Na scherm vervangen nog steeds geen backlight

Pagina: 1
Acties:

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Ik heb bij een Acer e1-731 het scherm vervangen omdat de backlight niet werkte. De inverter zit "in" het scherm waardoor ik dus geen losse inverter kon proberen. Enfin, ik heb het scherm vervangen en deze geeft beeld.... Maar geen backlight. Het vervangende scherm is identiek aan het originele scherm.

Friemelen aan de LCD kabel heeft ook geen zin. Ik heb de kabel er ook meerdere keren opnieuw in gedrukt (aan de lcd kant). Deze zit 100% op de juiste manier gemonteerd.

Zou het de kabel kunnen zijn? Of iets defect op het moederbord? Dat is eigenlijk het enige dat ik nog kan bedenken.

Het betreft een Acer e1-731-10054G50Mnii model nummer: PB71305.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Acer is een moderne laptop met edge-lit achtergrondverlichting, die hebben geen inverter want het zijn leds. Oude schermen met CCFL achtergrondverlichting gebruiken inverters.

Maar de kabel en het moederbord kan beide. Dus ik zou eerst een kabel bestellen, dat is het gemakkelijkst en goedkoopst te vervangen. Mocht het niet de kabel zijn dan heb je ook altijd het retourrecht natuurlijk, geld ook voor het scherm. Maar een moederbord vervangen of repareren is een stuk lastiger of duurder waardoor het lang niet altijd nut heeft om te doen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Ahhh vandaar! Dat wist ik niet. Bedankt :)

Dat van retourrecht klopt maar de verpakking van het scherm was geseald dus moest open geknipt worden. Ik zal de webshop eens mailen.

Ik heb het moederbord los gehaald en kon met een visuele inspectie niets vaststellen. Echter werkt hij nu wel weer nadat ik de kabel er uit en weer in heb gedaan. Mocht het backlight er dan weer mee op houden dan ga ik inderdaad voor een andere kabel.

Dus semi-opgelost :)

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03
hostler schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:07:
Ahhh vandaar! Dat wist ik niet. Bedankt :)

Dat van retourrecht klopt maar de verpakking van het scherm was geseald dus moest open geknipt worden. Ik zal de webshop eens mailen.

Ik heb het moederbord los gehaald en kon met een visuele inspectie niets vaststellen. Echter werkt hij nu wel weer nadat ik de kabel er uit en weer in heb gedaan. Mocht het backlight er dan weer mee op houden dan ga ik inderdaad voor een andere kabel.

Dus semi-opgelost :)
Misschien de kabel er toch net niet goed ingestopt. Tapeje eroverheen helpt ook vaak. Dan blijft het goed zitten.

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Excuus, het betreft de moederbord kant. Ik had het originele scherm inmiddels teruggeplaatst.

edit: ik had er overigens ook tape over gedaan. Ik had het scherm gelukkig eerst getest voordat ik de boel weer vast had geschroefd.

[ Voor 42% gewijzigd door hostler op 10-11-2016 11:12 ]