Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Routerkeuze: Netgear R7000 <VS> Linksys WRT1900ACS

Pagina: 1
Acties:

• Fonkymunkey
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2022
Hoi allemaal,

Wat betreft router ben ik nu toch écht wel aan een upgrade toe.
Ik heb nu een WRT54GL met DDWRT.

Ik ben eens gaan rondneuzen en ik kom tot de volgende opties :
NETGEAR AC1900 Nighthawk Smart Wifi Router - R7000 = €139,-
LINKSYS WRT1900ACS = €179,-

Op de router wil ik ook DDWRT zetten.

Situatie nu:
- Wifi voor 4 medebewoners die media streamen
- Bedraad voor mij en één andere huisgenoot
- Ik heb zelf een NAS en Raspberry Pi voor media via wifi
- Een 100 Mbit inet verbinding

Ik ben in principe een basis gebruiker hoewel ik de mogelijkheid van VPN wel verder wil bekijken.

Kan iemand mij dé tip geven waarom ik de één van beide zou moeten aanschaffen ?

Thnx alvast !

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:48
Iik heb zelf de nighthwak,ik vind het een top apparaat.
Zeer stabiel,snel,erg goed bereik over 5ghz.

Ik game veel draadloos(bf1 me 64 man geen probleem,met zeer lage ping),gaat perfect,streamen.

Zeker gezien het prijsverschil zou ik dus deze nemen,omdat die eigenlijk alles kan wat je wilt ermee.
En het is een zeer grote upgrade van wat je nu hebt :) .

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2016 00:58 ]

• Fonkymunkey
Ik heb zelf nog wat gelezen en vandaag de R7000 aangeschaft.
Nog niet geïnstalleerd maar ik ga aan de slag: http://www.instructables....ure-a-DD-WRT-Kong-Router/

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

We zijn dan natuurlijk wel benieuwd waarom je uiteindelijk voor de r7000 hebt gekozen.
Je twijfelde tussen 2 routers waarvan -ondanks zeer minimale respons- de nighthawk werd geadviseerd.
Uiteindelijk heb je toch de ander gekozen. Mocht iemand anders in een zelfde dilemma zitten en al zoekende op dit topic stuiten, wil hij/zij ongetwijfeld graag lezen wat jou heeft doen besluiten om voor de 7000 te gaan.

(vind ik overigens ook een "gepast gebaar" richting freaky daar hij wel de moeite heeft genomen jou te helpen/informeren)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Fonkymunkey
Switchie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:17:
...Je twijfelde tussen 2 routers waarvan -ondanks zeer minimale respons- de nighthawk werd geadviseerd.
Uiteindelijk heb je toch de ander gekozen. ...
Toch de ander gekozen ? Ik heb níet de Linksys gekozen hoor. Beetje verwarrend.
Ik heb dus gekozen voor de Netgear AC1900 R7000, de router die freaky35 aanbeval.

In de reviews en vergelijkingen komen ze beide dicht bij elkaar is mijn indruk. Het prijsverschil en beschikbaarheid waren voor mij doorslaggevend. De Netgear komt prima uit de reviews en kan wat ik wil. Ik ben daarnaast nogal impulsief en wil snel aan de slag. Dat ik deze vandaag nog kon ophalen bij de lokale mediamarkt heeft ook meegespeeld.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou ze allebei niet kopen en voor een Ubiquiti gaan.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

johnkeates schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 01:13:
Ik zou ze allebei niet kopen en voor een Ubiquiti gaan.
Mosterd > maaltijd.
Daarnaast makkelijk om een merk (dat op tweakers inderdaad veelal geprezen wordt) te scanderen zonder enige vermelding van typenummer c.q. objectieve onderbouwing.
Beetje vergelijkbaar dat ik een een Peugeot 207 vs Renault Clio ga scanderen dat degene beter een BMW 3 serie kan kopen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Fonkymunkey
Yeah die metafoor is wel treffend Switchie :)

Voor mijn behoeften heb ik nu een denk ik een nette router die kan wat ik wil. Er is altijd beter, fancier, nieuwer en uitgebreider te krijgen. Maar router + DD-WRT, daar kan ik mee overweg en dat volstaat voor nu.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Switchie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 01:21:
[...]
Beetje vergelijkbaar dat ik een een Peugeot 207 vs Renault Clio ga scanderen dat degene beter een BMW 3 serie kan kopen.
Met het grote verschil dat de Ubiquiti even duur of zelfs goedkoper is voor dezelfde of betere hardware...
Pagina: 1