Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11
Op mijn adsl2 20/1 lijn haal ik gemiddeld 16/0,8 Mbps. Mijn afstand naar de wijkcentrale is 424m. Alleen loop ik regelmatig tegen time-outs aan in ons werksysteem. Dit probleem heb ik op 10+ pc's.

De softwareleverancier wijst naar de internetprovider, de ISP naar de softwareleverancier. Mijn vraag is nu of de snelheid van 16/0,8 (-20% t.o.v. contract) acceptabel is als overhead. Voor mijn gevoel niet, maar ik zou dit graag van jullie weten.

Is mijn verwachting echt te hoog? Of zou dit bij deze afstand toch wel richting 19/0,95 mogen gaan?

Alle reacties

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Er gaat gemiddeld bij ADSL 10% overhead af.

Op wat voor snelheid traint je modem momenteel in? Ik denk namelijk dat je modem zo rond de 18000kbps intraint. Die 0.8Mbps upload klopt ook wel. Zou je je modemwaardes eens kunnen posten?

Welke provider gebruik je?

Je zou je provider eens kunnen bellen om te vragen of je niet op VDSL gezet kan worden. Dan gaat je snelheid behoorlijk omhoog en in jouw geval haal je dan gewoon de snelheid die in je contract staat. Op 400 meter zijn er behoorlijke snelheden te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 10-11-2016 10:24 ]

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 12:10
Op zich hebben time-outs niets met snelheid te maken. Verrotte kabel tussen router en switch kan al time-outs veroorzaken, die gaan met hogere snelheid niet weg.

Zit er een ping tool op je router? Is alles dan in orde?

Zo ja, steeds verder je netwerk in en pingen om te kijken wanneer er time-outs komen.

Hattrick: Thorgal Eagles