Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end game pc <2000 range

Pagina: 1
Acties:

• Lastpak_NL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-12-2022
Hey Tweakers,

Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een high end game pc, en had nog een aantal vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal gebruikt gaan worden voor veel gaming uiteraard en studenten gebruik. Videobewerking etc heb ik altijd wel interesse in gehad en wil hier dan ook wel voor voorbereid zijn, just in case.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijsrange is tot ongeveer €2000, maar ik heb altijd gezegd nooit te bezuinigen op elektronica zodat ik er lang mee vooruit kan. Toch houd ik liever die prijsrange aan, het is al behoorlijk wat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds al een muis(ssr300) en headset(hyperxcloud 2), maar de rest moet ik echt nog aanschaffen. Ik heb altijd op een laptop gegamed.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik nodig denk te hebben? Tsja alles behalve bovengenoemde.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat betreft merken, Asus/MSI/Samsung, maar andere aanbevelingen zijn altijd welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder verwacht ik echt geen last te hebben van het geluidsniveau, gebruiksvriendelijke parts en kwaliteit + goede levensduur.

Ga je overklokken?
Overklokken is niet iets wat ik per direct als superhandig zie, op basis van wat ik heb gelezen is de winst niet bijzonder oid. Meestal als iets mij intereseert ga ik altijd wel tot the max, vandaar dat ik de k-versie van de cpu heb gekozen en een mobo die het support.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen met de keuze van parts en wat advies betreft diverse keuzes voor sommige onderdelen. Het is verder een behoorlijke investering en wil dan ook graag alles goed hebben.

Mijn vragen:

MSI 1070 vs. Gigabyte 1070 lijkt de grootste battle tussen de 1070's te zijn. Mijn reden voor het kiezen van een MSI is vanwege de goede ervaringen van voorgaande generatie en het koelsysteem. Zit ik hier verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

De WD harde schijf heeft gemixte ervaringen, maar dit is blijkbaar niet ongebruikelijk als het aankomt op harde schijven in het algemeen. 2tb heb ik eigenlijk niet nodig, 1tb voldoet wel. Is er een go-to harde schijf die normaliter wordt aangeraden?

Is de Scythe Mugen 4 een goede keuze en past deze icm het gekozen ram etc? Voor een red/black setup zou een be quiet! Dark Rock Pro 3 wellicht beter zijn maar die is wel zo groot, ik weet niet zeker of dit past. Wellicht is er een andere optie die beter is?

EDIT: Dark rock pro 3 max height = 163mm, NZXT h440 new case support tot 180mm volgens de specs. Past dus.

2133mhz ram is de max wat het mobo support als ik dit goed heb begrepen, met oc mogelijkheden wel aan te passen maar ik zie dit niet als nodig. Klopt dit?

De nieuwe videokaarten zijn stukker efficiënter in verbruik en gebaseerd op voorgaande adviezen is mijn voeding prima( Corsair RM550x), of heb ik wellicht meer nodig?

Ik heb gekozen voor een samsung 850evo ssd gebaseerd op positieve ervaringen, m2 pcie lijkt mij iets voor later.

De case moet ruim zat zijn, ik verwacht dat alles erin past.

De keuze voor de monitor is bedoeld voor competitive gaming op 144 hertz, wordt deze geleverd met de juiste kabels? edit: ja, dual dvi kabel is meegeleverd. Uiteindelijk wil ik ook een 4k/1440p ips monitor voor single player games.

Parts:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,90€ 358,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 147,-€ 147,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 503,-€ 503,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 72,95€ 72,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 123,95€ 123,95
1Asus VG248QE Zwart€ 280,50€ 280,50
1Scythe Mugen 4€ 39,95€ 39,95
1Corsair Gaming K70 Rapidfire (Qwerty US)€ 125,95€ 125,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 84,91€ 84,91
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 161,95€ 161,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.994,06

[ Voor 71% gewijzigd door Lastpak_NL op 10-11-2016 19:40 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

High-end PC en dan "maar" een SATA-600 SSD erin zetten? Je geeft het in je laatste zin wel aan maar persoonlijk (maar dat ben ik dus), zou ik even reviews: Samsung 960 Pro-ssd: de tweede nvme-generatie & http://www.thessdreview.c...-m-2-nvme-ssd-review-2tb/ lezen en toch nog eens goed over nadenken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
MAX3400 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:02:
High-end PC en dan "maar" een SATA-600 SSD erin zetten? Je geeft het in je laatste zin wel aan maar persoonlijk (maar dat ben ik dus), zou ik even reviews: Samsung 960 Pro-ssd: de tweede nvme-generatie & http://www.thessdreview.c...-m-2-nvme-ssd-review-2tb/ lezen en toch nog eens goed over nadenken.
Hij zit nu al tegen budget aan, een NVMe is simpelweg duurder en platuit een slechter keuze.
Ja, het is sneller, maar dubbel zo veel opslag is een stuk fijner!

@TS,

Persoonlijk zou ik geen WD Blue nemen, maar een Green of Black. Dit omdat ik de Blue's teveel lawaai vindt maken en zonde naast een verder stil systeem.
Ook zou ik kiezen voor een mooier scherm, er zijn weinig competitieve games die zoveel grafisch geweld vragen dat je ze op 1440p niet meer mooi kan draaien.
Je besparing kan dan vanuit je moederbord komen en CPU.

Verder raad ik je aan om nog even een kijkje te nemen op de V&A, een tweedehands videokaart met garantie kan je al snel wat geld schelen. Alsook staan er mooie kasten op Tweakers (die slijten toch niet).
Alsook SSDs, RAM en CPU kan je makkelijk van de V&A halen!

Anyhow, ik zou zeker meer geld investeren in het scherm. Zelf ben ik verwend met een IPS scherm en kan nu niet meer tegen de belabberde kijkhoeken en kleuren van een TN.
Systeem is prima, de CPU is overkill voor alléén gamen, maar dat is een overweging die je zelf moet maken.

Eventueel kan je ook nog kijken naar een mATX of ITX kastje, ik vind compacte krachtige systemen er stukke chiquer uit zien dan zo'n grote ATX kast. Zelf heb ik een Corsair Obsidian 350D en ben hier erg tevreden over! De Enthoo Evolv mATX vind ik ook een waanzinnig kastje.

Gr

• Lastpak_NL
MAX3400 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:02:
Op dit moment wacht ik liever ever de kinderziektes af en kijk ik het even aan wat deze tech verder gaat doen, de lees en schrijfsnelheden zijn dan wel bijzonder indrukwekkend. De early adaptors zullen ons hierin helpen. Upgraden kan altijd nog!
wout123 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:21:
Persoonlijk zou ik geen WD Blue nemen, maar een Green of Black. Dit omdat ik de Blue's teveel lawaai vindt maken en zonde naast een verder stil systeem.
Ook zou ik kiezen voor een mooier scherm, er zijn weinig competitieve games die zoveel grafisch geweld vragen dat je ze op 1440p niet meer mooi kan draaien.
Je besparing kan dan vanuit je moederbord komen en CPU.
Kijk daar kan ik wat mee :) , Geluidsproductie wil ik echt zo laag mogelijk houden. Zal zeker even naar de green en blackversie kijken. Het scherm is echt voornamelijk bedoelt voor csgo en daar draait het idd niet om de grafische kwaliteit maar puur die 144 hertz. Een tweede scherm is iets wat ik uiteindelijk ook zal halen en dat zal zeker een mooie 4k/1440p ips monitor worden voor modded skyrim/wither etc.

EDIT: Ik lees nu toch dat de black versies erg luid zijn(onder load) en dat de green versies wel stil zijn, maar minder zijn qua prestaties. Dan kom ik toch weer bij een blue versie uit, echter zag ik nu een 1tb 64mb 7200 rpm versie die nog goedkoper is ook pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB Lijkt me niet verkeerd, wordt ook goed beoordeeld in de reviews.
Verder raad ik je aan om nog even een kijkje te nemen op de V&A, een tweedehands videokaart met garantie kan je al snel wat geld schelen. Alsook staan er mooie kasten op Tweakers (die slijten toch niet).
Alsook SSDs, RAM en CPU kan je makkelijk van de V&A halen!
Tweedehands gaat het niet worden voor een verse build, ik wil alles nieuw hebben en heb sws mijn twijfels bij het halen van tweedehands elektronica.
Anyhow, ik zou zeker meer geld investeren in het scherm. Zelf ben ik verwend met een IPS scherm en kan nu niet meer tegen de belabberde kijkhoeken en kleuren van een TN.
Systeem is prima, de CPU is overkill voor alléén gamen, maar dat is een overweging die je zelf moet maken.
Zie hierboven.
Eventueel kan je ook nog kijken naar een mATX of ITX kastje, ik vind compacte krachtige systemen er stukke chiquer uit zien dan zo'n grote ATX kast. Zelf heb ik een Corsair Obsidian 350D en ben hier erg tevreden over! De Enthoo Evolv mATX vind ik ook een waanzinnig kastje.
Ik vond een grote kast wel wat hebben en ben eigenlijk ook niet van plan om de pc van positie te veranderen. Daarbij zal ik ook parts moeten veranderen bij een mATX kast etc zover ik weet. Sowieso is de hele setup nu red/black dus daar houd ik het dan ook wel bij. Bedankt voor je post.

[ Voor 6% gewijzigd door Lastpak_NL op 09-11-2016 19:38 ]

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 21:38
MSI 1070 vs. Gigabyte 1070 lijkt de grootste battle tussen de 1070's te zijn.
Vergeet dat maar, want het is quatsch. Je betaalt vooral de hoofdprijs voor een MSI kaart. Gewoon voor een kaart gaan die gunstig geprijsd is.

• Lastpak_NL
MadDogMcCree schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:20:
[...]

Vergeet dat maar, want het is quatsch. Je betaalt vooral de hoofdprijs voor een MSI kaart. Gewoon voor een kaart gaan die gunstig geprijsd is.
Verrast me niet, ik houd het toch bij de msi ivm kleuren combinatie.

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
De WD Greens zijn eruit en worden samengevoegd in de Blue lijn. Als je dus een Green aanschaft is deze uitgebracht voordat dit gebeurd is. Ik heb laatst een WD Blue aangeschaft en deze is niet luid, zelfs stiller dan alle voorgaande hardeschijven die ik heb gebruikt. Ik vind hem niet storend en hij draait ook alleen maar wanneer ik hem gebruik natuurlijk, komt natuurlijk door het gebruik van een SSD als primaire schijf. Als ik de schijf gebruik tijdens het kijken van films oid hoor ik het geluid van de schijf helemaal niet, ook als het volume ontzettend laag staat.
nieuws: WD stopt met Green-naam van harde schijven

[ Voor 11% gewijzigd door LostInNight op 10-11-2016 11:39 ]

• Lastpak_NL
LostInNight schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:38:
De WD Greens zijn eruit en worden samengevoegd in de Blue lijn. Als je dus een Green aanschaft is deze uitgebracht voordat dit gebeurd is. Ik heb laatst een WD Blue aangeschaft en deze is niet luid, zelfs stiller dan alle voorgaande hardeschijven die ik heb gebruikt. Ik vind hem niet storend en hij draait ook alleen maar wanneer ik hem gebruik natuurlijk, komt natuurlijk door het gebruik van een SSD als primaire schijf. Als ik de schijf gebruik tijdens het kijken van films oid hoor ik het geluid van de schijf helemaal niet, ook als het volume ontzettend laag staat.
nieuws: WD stopt met Green-naam van harde schijven
Bedankt voor je reactie, dat klinkt erg positief. Toen ik eenmaal die wd blue versie had gevonden met 7200rpm 64mb cache en 1tb leek me dat al de beste optie. Nu je vermeld dat geluid geen issue is weet ik het zeker.

Heeft iemand wellicht nog op-aanmerkingen wat betreft de cpu koeler? dat is voor mij momenteel het grootste vraagstuk. Graag ook een bevestiging mbt de vragen over de voeding en ram.

[ Voor 8% gewijzigd door Lastpak_NL op 10-11-2016 13:09 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Gewoon geen HDD en een enkele grote SSD er in. Geen geluid.
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB
In dagelijks gebruik voelt deze even snel aan dan de Samsung uit je voorstel.
De 1TB optie is ook nog mogelijk uiteraard.

Laat die overclock optie gewoon vallen, mobo kan dan 50-70€ goedkoper. Niet dat je er iets van gaat merken...

Wat een gigantische (opvallende) case. Ga je der nog 10 HDDs inprikken ofzo?
Erg duur voor nutteloze ruimte...

• Lastpak_NL
Inrage schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:38:
Gewoon geen HDD en een enkele grote SSD er in. Geen geluid.
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB
In dagelijks gebruik voelt deze even snel aan dan de Samsung uit je voorstel.
De 1TB optie is ook nog mogelijk uiteraard.

Laat die overclock optie gewoon vallen, mobo kan dan 50-70€ goedkoper. Niet dat je er iets van gaat merken...

Wat een gigantische (opvallende) case. Ga je der nog 10 HDDs inprikken ofzo?
Erg duur voor nutteloze ruimte...
Het is een beetje een gewoonte om bij desktop aankoopadvies op zoek te gaan naar wat het meest voordelig is. Echter heb ik al aangegeven hier niet zo erg mee te zitten rondom de 2k range. OC optie is toch iets wat ik erin wil houden, ik zie mezelf gerust hier mee bezig gaan naar verloop van tijd.

Case is gekozen icm kleurkeuze van de parts en daarbij vind ik hem zelf gewoon erg mooi. Ja ik weet het, het is een grote case en dat vindt men niet altijd even geweldig.

Je SSD opmerking is wel terecht, zal hier eens even over nadenken.
Pagina: 1