EDIT: zie laatste reactie voor de conclusie :-)
Hallo tweakers,
Ik ben op zoek naar een high-end 17" 4K laptop voor met name foto editing. Ik heb al veel onderzoek gedaan, maar loop daarin toch vast.
De eisen zijn als volgt:
De laptop wordt met name gebruikt voor photoshop en lightroom (verder ptgui, photomatix en garden gnome maar die eisen minder dan photoshop en lightroom).
Er worden veel en vooral grote bestanden verwerkt... high res RAW bestanden die vaak gestitched en bewerkt worden in grote getale.
Laptops die ik tot nu toe heb gevonden:: Overzicht
MSI GS72 6QE-206NL (Stealth Pro 4K)
MSI GS73VR 6RF-018NL Stealth Pro
Acer Aspire VN7-792G-79TP
- En dan de 2 laptops die naar mijn idee de beste kandidaten zijn. Ze zijn ook het duurst, €3300 en €3900:
Lenovo ThinkPad P70 20ER003PMH
Lenovo ThinkPad P70 20ER000CMH
De specs van deze twee zijn goed en bovenal hebben ze veruit de beste adobeRGB van alle bovengenoemde.
Welke van de twee beter geschikt is weet ik niet, de duurste heeft een Xeon en daar ben ik niet in thuis.
Wie heeft er tips? Ervaringen met genoemde system? Of heeft nog een compleet ander voorstel?
Alvast bedankt!
Jeffrey
Hallo tweakers,
Ik ben op zoek naar een high-end 17" 4K laptop voor met name foto editing. Ik heb al veel onderzoek gedaan, maar loop daarin toch vast.
De eisen zijn als volgt:
- Schermdiagonaal: 17,3"
- Resolutie: 4K
- CPU: rond/vanaf een i7 6700HQ
- GPU: +/- een GTX 970m
- RAM: 32gb -Zolang hier naar te upgraden is, is dat genoeg
- Opslag: 256gb+ SSD (liefst M.2)
- Type scherm: Mat/IPS. - Een goede adobeRGB is fijn, maar geen pre. Het editen zal meestal achter een externe monitor worden gedaan.
- Aansluitingen: Thunderbolt - Is gewenst, niet een pre
- Budget: Liefst onder de €3000
De laptop wordt met name gebruikt voor photoshop en lightroom (verder ptgui, photomatix en garden gnome maar die eisen minder dan photoshop en lightroom).
Er worden veel en vooral grote bestanden verwerkt... high res RAW bestanden die vaak gestitched en bewerkt worden in grote getale.
Laptops die ik tot nu toe heb gevonden:: Overzicht
MSI GS72 6QE-206NL (Stealth Pro 4K)
MSI GS73VR 6RF-018NL Stealth Pro
Acer Aspire VN7-792G-79TP
- En dan de 2 laptops die naar mijn idee de beste kandidaten zijn. Ze zijn ook het duurst, €3300 en €3900:
Lenovo ThinkPad P70 20ER003PMH
Lenovo ThinkPad P70 20ER000CMH
De specs van deze twee zijn goed en bovenal hebben ze veruit de beste adobeRGB van alle bovengenoemde.
Welke van de twee beter geschikt is weet ik niet, de duurste heeft een Xeon en daar ben ik niet in thuis.
Wie heeft er tips? Ervaringen met genoemde system? Of heeft nog een compleet ander voorstel?
Alvast bedankt!
Jeffrey
[ Voor 38% gewijzigd door jeffreyfw op 17-11-2016 09:19 . Reden: Selectie uitdunnen en beschrijving beknopter. ]