XIM4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ytsteven
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09-2024
Hoi,

Ik ven reeds overgestapt van een PC naar een PS4. Ik was een goede gamer op de PC maar kan absoluut niet met een controller overweg dus zat ik aan de XIM4 te denken.. heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja weet iemand waar ik hem kan bestellen, ik heb zelf al rondgekeken maar vind de sites waar je hem kan bestellen er niet betrouwbaar uitzien.

Mvg

• rhandste
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-12-2022
http://xim4.com/shop/

Ik heb mijne gekocht op amazon maar daar zijn de prijzen enorm gestegen de laatste dagen.

Ervaring heb ik er nog niet mee omdat mijn ps4 pro vandaag binnenkomt. Maar kijk anders eens op youtube!

[ Voor 26% gewijzigd door rhandste op 10-11-2016 08:38 ]

Verwijderd

Geheel offtopic maar dat is toch begrijpelijk als je er mee begint of stoei je al lang met die verdomde controllers? Ik begin er ook niet en als dan zeker geen shooters. Maar als ik wel die keuze zou gemaakt hebben zou ik het toch een tijdje proberen MET ipv pc hardware. In ieder geval succes ermee...

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 09:16
Ytsteven schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:30:
Hoi,

Ik ven reeds overgestapt van een PC naar een PS4. Ik was een goede gamer op de PC maar kan absoluut niet met een controller overweg dus zat ik aan de XIM4 te denken.. heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja weet iemand waar ik hem kan bestellen, ik heb zelf al rondgekeken maar vind de sites waar je hem kan bestellen er niet betrouwbaar uitzien.

Mvg
Geen ervaring met de Xim4, maar heb wel een alternatief voor je.
Ik krijg pijn in mn handen van die kleine controllers na een uurtje gamen, dus ik moest op zoek naar een oplossing.
Diverse 3rd aprty controllers geprobeerd en ben uiteindelijk bij een muis/nunchuck combi uitgekomen die net als de Xim de knoppen re-bind via software.
Ik speel nu dus al 2,5 jaar met de Venom-x van Tuact op zowel de PS4 als de XBO.
Ben er erg over te spreken. Het is een compleet setje met een controller voor je linkerhand en een muis in je rechter.
De bouwkwaliteit is uitstekend, de software om de keybinds te koppelen is even doorkrijgen (werkt via pc) en minder makkelijk dan wat Xim 4 bied (kan via tablet/phone), maar dat apparaat kost boven de 150 en dan heb je alleen nog het doosje zelf..
Er zit geen zweverig gevoel in wat mensen bij andere goedkopere oplossingen ervaren (Hori accesoires bv).

De venom-x kost je maar 120,- voor het complete setje dus ik neem het enige minpuntje maar voor lief.
Ik zit alweer op mn 2e, de 1e was dermate versleten na 1,5 jaar bijna dagelijks een uurtje knallen 8)
De nederlandse importeur kan je hier vinden: https://www.jemico.nl/

Het zal nooit 100% aanvoelen als bv een shooter spelen op de PC, dat moet ik er wel bij vermelden, maar het komt goed in de buurt.
Het doosje blijft immers een analoge stick vertalen naar een muis.

edit: zie dat Jemico ook de Xim4 verkoopt.
Goeie webshop en fijne support. Eigenaar reageert duidelijk en correct, kan het van harte aanbevelen.

[ Voor 21% gewijzigd door PepieNL op 10-11-2016 09:27 ]

Verwijderd

PepieNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:18:
[...]

Geen ervaring met de Xim4, maar heb wel een alternatief voor je.
Ik krijg pijn in mn handen van die kleine controllers na een uurtje gamen, dus ik moest op zoek naar een oplossing.
Diverse 3rd aprty controllers geprobeerd en ben uiteindelijk bij een muis/nunchuck combi uitgekomen die net als de Xim de knoppen re-bind via software.
Ik speel nu dus al 2,5 jaar met de Venom-x van Tuact op zowel de PS4 als de XBO.
Ben er erg over te spreken. Het is een compleet setje met een controller voor je linkerhand en een muis in je rechter.
De bouwkwaliteit is uitstekend, de software om de keybinds te koppelen is even doorkrijgen (werkt via pc) en minder makkelijk dan wat Xim 4 bied (kan via tablet/phone), maar dat apparaat kost boven de 150 en dan heb je alleen nog het doosje zelf..
Er zit geen zweverig gevoel in wat mensen bij andere goedkopere oplossingen ervaren (Hori accesoires bv).

De venom-x kost je maar 120,- voor het complete setje dus ik neem het enige minpuntje maar voor lief.
Ik zit alweer op mn 2e, de 1e was dermate versleten na 1,5 jaar bijna dagelijks een uurtje knallen 8)
De nederlandse importeur kan je hier vinden: https://www.jemico.nl/

Het zal nooit 100% aanvoelen als bv een shooter spelen op de PC, dat moet ik er wel bij vermelden, maar het komt goed in de buurt.
Het doosje blijft immers een analoge stick vertalen naar een muis.

edit: zie dat Jemico ook de Xim4 verkoopt.
Goeie webshop en fijne support. Eigenaar reageert duidelijk en correct, kan het van harte aanbevelen.
Als je na 1,5 jaar een nieuwe moet kopen, is de Venom toch minder waar voor je geld uiteindelijk? Dat verschil heb je er dan snel genoeg uit, gezien een consolegeneratie langer meegaat dan 1,5 jaar en compatibiliteit met nieuwe generaties ook geen uitgesloten mogelijkheid is.

• Ytsteven
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09-2024
Bedankt voor de info! Denk dat ik hem op amazon ga bestellen dat scheeld €40! Vergeleken met jemico.. Nu heb ik nog een vraag; is de XIM4 ook gewoon toegestaan? Of riskeer ik een ban als ik er mee speel? Dat zou best janmer zijn namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Er is geen bangevaar. Zag dat toevallig op een cronusmax forum staan vannacht, die hebben dat gevraagd aan sony en microsoft. Sony heeft toevallig net ook zo een set op de markt gebracht, de hori tac 4 of zo...

Is gewoon officieel ondersteund. Lees ook dat veel mensen het een soort van cheaten vinden. Ik weet nog niet of ik het dan wel zou willen. Ik snap het niet helemaal, want voor racers heb je sturen, voor fighters heb je sticks, waarom zou je dan met shooters een mindere besturing willen?

Denk wel dat als meer en meer spelers die dingen gaan gebruiken, echt officiële support niet uit kan blijven. En dan heb je gewoon een echte muis. Ik hoop er op. Zat op mijn pc ook al op de bank te gamen met keyboard en muis, op de pc. Is helemaal niet oncomfortabel zoals vaak beweerd wordt.

Bovendien krijgen we dan eindelijk rts games zoals total war op de console.... maar goed, dat is nog ver weg denk ik, ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door Turfschipper op 11-11-2016 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Het hangt er heel erg van af bij welk spel je het gebruikt of het echt meerwaarde heeft en lekker werkt.

Ik heb de XIM4 gebruikt in Destiny, Battlefield en in gears of war 2 en 3 dmv backwards compatibility werkte allemaal prima. De autoaim van Gears 4 maakt de xim voor mij onbruikbaar in deze game. In Division en Sniper Elite werkt het over het algemeen prima, echter maken de manieren waarop sommige items geselecteerd worden dat dit weer onhandig is (selection wheel waardoor je met de muis een wax on wax off beweging moet maken om dingen snel te selecteren) net als met red dead redemption en gta bijvoorbeeld

In CoD op de 360 werkte het wel weer prima.

Denk dat de beste combo voor een xim een muis en een tactical pad zoals de G13 is, ik gebruikte een cheapass chinees mini 10key less toetsenbordje, werkte ook prima, maar kan toch onhanddig zijn. ivm vorm en ruimte

Gebruik van xim is nogal omstreden, wordt zoals gezegd veelal gezien als cheaten inderdaad. Als je het wil gebruiken en handig vind gewoon doen en niets aantrekken van de schreeuwers.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Pagina: 1