Hoe agenda exporteren van outlook.com naar google?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RobWu
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 14:33
Hoi,

Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem:
Ik probeer mijn outlook.com agenda over te hevelen naar Google Calender.
Dit zou redelijk eenvoudig moeten zijn, en via de instellingen in outlook.com kan ik idd een .ics file exporteren.

Het geëxporteerde bestand is erg klein (ca. 20kB), en bij import in Google Calender krijg ik maar ca. twee maanden aan agenda gegevens te zien. De rest blijft achter bij outlook.com.

Omdat ik graag alles wil overhevelen, loop ik dus tegen een probleem aan. Ik kan echter niet achterhalen waarom outlook.com niet alle gegevens doorschuift naar Google Calender. Je kunt nl. nergens een tijdsperiode opgeven voor exporteren van data. :(

Mijn outlook.com is al overgeheveld naar de nieuwe web/exchange omgeving, mocht dat helpen een oplossing te zoeken.

alle tips zijn welkom. ;)

rob

Alle reacties

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Ik kan in de nieuwe interface het export knopje niet eens vinden.... :-) (wel publiceren, maar dat is wat anders)

Wat als je het probeert via outlook 2010/2013/2016 op een PC?
Outlook opties -> geavanceerd -> Exporteren

• RobWu
Heb geen Outlook draaien op de pc, alleen Thunderbird.. ;)

En publiceren in outlook.com is exporteren naar .ics, alleen krijg je bij import in Google maar een paar maanden geïmporteerd.

Ik heb wel Outlook op mijn Surface2 staan, alleen nog nooit gebruikt. Kun je vanuit outlook een dump maken van heel je agenda?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik gebruik de (gratis versie van) gSyncit om outlook en google calender onderling te syncen, Als je outlook hebt dan kun je daar je outlook.com account in hangen, dan zou je vervolgens moeten kunnen syncen.

• RobWu
Ik kan proberen de outlook op mijn Surface 2 in te stellen, maar ik wil alleen mijn agenda overhevelen vanuit outlook.com naar Google calender.
Ik ga outlook.com verder niet gebruiken voor agenda zaken, dus een sync is niet nodig, alleen een harde dump van de afspraken data ;)

• MrTre
RobWu schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:09:
En publiceren in outlook.com is exporteren naar .ics, alleen krijg je bij import in Google maar een paar maanden geïmporteerd.
Nee, die .isc link is een feed naar je agenda, (zoals bijvoorbeeld een rss-feed) bij mij is het bestand ook maar ca. 20kb, het bevat alleen maar config naar waar je agenda te vinden is enzo.
Als je je microsoft account weg zou doen zou die feed ook niet meer werken.

Sync tool hetzelfde wellicht, als de bron (Outlook.com calendar) weg is is het doel (gCalendar) ook weg.

Voor thunderbird is er ook een export functie, deze handleiding is ook wel aardig:
http://www.washburn.edu/a...rbird-moving-calendar.pdf

Maargoed, volgens mij had je dat zelf ook kunnen googelen..... :-)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Het gaat niet om Windows-features dus ik verplaats het topic van WOS naar CSA.

En haal de 'Q: problemen met ' uit de topictitel en zet maar even de radiobutton om dat je een vraag stelt: ajb volgende keer zelf zo even aanduiden dat het een vraag is - en t.z.t. het beste antwoord even aanduiden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Je moet in Outlook controleren of Cached Exchange Mode aanstaat. Die zorgt ervoor dat (vaak) slechts een gedeelte van de beschikbare data lokaal in je mailbox wordt opgeslagen en de rest op de server. Slechts dat gedeelte wat lokaal is opgeslagen kan echter door Outlook worden geexporteerd (daarom zie je ook maar slechts 2 maanden aan afspraken).

Als je Cached Exchange Mode uitschakeld, wordt alle data naar je lokale mailbox gesynchroniseerd en kun je alles exporteren. Je zult hierbij wel even geduld moeten hebben voordat je een export kunt doen want als het om een behoorlijk archief gaat kan dit zeker meerdere uren duren.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
RobWu schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:42:
Ik kan proberen de outlook op mijn Surface 2 in te stellen, maar ik wil alleen mijn agenda overhevelen vanuit outlook.com naar Google calender.
Ik ga outlook.com verder niet gebruiken voor agenda zaken, dus een sync is niet nodig, alleen een harde dump van de afspraken data ;)
Ja? Dus een 1malige sync van je kalender werkt dan toch? :?

• MrTre
mindcrash schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:58:
Je moet in Outlook controleren of Cached Exchange Mode aanstaat. Die zorgt ervoor dat (vaak) slechts een gedeelte van de beschikbare data lokaal in je mailbox wordt opgeslagen en de rest op de server. Slechts dat gedeelte wat lokaal is opgeslagen kan echter door Outlook worden geexporteerd (daarom zie je ook maar slechts 2 maanden aan afspraken).

Als je Cached Exchange Mode uitschakeld, wordt alle data naar je lokale mailbox gesynchroniseerd en kun je alles exporteren. Je zult hierbij wel even geduld moeten hebben voordat je een export kunt doen want als het om een behoorlijk archief gaat kan dit zeker meerdere uren duren.
offtopic:
RobWu gebruikt geen outlook...
In geval van outlook.com slaat je verhaal volledig de plank mis. De gratis maildienst outlook.com gebruikt altijd exchange modus met cache, je kan aangeven hoeveel mail (3dagen - alles) er offline moet zijn.

Volgens mij heb je de ts+reacties ook helemaal niet goed gelezen, je begint over cached modus terwijl er duidelijk in staat dat ie het vanaf de web-interface 'exporteert', en de/mijn reacties daarom wijzen ook in de richting van de web interface en bied een alternatief om het via outlook te proberen.

Je verhaal klopt wel, althans, het slaat op outlook icm Exchange. Ja, outlook.com gebruikt tegenwoordig (of altijd al) ook exchange maar niet met alle (zelf) te kiezen mogelijkheden enz. in outlook 2010/2013/2016. Het is beperkter/uitgekleed. (althans, voor de meeste mensen merken ze het verschil niet, maar die zijn er)

ontopic:
Ja, een éénmalige sync zou in theorie moeten werken. Export/import ook. RobWu moet doen waar hij het meeste vertrouwen in heeft of waardoor hij zichzelf het gevoel geeft dat het goed gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door MrTre op 10-11-2016 13:18 ]

• RobWu
Het ziet er naar uit dat in outlook 2013 agenda op mijn Surface2, ook maar een paar maanden te zien krijg via outlook.com.

En het zet alle afspraken als 'busy' in het overzicht, dus daar heb ik niet veel aan ;)
Er is dus blijkbaar een harde lock op de hoeveelheid data die je kunt exporteren in outlook.com.

Wat ik (eindelijk) hierover heb kunnen vinden, is dat je met b.v. O365 wel een dump kan maken o.b.v. datum sets.
Dus bedankt MS, voor weer een halve oplossing voor iets wat erg eenvoudig kan zijn.

p.s. en niet gelijk iemand richting Google te sturen, voor ik hier post heb ik normaal gesproken Google al onveilig gemaakt... ;P

• RobWu
Na wat knutselen, heb ik e.e.a. toch voor elkaar gekregen met de outlook versie op mijn Surface 2.
(Toch wel handig die Office installatie op RT...)

Met het aanmaken van een outlook.com account in outlook, -met- 2-step app verificatie kreeg ik eindelijk mijn kalenders goed geïmporteerd / te zien in outlook.

Daarna kon je via 'delen>email versturen met kalender...' zowel de kalender, als de datum reeks opgeven, en werd er een .ics bestand aangemaakt.
Vreemd genoeg is er een 'bestand>kalender exporteren', maar die dumpt alles in een groot bestand zonder onderscheid te maken tussen de diverse kalenders. :-\

Met die .ics bestanden kon e.e.a. eindelijk in Google worden geïmporteerd.

Wat een drama zeg, je zou haast denken dat bij MS ze hun eigen software nooit gebruiken......

Bedankt voor alle tips, case closed! ;)

rob

[ Voor 3% gewijzigd door RobWu op 10-11-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Uiteraard gebruiken ze die software en naar volle tevredenheid. Dus waarom zouden ze exporteren naar Google? :)

Ik kan met Outlook echt heel veel, inclusief exporteren naar bijvoorbeeld CSV bestand, inclusief alle mogelijke velden en ook dat bestand had ik dan weer kunnen importeren in Gmail. De mogelijkheden zitten erin, het vereist echter wel wat kennis en ervaring om alles eruit te halen maar dat is met alle wat uitgebreidere software.
De standaard interface van Outlook is voor de zakelijke standaardgebruiker. Onder de motorkap zitten echter nog veel meer functies verborgen.
Pagina: 1