Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plex mediaserver draaien op een subdomein = fiasco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Al meer dan 5 uur zitten zoeken en prutsen en heb het alleen maar erger gemaakt!
Wat ik heb:
- .be domeinnaam
- IIS 10 op Windows 10 enterprise
- 2 SSL certificaten (één voor domein.be en één voor media.domein.be)
- dns service door dnsexit.com
- rewrite module voor IIS
- Plex mediaserver
- Kerio mailserver (niet relevant voor dit)
- 1 vast IP

Wat ik al gedaan heb:
- Alles op HTTPS draaien (HTST is ingeschakeld)
- A-record in DNS gemaakt voor media.domein.be
- Nieuwe website in IIS aangemaakt media - hostnaam: media.domein.be Bindingen: 443 + Certificaat media.domein.be
- A-record domein.be
- A-record www.domein.be
- Hoofdsite aangemaakt in ISS: bindingen: domein.be poort 443 + Certificaat domein.be
- Rewrite Plex naar media.domein.be ipv domein.be:32400/web

Wat ik wil:
- Toegang tot mijn hoofdsite want nu krijg ik HTTP Error 404. The requested resource is not found.- waarom? Hele grote vraag
- Toegang tot de mediaserver via media.domein.be - nu:
500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

Er moet ergens iets mis zijn met de web.config bestanden; Maar wat. Heb ze al gewist, opnieuw aangemaakt, pfff.
De hoofdpagina van de hoofdsite is default.aspx maar vindt die niet (meer)
en ja, het subdomein, werkt dus niet hé.
Ik kan wel naar beide domeinen pingen. Toch iets die werkt!

8)7 |:( :X

Alle reacties

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Kettrick

Rantmeister!

waarom gebruik je niet gewoon de plex.tv frontend, in dat geval hoef je helemaal niets doen en werkt het in de meeste gevallen prima :?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Je 500 error klinkt als locatie probleem. De 404 eigenlijk ook.

Hoe zijn je settings van IIS? Mainsite wel correct ingesteld?

Misschien eerst alles instellen zonder ssl en daarna pas de certificaten toepassen!

Wabbawabbawabbawabba

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vinkje bij de bindings wel aan staan, dat SNI nodig is voor de site(s)?

Dat is namelijk nodig als je meerdere SSL sites, met verschillende certificaten wil gaan hosten vanaf één ip-adres.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt, zoals eerder aangegeven, het beste https://app.plex.tv/web/app gebruiken. Het is dus niet eens nodig om Plex aan een subdomein te hangen. Plex.tv wordt ook gebruikt voor andere zaken, zoals de Plex Friends e.d. Zeker als je wilt dat Plex Media Server via het internet te bereiken is, is dat veel makkelijker. Ook is de omgeving dan versleuteld middels SSL en kun je via de server settings een beveiligde verbinding afdwingen. Voordeel van deze manier is dat als iedereen zijn/haar eigen account heeft, ook de eigen 'voortgang' ziet van wat bekeken is en wat niet.

Als je dat niet wilt kun je het beste met reverse proxies gaan werken, dat is dan nog de enige manier.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2016 08:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha, Bedankt voor de reacties. Hmm, lol, had eigenlijk totaal geen idee tot die font-end bestaat :s
Anyway, heb het mezelf weer veel te moeilijk gemaakt (zoals gewoonlijk) en het kunnen oplossen met een C-name record en Rewrite URL.
Maar, ga toch es die front-end uitproberen!!

Tja,en zoals hier gezegd geweest is, alles eerst stap per stap doen en inderdaad daarna werken met SSL. Ik wilde weeral eens van A naar C springen zonder langs B te gaan . Dom.
Pagina: 1