Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kopstaartbotsing zelf geen schuld -> rijbewijs verlopen

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 17-11 22:15
Gisteren betrokken geraakt bij een kopstraat botsing. Er begon een file. Ik stond stil, de auto achter mij ook. De auto daar achter stond net te laat stil en reed tegen de auto achter me.
Die auto schoot door tegen mijn auto. Dus met z'n drieën schade. Mijn auto een vouw in de achterklep en lakschade op de achterbumper. De auto kan gewoon rijden.
We hebben gezamenlijk twee aanrijdingsformulieren ingevuld degene die tegen mij aangezeten heeft samen met mij en dezelfde samen met degene die tegen hem aangezeten heeft.
Tot nu toe allemaal ok.

Totdat ik mijn rijbewijs uit mijn portemonnee haalde om die gegevens op het formulier te plaatsen. Ik kwam erachter dat mijn rijbewijs iets meer dan een maand verlopen was. Stom, maar kan me ook niet meer herinneren dat ik er een melding van gekregen heb, maar goed het is niet anders nu.
Zo maar ingevuld en uiteindelijk, ondanks dat ik wist dat ik fout zat, rustig het laatste stuk naar huis gereden. Vandaag mezelf naar het gemeentehuis laten rijden om met spoed een nieuwe aan te vragen, morgen kan ik die ophalen.

Maar nu is de vraag of een verlopen rijbewijs van invloed kan zijn op de situatie die gister ontstaan is. Ikzelf heb dus geen schuld van de op gelopen schade, maar ben in overtreding geweest omdat mijn rijbewijs verlopen was.
Nu heb ik al rondgevraagd maar niemand weet het echt, is er hier iemand die het wel (zeker) weet en juridisch kan onderbouwen?

Afhankelijk van het resultaat bekijken ik hoe ik verder de schade ga afhandelen, niet dat ik de auto volledig laat repareren en ik er later op teruggefloten word en het zelf kan betalen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Polisvoorwaarden?

Ik meen te herinneren dat bijna elke verzekeraar eist dat je alleen met geldige papieren deel mag nemen aan het verkeer.

Mijn mening; je zal je verzekeraar moeten bellen maar redelijke kans dat je het geintje uit eigen zak mag betalen.

Xbox Live: OctagonQontrol

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

quote:
ChUcKiE schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:29:
[...]

Totdat ik mijn rijbewijs uit mijn portemonnee haalde om die gegevens op het formulier te plaatsen. Ik kwam erachter dat mijn rijbewijs iets meer dan een maand verlopen was. Stom, maar kan me ook niet meer herinneren dat ik er een melding van gekregen heb, maar goed het is niet anders nu.
[...]
Die krijg je tegenwoordig in je inbox bij mijnoverheid ipv per post.
Als je, net als ik, een beetje laks bent met daar kijken mis je wel eens wat.

PC | BMW Z3 Coupe

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Hier zeggen ze inderdaad wel ongeveer wat MAX3400 ook al zegt: http://www.beginner.nl/verzekerd-met-een-verlopen-rijbewijs/ (trouwens eerste non-ad google hit als ik 'aanrijding met verlopen rijbewijs' zoek ;) )

Aan de andere kant, aangezien de tegenpartij bij jou achterop is gereden, moet jij hem (/zijn verzekering) aansprakelijk stellen. De status van jouw rijbewijs is daar mogelijk helemaal niet relevant.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:00
Jij bent niet de veroorzaker dus dat valt allemaal wel mee.

Sowieso zijn autoverzekeringen niet zo van "Ha geen rijbewijs? mooi geld in onze zak houden"

Neem de anwb polis
quote:
https://www.anwb.nl/besta...arden-autoverzekering.pdf

Artikel 19. Wanneer vergoeden wij niet?
10. als de bestuurder geen geldig rijbewijs heeft. Behalve als hij vergeten is het rijbewijs te verlengen;\
Achmea

https://www.centraalbehee...orwaarden_voor_732011.pdf
quote:
Wat is niet verzekerd:
d. onbevoegd besturen van de verzekerde auto
schade die is veroorzaakt, terwijl de feitelijke bestuurder van de
verzekerde auto:
- geen voor de verzekerde auto wettelijk voorgeschreven, geldig rijbewijs
bezit (tenzij het niet langer dan 1 jaar verlopen is);
Ik kan het niet aanraden, maar met een maandje verlopen rondrijden is in qua verzekering niet direct zo'n probleem.

Het "verlopen rijbewijs strafbaar & onverzekerd!!!" mantra wat altijd geroepen word is wat aangedikt. Same met APK, ja het kan lastiger worden als je een ongeluk veroorzaakt/krijgt en ja het zou kunnen dat een verzekeraar je claim afwijst. Maar in de praktijk valt het meestal wel mee.

Rmg wijzigde deze reactie 09-11-2016 17:50 (47%)

• ChUcKiE
quote:
anboni schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:40:
Aan de andere kant, aangezien de tegenpartij bij jou achterop is gereden, moet jij hem (/zijn verzekering) aansprakelijk stellen. De status van jouw rijbewijs is daar mogelijk helemaal niet relevant.
Nou dat dus, de situatie is hier net andersom. Als ik zelf de aanrijding had veroorzaakt snap ik dat ik een lastig verhaal had. Ook weet ik wel dat ik zeker niet sterk sta en ik krijg het idee dat het afhankelijk zal zijn hoe de verzekeringsmaatschappij dit zal behandelen, dat zal bij elke weer anders zijn.

Weet nu ook niet of ik het nog formeel moet melden bij mijn verzekeraar of nog beter even kan afwachten.

Zal de voorwaarden van Onna Onna, waar ik verzekerd ben er eens bij zoeken.
https://www.autoverzekeri...-onna-autoverzekering.pdf
quote:
Wanneer ben je niet verzekerd?
Je bent niet verzekerd:
• Wanneer je meedoet aan wedstrijden.
• Wanneer je de auto verhuurt of aan iemand least.
• Wanneer de bestuurder van de auto geen rijbewijs heeft. Behalve wanneer je vergeten bent
je rijbewijs op tijd te verlengen (maximaal 6 maanden).

ChUcKiE wijzigde deze reactie 09-11-2016 17:51 (50%)

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-11 20:06
quote:
ChUcKiE schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:44:
[...]

Nou dat dus, de situatie is hier net andersom. Als ik zelf de aanrijding had veroorzaakt snap ik dat ik een lastig verhaal had. Ook weet ik wel dat ik zeker niet sterk sta en ik krijg het idee dat het afhankelijk zal zijn hoe de verzekeringsmaatschappij dit zal behandelen, dat zal bij elke weer anders zijn.

Weet nu ook niet of ik het nog formeel moet melden bij mijn verzekeraar of nog beter even kan afwachten.

Kijk eerst eens in je polisvoorwaarden.

TheS4ndm4n#1919

• Rmg
quote:
[...]

https://www.autoverzekeri...-onna-autoverzekering.pdf
quote:
Wanneer ben je niet verzekerd?
Je bent niet verzekerd:
• Wanneer je meedoet aan wedstrijden.
• Wanneer je de auto verhuurt of aan iemand least.
• Wanneer de bestuurder van de auto geen rijbewijs heeft. Behalve wanneer je vergeten bent
je rijbewijs op tijd te verlengen (maximaal 6 maanden).

• Wanneer de bestuurder van de auto niet mag rijden van de wet of de rechter. Bijvoorbeeld
als de bestuurder alcohol had gedronken of medicijnen gebruikte.
• Wanneer de bestuurder van jou niet in de auto mag rijden.
• Wanneer de bestuurder de auto heeft gestolen of gebruikt voor joy-riding.
• Wanneer deze verzekering is afgesloten op een ander kenteken dan van jou of je partner.
• Wanneer je de schade veroorzaakt terwijl je bezig bent met dingen die niet mogen van de wet.
• Wanneer de schade expres gemaakt is.

• ChUcKiE
Ja ik zag het net ook staan, excuses staat gewoon in de voorwaarden en zo te lezen heb ik geluk gehad :)

• MAX3400

MAX3400

quote:
MadMarky schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:40:
[...]

Tja, maar als je je APK mist, kan je automagisch een boete verwachten (zo ongeveer) dus het is een beetje meten met twee maten in NL. ;)

Het lastige van het hele verhaal is wel dat je zonder geldig rijbewijs (dus met een correcte datum) officieel niet aan het verkeer mag deelnemen. Mijn verzekeraar, FBTO, heeft in de voorwaarden staan dat je een "wettelijk voorgeschreven rijbewijs" in je bezit moet hebben. Avant la lettre zou FBTO dus geen cent hoeven (!!) uitbetalen.

Omgekeerd geredeneerd; mogelijk dat de veroorzaker van het ongeluk kan beargumenteren dat jij niet voor 'm had gestaan als je niet aan het verkeer had deelgenomen en dan was het ongelijk niet ontstaan. Iets met het verhaal "vlinder fladdert in Brazilie en veroorzaakt een tsunami in Siberie".

Hopelijk is jouw verzekeraar coulant genoeg om het verhaal netjes af te handelen op basis van zojuist genoemde voorwaarden (toen ik nog aan het tikken was).

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
MadMarky schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:40:
[...]

Als je een bericht in je mijnoverheid inbox krijgt, krijg je daar een mailtje van. Maar inderdaad, ik kijk er ook nooit in, zo kreeg ik laatst een dwangbevel in de analoge brievenbus van het waterschap, of ik m'n belasting even wilde betalen, stond sinds mei open. Als ik die niet in de brievenbus had gekregen maar dus ook in die inbox van de overheid dan had ik 3 dagen later een deurwaarder aan de deur gehad :X

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• MAX3400

MAX3400

quote:
FastFred schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:57:
[...]

Als je een bericht in je mijnoverheid inbox krijgt, krijg je daar een mailtje van.
Moet je dit niet activeren door minstens 1x in te loggen op mijnoverheid sinds de invoering van de berichtenbox? Dat zoiets gelezen te hebben toen ze het aankondigden. Want hoe weet de overheid anders precies of je wel/niet van mail-provider veranderd bent, bijvoorbeeld.

• ChUcKiE
Ik krijg normaal wel altijd een bericht, maar deze had ik echt gemist of gewoon niet gehad.

Blijkbaar gewoon gemist....er was een email dat er een bericht stond, niet waarover. Mijn fout, stom...

ChUcKiE wijzigde deze reactie 09-11-2016 18:02 (37%)

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
quote:
MAX3400 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:53:
[...]
Tja, maar als je je APK mist, kan je automagisch een boete verwachten (zo ongeveer) dus het is een beetje meten met twee maten in NL. ;)
Niet helemaal. Zonder geldig rijbewijs kun je er gewoon voor gekozen hebben niet meer aan het verkeer deel te nemen, dus heb je er geen nodig. Als je je auto niet hebt geschorst, ben je gewoon verplicht een geldige APK erop te hebben :)

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
MAX3400 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:59:
[...]

Moet je dit niet activeren door minstens 1x in te loggen op mijnoverheid sinds de invoering van de berichtenbox? Dat zoiets gelezen te hebben toen ze het aankondigden. Want hoe weet de overheid anders precies of je wel/niet van mail-provider veranderd bent, bijvoorbeeld.
No idea, dit was de 2e keer sinds de introductie van die inbox dat ik ingelogd heb, om te checken of ik inderdaad eerder een rekening of aanmaning van ze gekregen heb :+

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-11 16:23
quote:
Zal de voorwaarden van Onna Onna, waar ik verzekerd ben...
Volgens mij gaat het om de verzekering van de tegenpartij. Die moet gaan betalen en gaat later dat bedrag terug vragen bij de verzekering van de laatste auto.

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09:49
quote:
TheBrut3 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:47:
[...]

Volgens mij gaat het om de verzekering van de tegenpartij. Die moet gaan betalen en gaat later dat bedrag terug vragen bij de verzekering van de laatste auto.
dus dit.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Je hebt geen schade aan het voertuig voor jou gebracht ?
Dan heb je niks met verzekering van jezelf te maken, degene die jou van achter aanreed stel je geheel aansprakelijk voor de door jou geleden schade.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
anboni schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:40:
Hier zeggen ze inderdaad wel ongeveer wat MAX3400 ook al zegt: http://www.beginner.nl/verzekerd-met-een-verlopen-rijbewijs/ (trouwens eerste non-ad google hit als ik 'aanrijding met verlopen rijbewijs' zoek ;) )

Als dat je redenering is, dan hoef je helemaal geen rijbewijs te hebben als je maar in je recht bent.

Kop staart aanrijding vergoed jij de kosten van de voorligger en de achterligger betaald de koffer schade aan jouw wagen. Dus iedereen (behalve de eerste en laatste in het rijtje) mag 2 formulieren invullen.

No offence maar als ik in jouw achterste hang of jij in het mijne, en jij haalt een verlopen rijbewijs uit je broekzak. Gegarandeerd dat er politie aan te pas komt of je betaald gewoon alles. (Keuze aan jou)

Ook al ben je het vergeten, dat is jou zaak. JIJ Hoort niet in een wagen te zitten (aan het stuur dan) zonder (geldig) rijbewijs. Ga je maar lekker fietsen.
Ik hoop voor jou dat de kosten niet echt hoog zijn, want als andere verzekering maatschappij beetje lastig doet....kan je en betalen, en kan je aan vadertje staat ook nog eens boete betalen.

In belgie kan ik snel de rekening maken. Boete tussen de 200 en 2000euro en/of rijverbod van 8 dagen tot 5 jaar) >:)

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:16
quote:
azz_kikr schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:59:
[...]
No offence maar als ik in jouw achterste hang of jij in het mijne, en jij haalt een verlopen rijbewijs uit je broekzak. Gegarandeerd dat er politie aan te pas komt of je betaald gewoon alles. (Keuze aan jou)
Keuze lijkt me dan simpel, politie laten komen en jou alles laten betalen omdat je gewoon fout zit. De voorganger heeft nl. niets fout gedaan behalve vergeten zijn rijbewijs te verlengen (administratief iets en heeft dus niets met rijvaardigheid of veiligheid te maken). Het is niet voor niets dat alle verzekeraars in hun polis hebben staan dat vergeten te verlengen pas na een half jaar tot een jaar tot problemen leidt.

[removed]

• Rmg
quote:
[...]

Als dat je redenering is, dan hoef je helemaal geen rijbewijs te hebben als je maar in je recht bent.

Kop staart aanrijding vergoed jij de kosten van de voorligger en de achterligger betaald de koffer schade aan jouw wagen. Dus iedereen (behalve de eerste en laatste in het rijtje) mag 2 formulieren invullen.

Ook al ben je het vergeten, dat is jou zaak. JIJ Hoort niet in een wagen te zitten (aan het stuur dan) zonder (geldig) rijbewijs. Ga je maar lekker fietsen.
Ik hoop voor jou dat de kosten niet echt hoog zijn, want als andere verzekering maatschappij beetje lastig doet....kan je en betalen, en kan je aan vadertje staat ook nog eens boete betalen.

In belgie kan ik snel de rekening maken. Boete tussen de 200 en 2000euro en/of rijverbod van 8 dagen tot 5 jaar) >:)
Chantage is ook strafbaar, daarnaast die 90 euro die het in Nederland kost voor zonder rijbewijs op pad :Z

En dan nog dan komt de politie maar dan komt jij / je verzekeraar echt niet onder dokken uit als jij achterop zit.

• ChUcKiE
Ik was dus de voorste, niets veroorzaakt verder en 1 formulier ingevuld met degene die achter op gekomen is en dus de schade bij mij veroorzaakt heeft.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

quote:
[...]
Hehe, jouw fout maakt de ongerelateerde fout van een ander niet ongedaan ;) . Als jouw verzekering niet uit wil betalen, is dat jouw probleem en niet van degene op wie jij bent geknalt.
quote:
In belgie
Ah :X :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-11 16:23
quote:
Omdat? Ligt maar net aan de verzekeraar, kans van 95% dat jij lekker mag schokken. Verder 95% kans dat de politie niet komt en als ze wel komen 80% kans dat ik dan een boete krijg van €90,-... lekker belangrijk, als jij daar beter van slaapt.

• WhiteDog
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-11 14:50

WhiteDog

met zwarte hond

quote:
TheBrut3 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:17:
[...]

Omdat? Ligt maar net aan de verzekeraar, kans van 95% dat jij lekker mag schokken. Verder 95% kans dat de politie niet komt en als ze wel komen 80% kans dat ik dan een boete krijg van €90,-... lekker belangrijk, als jij daar beter van slaapt.
Politie komt altijd als je ze belt. Als je namelijk niet allebei een aanrijdingsformulier tekent en toch wegrijdt dan pleeg je gewoon vluchtmisdrijf.

Als je weet dat je zelf niet 100% in orde bent kan je dus maar best niet moeilijk doen tegen de tegenpartij :) Zodra er de minste discussie ontstaat bel ik ook gewoon de politie.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik verwacht hier geen problemen. Sowieso ben jij niet de oorzaak, verder is het pasje verlopen. Het is niet alsof je geen rijbewijs hebt. Je bent echt niet de eerste die vergeet het pasje te verlengen. Zelfs al zou je zonder rijbewijs rijden stond je nog stil ook toen het gebeurde. De tegenpartij is hier altijd de gene die de schuld heeft.

Wat denk je dat er gebeurt als zoiets voor de rechter komt ? Die kijken gelukkig altijd nog naar wat redelijk is.

PilatuS wijzigde deze reactie 09-11-2016 21:29 (14%)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
redwing schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:11:
[...]

Keuze lijkt me dan simpel, politie laten komen en jou alles laten betalen omdat je gewoon fout zit. De voorganger heeft nl. niets fout gedaan behalve vergeten zijn rijbewijs te verlengen (administratief iets en heeft dus niets met rijvaardigheid of veiligheid te maken). Het is niet voor niets dat alle verzekeraars in hun polis hebben staan dat vergeten te verlengen pas na een half jaar tot een jaar tot problemen leidt.
Geen probleem. Betaal ik gewoon de schade gewoon. 5 jaar zonder rijbewijs kom me duurder uit.
Verzekering? Ah nee, was ik toevallig vergeten te verlengen.

Owkee, dat chanteren zou er niet van komen. Ben ik veel te braaf voor :'( Politie daarentegen wel. ( of je moet wel heel lekkere borsten hebben O-) )

Op gebied van rijbewijzen hebben of niet, is er hier gewoon 0 tolerantie. Vervallen rijbewijs is gewoon ongeldig.

Mja was ms wat kortaf. Maar mensen zonder rijbewijs/verzekering krijg ik het van op mijn heupen. Ik besef dat OP nu geen kwade bedoelingen heeft of per opzet niet verleng heeft. Maar nogal moeilijk de lijn trekken. Kan evengoed gewoon moedwillig niet verlengen. Vandaar geen geldig =\= geen geldig rijbewijs.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
Er is nogal een verschil tussen geen rijbewijs hebben, niet verzekerd zijn of een pasje hebben wat verlopen is. Kom op zeg, alsof jou dit niet kan gebeuren.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Over het rijbewijs:
Het betreft een verlopen document, wat weer geldig is na verlengen. De geldigheid verloopt op de volgende dag na datum.

Heeft verder niks te maken met dit voorval btw, wat ik al eerder heb gepost.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:16
quote:
azz_kikr schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:43:
Mja was ms wat kortaf. Maar mensen zonder rijbewijs/verzekering krijg ik het van op mijn heupen. Ik besef dat OP nu geen kwade bedoelingen heeft of per opzet niet verleng heeft. Maar nogal moeilijk de lijn trekken. Kan evengoed gewoon moedwillig niet verlengen. Vandaar geen geldig =\= geen geldig rijbewijs.
Punt is heel simpel dat zowel de politie als de verzekering er van uit gaat dat er tot 1 jaar na het verlopen, er sprake is van vergeten te verlengen en niet van een misdrijf oid. Vandaar ook dat de boete tot 1 jaar relatief laag is en bijna alle verzekeringen tot die 1 jaar ook niet moeilijk doen. Het is ten slotte ook niet zo dat je spontaan niet meer kunt rijden als je rijbewijs is verlopen ;)

[removed]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
redwing schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:00:
[...]

Punt is heel simpel dat zowel de politie als de verzekering er van uit gaat dat er tot 1 jaar na het verlopen, er sprake is van vergeten te verlengen en niet van een misdrijf oid. Vandaar ook dat de boete tot 1 jaar relatief laag is en bijna alle verzekeringen tot die 1 jaar ook niet moeilijk doen. Het is ten slotte ook niet zo dat je spontaan niet meer kunt rijden als je rijbewijs is verlopen ;)
Maar een voertuig besturen mag niet ;)

• Bazziek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-11 14:23
quote:
WhiteDog schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:24:
[...]

Politie komt altijd als je ze belt. Als je namelijk niet allebei een aanrijdingsformulier tekent en toch wegrijdt dan pleeg je gewoon vluchtmisdrijf.
Dit is beide niet het geval in NL. Dus wat dat betreft zit er blijkbaar een flink verschil tussen NL en BE.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Bazziek schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:32:
[...]

Dit is beide niet het geval in NL. Dus wat dat betreft zit er blijkbaar een flink verschil tussen NL en BE.
Want ?

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True