Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft voegt virtueel touchpad....vertaling gaat mank.

Pagina: 1
Acties:

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
nieuws: Microsoft voegt virtueel touchpad toe aan Insiders-preview Windows 10

In het Nederlandse stuk staat:
....is vooral bedoeld voor gebruikers met een tablet die een externe monitor aansluiten. Op die manier is het aansluiten van een muis niet langer vereist voor het gebruik als desktop, zo zegt de Redmondse softwaremaker.
In de Engelstalige bron wordt nergens gesproken over het als desktop gebruiken van een Surface tablet of het aansluiten van een externe monitor.

De vertalingen "connect to another device" en "project to extend your screen" gaan mank. Hier wordt niet het aansluiten van een extern (passief) weergave apparaat bedoelt, maar het projecteren van het tablet scherm naar een actief weergave apparaat en daarop volgend het besturen van de cursor op dat weergave apparaat d.m.v. het virtuele touchpad.

/edit

TheVMaster in 'nieuws: Microsoft voegt virtueel touchpad toe aan Insiders-pre...

TheVMaster merkt terecht op dat het om build 14965 gaat i.p.v. 14985.

[ Voor 17% gewijzigd door max op 09-11-2016 22:09 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je reactie. Dat is niet hoe ik het lees. Ik baseerde me op deze tekst
Controlling external monitors from tablets just got easier (PC): You can now drive content on a second display from your tablet without ever having to attach a mouse. The virtual touchpad lets you do more with a tablet and a second screen
en mijn tekst lijkt me prima de strekking van die tekst weergeven, toch?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Hmmm....ik heb de bron nog eens gelezen en zie je punt. Wellicht is het geheel onduidelijk door de verschillende interpretaties die je eraan kunt geven, ook aan het Engelstalige stukje.

Een filmpje met demo (vanuit MS) zou wellicht zaken verduidelijken.

Bedankt voor de terugkoppeling.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.