Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 08:57
Hi,

Voor gaming, en het luisteren van muziek via mijn laptopje wil ik een nieuwe headphone. Ik snap namelijk dat dat uiteindelijk gewoon beter is dan een Razer of Logitech headset. Nu twijfel ik tussen de Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm en de Beyerdynamic Custon One Pro Plus (16 Ohm).

Qus specs komen ze, behalve het ohm getal, beide bij elkaar in de buurt. Momenteel zal deze op mijn laptopje worden aangesloten (thuis, dus mobiliteit is niet van belang). Aankomend jaar wil ik een Game PC samenstellen, waarbij het moederbord; ASRock Z170 Extreme4 maximaal 600 Ohm aankan.

Voor zover ik het begrepen heb is deze waarde een groot verschil, en zou ik eigenlijk nu een amplifier nodig hebben. Maar, kan ik er tijdelijk toch goed genoeg geluid (uit de 250 Ohm versie) halen door het volume juist hoog of laag te zetten? Of heb ik nou helemaal geen idee wat de Ohm waarde precies doet?

Heeft toevallig beide headphones gehad? Is de een dus beter dan de ander?
Verder is de DT990 Pro open, terwijl de Custom One Pro Plus gesloten is. Het zal me vrij weinig uitmaken of iemand 'mee kan luisteren' als het geluid beter is dan een gesloten versie etc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 11:56
De normale DT990 250ohm knelt niet zo op je hoofd en heeft geen krulsnoer dacht ik, de pro is meer voor studio bedoeld de specs zijn wel hetzefde.
250 ohm met goede versterking klinkt beter dan 16 ohm koptelefoons, als je toekomende moederbord echt 600 ohm aankan zou ik zelf voor de 250 versie gaan.
Heb zelf ook een open beyer t90 en gesloten senheiser, open voelt meer of je met je hoofd in een wollige kamer zit met mooie speakers erin, gesloten is meer een harde lege kamer.
beetje rare omschrijving maar het voelt echt zo vind ik.
Een tijdelijk oplossing zou een http://www.bax-shop.nl/ho...-hoofdtelefoon-versterker kunnen zijn maar ook die is maar geschikt tot 100 ohm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Je moet echt ergens even gaan luisteren, niets is zo bepalend als je eigen smaak. Ik heb namelijk zelf die 990 beluisterd bij Feedback in Rotterdam en ik heb hem niet genomen. Veel te bassig, te onwerkelijk.
Hartstikke goed dat je voor een serieus goede hoofdtelefoon gaat maar kies wel de lekkerste.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:51
Als je voor gamen gaat gebruiken zou ik een Open koptelefoon gebruiken vanwege betere soundstage Sennheiser hd 600 heel goed in