Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 16] Automapping op clientniveau uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
In mijn Outlook heb ik drie Office 365 E3 accounts.

1. Eén zakelijk;
2. Eén prive;
3. Eén van een externe organisatie.

Van alle organisaties staat automapping ingeschakeld. Echter, van de externe organisatie zou ik de automapping graag op clientniveau willen uitschakelen. Dus in Outlook. En dan alleen voor dat account. Ik heb automapping al vaak zat op Office 365 niveau in- of uitgeschakeld, maar ik kan maar niet vinden hoe ik dit op clientniveau kan doen. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is? En kan ik dan ook automapping uitschakelen voor één specifiek account binnen een Outlook profiel?

Alle reacties

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Om toch een reactie te geven:

Nee, dit kan voor ik weet (en kan vinden) enkel uitgeschakeld worden op mailbox/account niveau.

Het kan dus wel per user/account worden in of uitgeschakeld maar niet via de client.

Gesteld dat je een account hebt ingesteld voor j.jansen@domein.nl en Jansen heeft full access op de mailbox info@domein.nl dan wordt die gedeelde mailbox ook automapped.

Wil je dat niet dan kun je binnen de o365 omgeving van domein.nl dit instellen:

Add-MailboxPermission -Identity "Info" -User "j.jansen@domain.nl" -AccessRight FullAccess -Automapping $false

Voor andere delegates wordt de mailbox dan nog steeds automapped, enkel voor J.Jansen niet.
MAAR vooor J.Jansen werkt de automapping van die mailbox dan niet ongeacht op welke PC hij het account in Outlook toevoegt!

Je kunt dus waarschijnlijk bereiken wat je wilt, maar enkel per mailbox/user en niet per client, indien je voor de externe organisatie geen admin bent dien je hen te verzoeken de automapping voor jouw user account uit te schakelen.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hmm, eigenlijk bevestig je wat ik al vermoedde: Het kan niet.

Het probleem is dat er een configuratiefout zit (DNS records) in het derde account, waardoor Outlook extreem langzaam opent. Het inschakelen van cached folders voor automapped mailboxes lost het probleem van traag opstarten op, maar de automapped folders van die organisatie zijn extreem groot. Ook als ik hooguit een maand sync. Bovendien boeit de email van die automapped boxen mij niet. Maar de mail van de eerste twee accounts in de automapped boxen boeit mij wel.

Ik ga dus maar een ticket inschieten, of ik uit de automapping mag worden gehaald op serverniveau.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En dat ze de configuratiefout oplossen
Extreem grote cached folder? Stel in Outlook in dat er minder email in de cache wordt geplaatst (bijvoorbeeld max 1 maand) dat scheelt ook weer een stukje..