstellen dat je met stof en een microvezeldoekje krassen maakt op glas (als je niet als een debiel of met zandkorrels gaat klooien natuurlijk).

• WeeDzi
Tsux schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:35:
[...]

Ik mag toch hopen dat glas wel krasbestendiger is dan die acryl raampjes? Daar kijk je naar en de krassen komen er al op. Zelf laatst mijn Fractal Design Define R5 met window verkocht. Die heb ik ongeveer 9 maanden gehad. Het raampje nooit bewust aangeraakt, alleen om het folie eraf te halen. En je ziet dat er al mini krasjes op zitten als het licht erop valt. Waarschijnlijk heb ik er een keer per ongeluk een doekje overheen gehaald om af te stoffen of zoiets.

Maar sindsdien wil ik geen plastic raampjes meer. Op glas heb ik nog geen krasjes kunnen ontdekken, maar mijn nieuwe kast heb ik nog niet zo lang. Maar ik kan me niet voorstellen dat je met stof en een microvezeldoekje krassen maakt op glas (als je niet als een debiel of met zandkorrels gaat klooien natuurlijk).
Als je een beetje door de regels heen lees dan moet toch duidelijk zijn dat ik getemperd glas vergelijk met normaal glas en niet met plastic....

en ja glas is krasbestendiger dan acryl

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:23

MarvinJames

Theatermaker

WeeDzi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:33:
[...]

Als je een beetje door de regels heen lees dan moet toch duidelijk zijn dat ik getemperd glas vergelijk met normaal glas en niet met plastic....

en ja glas is krasbestendiger dan acryl
Oh sorry! Zo was het bericht niet binnengekomen. Excuses! :)

• WeeDzi
Tsux schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:42:
[...]

Oh sorry! Zo was het bericht niet binnengekomen. Excuses! :)
Het staat er ook niet heel erg expliciet :)

Maar getempered (gehard) glas is gewoon erg duur en heeft eigenlijk alleen een safety feature dat het in kleine stukjes breekt.
Pagina: 1