Toon posts:

Softwarelauncher

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een software launcher die een groep, vooraf gekozen, programmas opstart.
Echter wil ik depit enkel wanneer ik het vraag.
Dus als ik op het wek ben, start ik de applicatie op en kan ervoor kiezen om de programma die ik nodig heb op het werk te openen.

Zit ik thuis of op een andere locatie met mijn laptop zou ik die niet willen starten dus de launcher van windows is geen optie.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Kun je dat niet doen met een batch script? De programma's laten starten en het script daarna zelf laten sluiten?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb gezocht op "location based app launcher Windows". Google kwam toe met een hele hoop hits onder andere deze:
www.howtogeek.com/116163/...-organizing-your-desktop/
Eerst worden er een boel docks besproken (lijkt me niet wat je zoekt), maar daarna verschillende programma's waarmee je zelf een soort start menu kan maken met categorieën. Misschien zit daar wat voor je bij?

En van de programma's die genoemd wordt is Windows 7 App Launcher - 7APL. daarmee kan je blijkbaar meerdere programma's tegelijk openen.

Anders misschien start8 of startisback of iets vergelijkbaars waarbij je Windows start knop wordt vervangen door een ander menu die je meer zelf in kan delen.
Iets wat echt rekening houdt met je locatie heb ik voor Windows niet zo snel gevonden, al bestaat dat voor Android bijvoorbeeld wel.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 09-11-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Om even een aanvulling tegen op mijn 'batch script' optie, je kan hier vinden hoe je het maakt. ;)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Markimoo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:55:
Om even een aanvulling tegen op mijn 'batch script' optie, je kan hier vinden hoe je het maakt. ;)
Mweeh, batch files zijn uit de tijd. Gewoon met een powerShell scriptje doen; kun je ook meteen je locatie uitlezen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanks voor de feedback allemaal!
Ik ga eens naar de voorstellen bekijken en eventueel een powershell proberen te maken (nog nooit gedaan ;) )
Pagina: 1