Ik denk dat het erg lastig is om als hobbyist een product te bouwen met ZigBee Light Link.
De reden daarvoor is dat ZigBee niet een echte 'open' standaard is. Als je de documenten van de ZigBee Alliance wilt inzien moet je lid worden. Daarbij weet ik ook niet of er gratis SDKs zijn die je zomaar kunt gebruiken.
Als ik bijvoorbeeld bij Silicon Labs kijk, dan zie ik dat de development kit alleen al 500$ kost:
http://www.silabs.com/pro...-mighty-gecko-zigbee.aspx
Vervolgens moet je ook nog de IAR compiler aanschaffen en registreren om de software stack te krijgen. Vervolgens moet je met die development kit aan de slag om een werkende ZLL lamp software te ontwikkelen.
Daarna moet je dan ook nog zelf alle dimmer hardware ontwikkelen.
Als ik kijk naar de concurenten van Silicon Labs dan kun je nergens echt makkelijk met ZigBee aan de slag.
Ik denk het simpelweg wachten wordt op meer ZLL lampen op de markt.
Ikea's lampen ondersteunen het bijvoorbeeld ook:
nieuws: Ikea begint in oktober verkoop schakelbare verlichting met Zigbee Lig...
Met een beetje goodwill vanuit Philips moet het vrij eenvoudig zijn om die lampen toe te voegen aan het Hue systeem.
Als ontwikkelaar van ZigBee producten vind ik het erg jammer dat de hobbyisten niet met ZigBee aan de slag kunnen, ik zou graag open source development platformen voor ZigBee willen zien á la ESP8266, maar tenzij ik iets over het hoofd gezien heb bestaan die niet