Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upgrade systeem, graag advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb op dit moment al een desktop maar zou graag dat alles wat smoother gaat lopen en sneller opstart. Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen; FIFA 17, BF1 etc.

Mijn pc bestaat op dit moment uit het volgende

Voeding:
Corsair CX500M

Moederbord:
ASUS M5A97 R2.0 sAM3+ ATX

Processor:
AMD FX-8320 sAM3+

Videokaart:
MSI Radeon R9 280 Gaming 3 G

Ram Geheugen:
Corsair Vengeance LP 1600- 8gig (2x4) DDR3 1600mhz CL9 XMP

Harde schijf
1 TB Samsung HDD

Windows 10

Nou is mijn vraag dus de volgende:

Wat zou ik volgensjullie het beste kunnen upgraden met een budget van maximaal 150euro zodat ik kan gamen met HIGH settings en snel opstarten? Ik heb geen echte voorkeur voor bepaalde merken maar wil natuurlijk wel dat het goed "samenwerkt"met de huidige componenten.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-11-2016 23:44)

Verwijderd

Er is geen zinnige upgrade voor hogere fps voor dat bedrag. Voor een snellere videokaart is de cpu te traag. Een snellere cpu op het huidige moederbord levert geen prestatiewinst op.

Het enige wat je zou kunnen doen is een ssd installeren zodat de opstart- en laadtijden verkort worden.

Mijn advies is door te sparen voor een compleet nieuw systeem en voorlopig tevreden zijn met wat je hebt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Er is geen zinnige upgrade voor hogere fps voor dat bedrag. Voor een snellere videokaart is de cpu te traag. Een snellere cpu op het huidige moederbord levert geen prestatiewinst op.

Het enige wat je zou kunnen doen is een ssd installeren zodat de opstart- en laadtijden verkort worden.

Mijn advies is door te sparen voor een compleet nieuw systeem en voorlopig tevreden zijn met wat je hebt.

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 09:01
Met dit budget kan je eigenlijk net niets. Het enige wat ik qua gaming nog aan zou kunnen raden is een 2e hands Nvidia GTX 970 in vraag&aanbod maar de meeste worden aangeboden voor 150+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Ik begrijp dat het budget inderdaad vrij karig is.

Ik denk echter dat ik toch zoals ACB2401 als eventuele update aangaf voor een SSD kies. (dit vooral omdat ik deze dan kan meenemen naar een nieuw systeem en denk dat de gtx 970 een te minimale update zal zijn) en snel opstarten en laden toch wel erg prettig is.

Ik overweeg dan de Samsung 240GB PM863 Bulk. Is dit een goede keuze?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43
Ik zou eerder deze kiezen, 512gb en dus in verhouding goedkoper

pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! goede tip

Verwijderd

De 850 EVO is veel te duur. Voor veel minder heb je een ssd met een grotere capaciteit die in dagelijks gebruik hetzelfde presteert. pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB Komt bij dat een firmware update bij Crucial beter te doen is dan Samsung. Die laatste wil zoveel van je weten dat het niet leuk meer is.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:59
Die SSD gaat je zeker helpen met snel opstarten. Wat ik een beetje mis is wat er nu precies hapert in de performance van je pc tijdens het gamen.

Het loopt niet smooth zeg je. In game bedoel je? Waar merk je dat aan? Last van frame drops?

Het is trouwens wel een misverstandje dat een gtx 970 geen grote ugrade gaat zijn tov een r9 280. In een aantal games zal de CPU de kaart heus wel wat bottlenecken maar het gaat zeker wel hogere settings en FPS opleveren.
Veel hoger dan een gtx 970 zou ik echter niet gaan. Maar goed, bij dit budget wordt dat zowiezo lastig. Verder zou ik zeker ook het RAM gebruik ingame testen. 8GB is met name voor BF1 erg krap.
Pagina: 1