Mijn huidige PC is inmiddels 6 jaar oud en begint wat last te krijgen van ouderdomskwaaltjes
Gezien de leeftijd leek het me handiger om maar weer eens een geheel nieuwe PC in elkaar te sleutelen in plaats van de hele boel opnieuw te gaan installeren en te hopen dat dat alle problemen zal oplossen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast de standaard zaken, programmeren, werken met meerdere VM's, gamen en volgend jaar ook VR (oculus rift o.i.d) Verder luister ik veel muziek tijdens het werk en heb daarvoor de PC gekoppeld aan de geluidsinstallatie
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit nu op 1300 euro maar een paar honderd meer is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk alle randapparatuur. Asus Beeldscherm 1920 * 1200, Logitech G710 / muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet stil zijn, maar wat lawaai bij gamen of zo is geen probleem. Een goede audiochip is van belang, liefst ook een S/PDIF aansluiting. Voorkeur voor 2x NVME zodat ik in de toekomst de HDD door een SSD kan vervangen als de prijs voldoende is gezakt. Het is de bedoeling dat ie weer een jaar of vijf meegaat dus toekomstzekerheid is ook van belang. (meestal vervang ik na een paar jaar gebruik het een en ander zodat de PC weer up-to-date is).
Wat verwacht je van ons?
Werken alle componenten wel lekker met elkaar. Zijn er betere keuzes voor wat ik met de PC wil. Paar vragen die ik zo heb bijvoorbeeld: DE WD Red is eigenlijk voor een NAS bedoeld, geeft dat problemen? Het geheugen loopt op 1.35V kan ik beter iets langzamer geheugen nemen dat op 1.2V loopt bij dit moederbord? Zou ik hier ook toekunnen met een passieve koeler?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast de standaard zaken, programmeren, werken met meerdere VM's, gamen en volgend jaar ook VR (oculus rift o.i.d) Verder luister ik veel muziek tijdens het werk en heb daarvoor de PC gekoppeld aan de geluidsinstallatie
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit nu op 1300 euro maar een paar honderd meer is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk alle randapparatuur. Asus Beeldscherm 1920 * 1200, Logitech G710 / muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet stil zijn, maar wat lawaai bij gamen of zo is geen probleem. Een goede audiochip is van belang, liefst ook een S/PDIF aansluiting. Voorkeur voor 2x NVME zodat ik in de toekomst de HDD door een SSD kan vervangen als de prijs voldoende is gezakt. Het is de bedoeling dat ie weer een jaar of vijf meegaat dus toekomstzekerheid is ook van belang. (meestal vervang ik na een paar jaar gebruik het een en ander zodat de PC weer up-to-date is).
Wat verwacht je van ons?
Werken alle componenten wel lekker met elkaar. Zijn er betere keuzes voor wat ik met de PC wil. Paar vragen die ik zo heb bijvoorbeeld: DE WD Red is eigenlijk voor een NAS bedoeld, geeft dat problemen? Het geheugen loopt op 1.35V kan ik beter iets langzamer geheugen nemen dat op 1.2V loopt bij dit moederbord? Zou ik hier ook toekunnen met een passieve koeler?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | be quiet! Silent Base 600 Groen | € 103,16 | € 103,16 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 CM 500W | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170X-UD3 | € 149,82 | € 149,82 |
| 1 | Intel Core i5-6600T Tray | € 229,28 | € 229,28 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G | € 264,- | € 264,- |
| 1 | Intel 600p 512GB | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | WD Red WD20EFRX, 2TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 29,95 | € 29,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.338,51 | |