Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste pc build, direct problemen...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Vandaag ben ik begonnen aan mijn eerste build. Ik zal eerst even de soecs oplijsten:
-intel i5 6500
-Gigabyte gtx 1060 6GB
-2x hyperx fury 8GB ram
-msi h110m moederbord
-seasonic g-series 450watt
-samsung evo 850 120GB
-1tb hdd
-corsair carvud spec-02 case

Heb momenteel al mijn onderdelen correct gemonteerd door vele tutorials hiervan te zien. Het probleem is dat als ik op de powerbutton druk alle fans wel draaien en de leds van mijn gpu aan gaan maar de bios wilt al niet laden. Mijn monitor detecteerd wel dat er een toestel is aangesloten maar verder verschijnt er niets op het scherm. Op het moederbord bevinden zich ook nog eens 3 debug ledjes. Het vga led brandt nooit, maar de cpu en dram ledjes doen dit wel. Dit is met een afwisselende sequentie waarbij het dram ledje veel langer brandt als dat van de cpu.

Heb al gebprobeerd om de gpu er ui en er in te halen, 1 ramgeheugen te verwijderen, alle kabels uittrekken, en alles demoneteren (behalve de cpu en cpu cooler) en dan trg te monteren. Ben vrijwel 100% zeker dat ik de cpu juist heb geplaatst. Dit met het driehoekje links beneden en de gleufjes links en rechts aan de kanten van de cpu aan de bovenkant.

Alvast bedankt voor het lezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 16:56 ]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Debug codes zijn nou juist zo leuk omdat je zelf kan uitzoeken wat die zouden kunnen betekenen...

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 19:59
Haal eens alles behalve het moederbord, voeding, cpu en ram uit je PC.
Dus je HDD's en SSD's, videokaart (welke is dit, want die staat niet bij je lijstje).

Hoor je dan piepjes?
Heb je afstandsbusjes gebruikt in de kast?
4/8 pins ook aangesloten?

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:19

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Kijk eens in de handleiding wat die lampjes betekenen.
Zet hier even exact neer wat daar staat zodat wij je mogelijk verder kunnen helpen.

Begin alles eens op een doos op te bouwen.
Begin tevens met het opbouwen vanaf de kern met zo weinig mogelijk in je pc.
Eerst alleen CPU + 1 reepje geheugen + hd.

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding staat ook enkel vermeld dat dit debug lampjes zijn. Voor de rest staat hier geen verdere informatie

Verwijderd

Topicstarter
Afstandbusjes heb ik ook gebruikt
Modbreak:Liever niet twee keer achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen? Gebruik dan de "wijzig" knop :)

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 09-11-2016 18:07 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En hoe zit het met de rest van de vragen? Heb je de 4/8 pins CPU power connector aangesloten? Heb je hem op een doos geprobeerd op te bouwen met het absoluut minimum? (Overigens is een HD daar ook niet voor nodig zover mij bekend, enkel CPU, CPU koeler, één reepje geheugen en de voeding).

Mogelijk ook nog een foto van je setup, misschien iets simpels wat je over het hoofd hebt gezien wat op de foto te zien is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:00:
In de handleiding staat ook enkel vermeld dat dit debug lampjes zijn. Voor de rest staat hier geen verdere informatie
Beter kijken. Ik weet niet welke MSI H110M je hebt, maar toen ik er random eentje uit het lijstje pakte en die googlede stond het er gewoon in
Pagina: 1