Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tweede hands game pc voor Cities: Skylines

Pagina: 1
Acties:

• joey_st
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-11 21:04
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]375,-

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?Ik wil voor de game Cities: Skylines een pc aanschaffen. Ik heb een beperkt budget en heb voor 375,- de volgende systemen gezien: Intel Core i5-4460 CPU 3.20GHZ Videokaart Nvidia GeForce GTX 750TI en 8 RAM geheugen. De tweede keuze is fx4300 quadcore game pc 8gb | Radeon r9 270 + SSD.

Ik zou echt niet weten welke beter is en ik hoor van verschillende personen iets anders. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Cities skyline is een zware game,waarbij ook de cpu aardig belast wordt. Een recente i5 is wel een must, voor de rest moet je zelf ook even bepalen wat je wilt: een kant en klaar systeem en wellicht compromissen sluiten, of juist losse onderdelen scoren en er iets meer werk van hebben.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 21:38
NLBUURMAN schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:08:
Cities skyline is een zware game,waarbij ook de cpu aardig belast wordt. Een recente i5 is wel een must, voor de rest moet je zelf ook even bepalen wat je wilt: een kant en klaar systeem en wellicht compromissen sluiten, of juist losse onderdelen scoren en er iets meer werk van hebben.
Nouja, een i5 4460 zit op het niveau van de 'recommended' i5 3470. Het is dus denk ik wel te doen.

Ik zou echter geen 375 euro in een systeem met een 750ti en een i5 4460 investeren. CPU heeft een 2e hands waarde van amper 75 euro en de GPU is qua prestaties hooguit een euro of 40 waard.

Verwijderd

MadDogMcCree schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:24:
[...]

Nouja, een i5 4460 zit op het niveau van de 'recommended' i5 3470. Het is dus denk ik wel te doen.

Ik zou echter geen 375 euro in een systeem met een 750ti en een i5 4460 investeren. CPU heeft een 2e hands waarde van amper 75 euro en de GPU is qua prestaties hooguit een euro of 40 waard.
nou ben ik best benieuwd, waar zie jij ze voor 75,- dan? graag een linkje plaatsen !

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

V&A aangeboden: i5 4460, Gigabyte G1 sniper, 8gb ram, Gigabyte GTX 760, 128gb...

Wel 50 euro meer, maar zit je stapje hoger in videokaart en een ssd :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• joey_st
Zo dat zijn goede tips. Ik heb inderdaad geen idee van de prijzen en dergelijke. De opties die ik had waren 2e hands systemen. De advertentie op jouw link is wel het geld waard?

• MadDogMcCree
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:59:
[...]

nou ben ik best benieuwd, waar zie jij ze voor 75,- dan? graag een linkje plaatsen !
Omdat een 4460 op het niveau van een 3470 zit (laatst genoemde presteert zelfs iets beter), zijn de prestaties van een 4460 niets meer waard dan 75 euro. Dat er iets meer voor wordt gevraagd heeft de OP weinig aan.

Linkje hier:
V&A aangeboden: Intel Core i5-3470 Tray

Linkje daar:
V&A aangeboden: Intel Core i5-3470 Boxed

• joey_st
MadDogMcCree schreef op donderdag 10 november 2016 @ 01:28:
[...]

Omdat een 4460 op het niveau van een 3470 zit (laatst genoemde presteert zelfs iets beter), zijn de prestaties van een 4460 niets meer waard dan 75 euro. Dat er iets meer voor wordt gevraagd heeft de OP weinig aan.

Linkje hier:
V&A aangeboden: Intel Core i5-3470 Tray

Linkje daar:
V&A aangeboden: Intel Core i5-3470 Boxed
Het liefst koop ik een systeem dat al door een meer ervaren gebruiker in elkaar is gezet, maar voor dit budget zal ik niet veel meer kunnen vinden lijkt me?

• MadDogMcCree
joey_st schreef op donderdag 10 november 2016 @ 01:34:
[...]

Het liefst koop ik een systeem dat al door een meer ervaren gebruiker in elkaar is gezet, maar voor dit budget zal ik niet veel meer kunnen vinden lijkt me?
Ik raad deze niet aan los aan te schaffen hoor, ik reageer op de quote van Infinity. Het is meer om aan te geven wat een realistische waarde/performance ratio is van de CPU.

Overigens hoef je niet 'ervaren' te zijn om een PC in elkaar te zetten hoor, ook een leek kan de was doen. Je kan namelijk vrijwel niets meer fout doen tegenwoordig. Alles kan maar op één manier in de case en één manier op het moederbord.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Als je zo op budget zit, waarom dan Intel? Je kan in deze prijsklasse misschien nog wel een relatief waardevoller amd systeem in elkaar zetten.

Denk aan een am3 systeem (fx-8320) met bijvoorbeeld een r9 270x gpu. Kwa kosten blijf je dan zelfs onder de 350 , de meest recente games draaien op high settings prima ( ultra is een ander verhaal) en je kan er nog wel mee vooruit. Ook uitbreiding op later termijn is niet zo kostbaar!

Wabbawabbawabbawabba

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
V&A aangeboden: i3-4160 - 8GB DDR3 - 256GB SSD - GTX 760

Huidige CPU verkopen en een i5 er in en je bent klaar voor onder de 350 euro :)

• joey_st
MadDogMcCree schreef op donderdag 10 november 2016 @ 02:13:
[...]

Ik raad deze niet aan los aan te schaffen hoor, ik reageer op de quote van Infinity. Het is meer om aan te geven wat een realistische waarde/performance ratio is van de CPU.

Overigens hoef je niet 'ervaren' te zijn om een PC in elkaar te zetten hoor, ook een leek kan de was doen. Je kan namelijk vrijwel niets meer fout doen tegenwoordig. Alles kan maar op één manier in de case en één manier op het moederbord.
Ja daar heb je ook gelijk in en wie weet dat ik het in de toekomst eens ga proberen.. Voor nu is het eigenlijk één game waar ik me op richt en voor overige games heb ik een console.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
KatirZan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 06:06:
Als je zo op budget zit, waarom dan Intel? Je kan in deze prijsklasse misschien nog wel een relatief waardevoller amd systeem in elkaar zetten.

Denk aan een am3 systeem (fx-8320) met bijvoorbeeld een r9 270x gpu. Kwa kosten blijf je dan zelfs onder de 350 , de meest recente games draaien op high settings prima ( ultra is een ander verhaal) en je kan er nog wel mee vooruit. Ook uitbreiding op later termijn is niet zo kostbaar!
Ik heb niet specifiek een voorkeur, maar een aantal mensen om mij heen zeiden dat Intel beter was. Als ik puur op Cities: Skylines zoek, dan geeft ook de meerderheid aan dat je daar beter een Intel systeem voor kunt aanschaffen.

Echter zoveel informatie dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
ECP0WERS schreef op donderdag 10 november 2016 @ 06:15:
V&A aangeboden: i3-4160 - 8GB DDR3 - 256GB SSD - GTX 760

Huidige CPU verkopen en een i5 er in en je bent klaar voor onder de 350 euro :)
Helaas wordt dit systeem verkocht aan de andere kant van NL ;w

[ Voor 11% gewijzigd door joey_st op 10-11-2016 08:53 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
[b]joey_st schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:50:
Helaas wordt dit systeem verkocht aan de andere kant van NL ;w
Tja.... tis een betrouwbare tweaker en verzending is ook een optie natuurlijk :)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

joey_st schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:50:

[...]

Ik heb niet specifiek een voorkeur, maar een aantal mensen om mij heen zeiden dat Intel beter was. Als ik puur op Cities: Skylines zoek, dan geeft ook de meerderheid aan dat je daar beter een Intel systeem voor kunt aanschaffen.

Echter zoveel informatie dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Intel is niet per definitie "beter" dan AMD, het is anders dan AMD. Cities is geprogrammeerd op Intel, en derhalve ook geoptimaliseerd voor deze processor architectuur. Dit betekend dat Cities makkelijk draait dan op AMD. Het is echter niet zo dat Cities niet goed draait op AMD.

Ik heb Cities draaiend op een AMD systeem (fx-8350 OC 4,6ghz icm R9 270 Dual OC) en dit werk zeer vloeiend zonder haperingen of FPS loss.

Op mijn Intel bak (i5 6600K icm 970 gaming) draait deze wel beter, echter de kosten van deze bak liggen ook hoger in aanschaf! (zit enkele 100-en euro's verschil in!).

Wabbawabbawabbawabba

• joey_st
Bedankt voor alle reacties! Ik heb inmiddels voor deze gekozen! d:)b

• SSDtje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-07 18:00
Ik heb er hier inmiddels al 470 uur in deze game zitten.
En kan je melden dat het een zeer CPU afhankelijke game is, de gfx kaart die je noemt de GTX 750 Ti moet daar dan ook meer dan voldoende voor zijn op grafische vlak.
Ik draai de game zelf op een systeem met als CPU een AMD FX8350 tezamen met als GPU's twee GTX 760's in SLi.
En de game draait hier prima op.
Ik hoop je hiermee iets verder geholpen te hebben, en mocht je nog vragen hebben, dan stel ze vooral ;-)

• SSDtje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-07 18:00
Ah, je was er al uit lees ik nu.
Echt, waarom lees ik dat nou pas altijd te laat.
Ach ja, beter laat dan nooit, laten we maar zeggen :-)
Pagina: 1