Toon posts:

Uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen, heb ff wat hulp nodig. Ik wil mijn huidige systeem uitbreiden.

Huidige systeem:
Pentium 233, AT kast, Aopen mobo, 64 SDram 100 MHz, 6.4GB, Matrox Millenium en PCI Voodoo 12 MB 3Dkaart en verder Philips Brilliance 17". En natuurlijk de normale dingen die in een pc zitten.

nou dacht ik zelf aan alleen het vervangen de mobo, de proccesor, het geheugen en de kast.
Maar omdat mijn budget een beetje klein is, weet ik niet precies wat ik moet kiezen.

Dus... een beetje goede raad zou niet weg zijn.

Alvast Bedankt :) ;)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:00

Petuhr

FreeBSD

Wat is je budget dan????

Verwijderd

ehhh. moeilijke keuze!

Processor upgraden? Dan moet je gelijk ook een nieuw mobo, ATX kast & geheugen hebben. En eigenlijk ook een nieuwe videokaart, want die komt anders niet tot z'n recht met zo'n langzame processor...

Videokaart upgraden? Die komt pas tot z'n recht met een snellere processor...

Geheugen upgraden? Kan, maar levert niet veel snelheidswinst op want de rest van je systeem is toch al te traag om nieuwe spelletjes te spelen...

Het enige wat je dus eventueel nog kunt laten zitten is die hd (nog wel redelijk wat GBtjes), en die monitor is ook nog wel goed.

Voor de rest heb je weinig keuze: je zult toch echt processor, mobo, kast, geheugen en videokaart moeten upgraden om een bottleneck te voorkomen! Anders heb je ook nix aan die snellere onderdelen als een langzamere videokaart de boel op zit te houden bijv...

Verwijderd

compie verkopen voor zon 500 gulden zonder monitor.of anders spaar ff door en koop
-Duron 800 130,-
-msi lite mobo 300,-
-gforce2mx 200,-
-128 mb geheugen (133mhz) 80,-
-cdromentje lg 52x 90,-
-creative 128 pci 50,-

total zon 850 piek - 500 dan heb je voor 350 zon leuk systeem en met wat overclocking loopt ook nog op 1 ghz zouw je al niet msi mobo moeten maar een abit k7ta ofzo is 50 piek duurder.

Verwijderd

oja een een kast natuurlijk die nokia 8850 ofzo is maar 80 piek

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 21:04 schreef ajax4ever het volgende:
compie verkopen voor zon 500 gulden zonder monitor.of anders spaar ff door en koop
-Duron 800 130,-
-msi lite mobo 300,-
-gforce2mx 200,-
-128 mb geheugen (133mhz) 80,-
-cdromentje lg 52x 90,-
-creative 128 pci 50,-

total zon 850 piek - 500 dan heb je voor 350 zon leuk systeem en met wat overclocking loopt ook nog op 1 ghz zouw je al niet msi mobo moeten maar een abit k7ta ofzo is 50 piek duurder.
Is 500 piek niet wat veel voor zo'n oud systeempje? En ben je de hd niet vergeten?

Verwijderd

oja sorry heb nu wel een 12,6 liggen voor 75 piek liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is ongeveer zo'n 1200 gulden

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Kijk anders ff op die site van norrod. Ze hebben daar een leuk systeempje staan voor een redelijke prijs als je tenminste in de buurt van Zwolle woont.

Greetz,
Romio B-)

Mijn speelgoed

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf aan zoiets als:

Aopen HQ-45 ATX kast
Abit KT7A
AMD Thunderbird 1000Mhz (266FSB)
128 SDram 133Mhz

En eventueel nog een videokaartje ofzo...
Wat vinden jullie daarvan? >:)

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor cooler raden jullie dan aan. Ik doe dan wel een IT-opleiding maar daar heb ik me echt dus niet in verdiept...

:?

Verwijderd

Budget krap???: dan:

MSI mobo
amd duron 800 of lager
coolermaster cooler
gf2mx
geheugen 128 Mb erbij (het restant kan blijven)
Pagina: 1