Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een videokaart waarmee ik zeker 2 jaar mee vooruit kan qua games met een budget van €250. Op het moment kan ik bijna niks meer spelen namelijk.

Mijn PC configuratie is als volgt:
Moederbord: GigaByte H61M-S1
Processor: Intel Core i7 3770
Werkgeheugen DDR3 2x
Harde schijf: 1 tb
(Huidige) Videokaart: NVIDIA GeForce GT430
Voeding: Cooler Master GM G550M

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn voeding al vervangen, want die heeft aan bij gedragen dat een videokaart die ik al eerder had aangeschaft is doorgebrand.

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

met dat budget zit je in de range van de RX480 4GB en de GTX1060 3GB, waarmee je behoorlijk kunt gamen. de RX480 is dan iets toekomstbestendiger door het geheugen.
Afhankelijk van de games die je gaat spelen kun je natuurlijk ook kijken of je genoeg hebt aan een lagere kaart, wat zijn de plannen qua games, resolutie en instellingen?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
De games die ik ga spelen op de korte termijn zijn Battlefield 1 en AC Victory. Ik wil de games op high resolution spelen.

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:01:
De games die ik ga spelen op de korte termijn zijn Battlefield 1 en AC Victory. Ik wil de games op high resolution spelen.
settings is wat anders dan resolutie, Full HD medium is wat anders dan Full HD Ultra. Resolutie is het aantal pixels, en de settings zijn bijvoorbeeld low/medium/high/ultra

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde high settings :F. de resolutie maakt mij niet zo heel erg uit

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 12:17 ]

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:12:
Ik bedoelde high settings :F. de resolutie maakt mij niet zo heel erg uit
wat voor monitor heb je?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zolang je niet boven de 1080p uitgaat zijn bovenvermelde GPU's prima te doen! Neem inderdaad wel een 4gb of meer, want dan zit je in de toekomst wat minder krap.

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Samsung Syncmaster 2443BW als monitor

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

dat is een 1920x1200 monitor. Dan moeten bovenstaande videokaarten voldoende zijn. Ik zou voor de Nvidea kaart gaan vanwege het verbruik.

uiteindelijk moet je zelf beslissen. kijk even naar wat benchmarks van de kaarten over games die jij denkt te gaan spelen

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Verwijderd

Hou wel de verpakking netjes als je er 1 besteld zodat je hem binnen 14 dagen kunt retourneren, want je hebt kans dat de BIOS van je moederbord te oud is voor de laatste kaarten. De nieuwste beta BIOS voegt wel weer compatibiliteit toe, maar is ook alweer van begin 2014:
http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=4198#bios

Dus als een nieuwe kaart niet werkt kun je die beta bios eventueel nog proberen als je die nog niet hebt.
Pagina: 1