PPT naar Keynote Automator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 08:39
Goedendag iedereen!

Ik wil een groot aantal ppt(x) bestanden omzetten naar keynote bestanden.
3600 Stuks. 8)7
Elk bestand handmatig openen en opslaan is dus niet echt een optie.

Ik heb mijn hele middag erin gestopt om dit met automator voor elkaar te krijgen maar ik kom er nog niet uit.
Graag behoud ik bij de conversie de originele mappenstructuur maar ik kan het ook in stukken doen dus dat is geen probleem.

Inmiddels al wel mijn MBP meerdere keren laten crashen. :|

Het meeste van de informatie dat ik op internet vind gaat over iWork '09 en ook oudere mac OS'en.

Wie kan mij helpen met de ultieme mannier om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
Helaas had ik dat artikel al gevonden maar biedt het geen werkende oplossing.
Het lijkt erop dat er in nieuwere versies van mac OS een aantal functies in automator missen :?

Bedankt voor de reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
spork schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:06:
Ik wil een groot aantal ppt(x) bestanden omzetten naar keynote bestanden.
Ook al was het maar één powerpoint bestand: waarom zou je dit willen? Het formaat is volgens mij niet 'beter' in enig opzicht, je hebt alleen maar kans op opmaakfouten tijdens de conversie (en al die 3600 presentaties nalopen wil je vast niet), en je stapt af van een formaat waar vrijwel elke business pc mee overweg naar iets wat toch echt een Apple-only feestje is.

• spork
ebia schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:32:
[...]

Ook al was het maar één powerpoint bestand: waarom zou je dit willen? Het formaat is volgens mij niet 'beter' in enig opzicht, je hebt alleen maar kans op opmaakfouten tijdens de conversie (en al die 3600 presentaties nalopen wil je vast niet), en je stapt af van een formaat waar vrijwel elke business pc mee overweg naar iets wat toch echt een Apple-only feestje is.
Misschien is achtergrond informatie fijn :)

Het gaat hier in ieder geval niet om een business case.
Wij willen bij mij in de kerk afstappen van de papieren liedbundels en overgaan op het projecteren van de liederen.

Nou is er een landelijke dropbox met daarin het merendeel van de in kerken gebruikte liederen.
Dit zijn ppt(x) bestanden.

Ik gebruik persoonlijk vele male liever keynote dan powerpoint om de simpele rede dat keynote mij nog nóóit in de steek heeft gelaten en powerpoint wel al diverse keren op vervelende momenten :-(

Ik maak me ook weinig zorgen over foutjes in de omgezette bestanden omdat ze per dia maar één full-screen afbeelding bevatten. C'est ca.

Dus daarom wil ik ze graag omzetten.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
spork schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:14:
Ik gebruik persoonlijk vele male liever keynote dan powerpoint om de simpele rede dat keynote mij nog nóóit in de steek heeft gelaten en powerpoint wel al diverse keren op vervelende momenten :-(
Duidelijk verhaal. Toch zou ik dan eerder mijn tijd steken in het oplossen van die powerpoint instabiliteit. Want zoals je zegt gaat het om simpele bestanden, en daarop zou ppt toch niet mogen crashen lijkt me? (Nee, zelfs niet op een Mac).

Ik denk dat een goede herinstallatie van je Office een snellere oplossing is dan 3600 bestanden converteren :)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
Heb je Office for mac draaien? Dan kun je daar toch ook powerpoint gebruiken. Tot op heden geen last van gehad en werkt stabiel genoeg. Aangezien het slechts dia's zijn met afbeeldingen des te makkelijker het voor je wordt. Mocht er ooit iemand jouw taken overnemen bij de kerk en dat is geen Apple gebruiker dan kan hij/zij prima overweg met powerpoint bestanden.

...

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:38
spork schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:14:
[...]

Misschien is achtergrond informatie fijn :)

Het gaat hier in ieder geval niet om een business case.
Wij willen bij mij in de kerk afstappen van de papieren liedbundels en overgaan op het projecteren van de liederen.

Nou is er een landelijke dropbox met daarin het merendeel van de in kerken gebruikte liederen.
Dit zijn ppt(x) bestanden.

Ik maak me ook weinig zorgen over foutjes in de omgezette bestanden omdat ze per dia maar één full-screen afbeelding bevatten. C'est ca.

Dus daarom wil ik ze graag omzetten.
Hee Spork, misschien is het dan de moeite waard om eens te kijken naar het programma dat stichting opwekking hiervoor heeft (OPS). Dat werkt veel soepeler en dynamischer. als je de teksten kunt extraheren uit de powerpoints zou je het misschien zelfs nog wel kunnen doen in Pro Presenter. Die is nog weer een stuk beter.

Hoe kom je trouwens aan die dropbox? Is voor mijn gemeente misschien wel een dingetje aangezien we nu nog vaak handmatig teksten moeten gaan zitten tikken als een nummer niet standaard aanwezig is.

• spork
ebia schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:21:
[...]

Duidelijk verhaal. Toch zou ik dan eerder mijn tijd steken in het oplossen van die powerpoint instabiliteit. Want zoals je zegt gaat het om simpele bestanden, en daarop zou ppt toch niet mogen crashen lijkt me? (Nee, zelfs niet op een Mac).

Ik denk dat een goede herinstallatie van je Office een snellere oplossing is dan 3600 bestanden converteren :)
De bestanden die ik om wil zetten zijn inderdaad en simpel en is van te verwachten dat ze gewoon functioneren.

Maar de presentaties die ik draai zijn vaak een stuk groter. Richting de honderd van die afbeelding en ook nog de nodige video's. En zeker video's vind ik in powerpoint niet prettig (hij is ze altijd kwijt 8)7 )
supersnathan94 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:44:
[...]

Hoe kom je trouwens aan die dropbox? Is voor mijn gemeente misschien wel een dingetje aangezien we nu nog vaak handmatig teksten moeten gaan zitten tikken als een nummer niet standaard aanwezig is.
Ik heb hem weer via via maar helaas mag ik hem niet delen omdat ze bang zijn dat één grappenmaker dan een keer (perongeluk? :+ ) dingen gaat verwijderen en dan heeft niemand ze meer.
Stuur me even een pm met je e-mail-adres dan stuur ik je de inhoud!

[ Voor 26% gewijzigd door spork op 10-11-2016 21:30 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:38
Aha. Ja fair enough (heeft dropbox overigens wel een functie voor, maar dat terzijde). Mailadres staat op mijn profiel. Als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan overigens ppt bestanden gewoon openen met keynote. Converteren is niet doenlijk, dus dat zou ik laten voor wat het is. Waarschijnlijk is het beter als je zelf de handen uit de mouwen steekt en zelf in keynote presentaties gaat maken, als je per se van ppt af wil.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
Ik weet dat ik de bestanden gewoon kan openen in keynote, maar ik wil het ook voor andere gebruikers van het systeem zo eenvoudig mogelijk houden.

Ik ga er eens even over nadenken hoe ik het nu uiteindelijk wil gaan doen.

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1