Ik ben van plan om begin december te beginnen met het bouwen van een pc. Ik ben zelf niet bepaald een expert en daarom leek het mij handig om mensen die er wat meer verstand van hebben te vragen mij te helpen
.
Ik had zelf al wat gekeken en het volgende lijstje opgesteld:
Dit valt alleen net iets buiten m'n geplande budget... Waar zou ik hierbij het beste op kunnen besparen? Zitten er hier nog onsamenhangende componenten bij? Mist er nog iets? Is iets overbodig?
Hier nog even de antwoorden op de 'standaardvragen'
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zwaarste wat ik met mijn pc wil gaan doen is het spelen van videogames (beetje uiteenlopend, denk aan rainbow six Siege, rust, space engineers e.d.). Daarnaast ga ik m'n pc ook nog voor andere dingen zoals m'n studie gebruiken met onder andere modelleren/programmeren, maar dat is een stuk minder zwaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Eigenlijk max €850,-, maar minder voor even goede specs is acceptabel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/toetsenbord/monitor heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, als het maar werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse, als ik uiteindelijk een lijstje waarmee ik binnen m'n budget een mooie pc kan bouwen die de genoemde spellen op redelijke settings 60fps 1080p kan draaien ben ik tevreden.
Sneller/mooier/zuiniger/stiller is natuurlijk altijd welkom, zolang het binnen mijn budget valt. Ik vind trouwens het uiterlijk van m'n pc ook enigszins belangrijk
.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan, ik gok dat het niet nodig is voor mijn geplande doeleinden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik had zelf al wat gekeken en het volgende lijstje opgesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Tray | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI Z170A SLI Plus | € 109,- | € 109,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 275,95 | € 275,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | NZXT S340 Wit | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 870,69 | |
Dit valt alleen net iets buiten m'n geplande budget... Waar zou ik hierbij het beste op kunnen besparen? Zitten er hier nog onsamenhangende componenten bij? Mist er nog iets? Is iets overbodig?
Hier nog even de antwoorden op de 'standaardvragen'
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zwaarste wat ik met mijn pc wil gaan doen is het spelen van videogames (beetje uiteenlopend, denk aan rainbow six Siege, rust, space engineers e.d.). Daarnaast ga ik m'n pc ook nog voor andere dingen zoals m'n studie gebruiken met onder andere modelleren/programmeren, maar dat is een stuk minder zwaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Eigenlijk max €850,-, maar minder voor even goede specs is acceptabel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/toetsenbord/monitor heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, als het maar werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse, als ik uiteindelijk een lijstje waarmee ik binnen m'n budget een mooie pc kan bouwen die de genoemde spellen op redelijke settings 60fps 1080p kan draaien ben ik tevreden.
Sneller/mooier/zuiniger/stiller is natuurlijk altijd welkom, zolang het binnen mijn budget valt. Ik vind trouwens het uiterlijk van m'n pc ook enigszins belangrijk
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan, ik gok dat het niet nodig is voor mijn geplande doeleinden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.