Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:48
Sinds een paar dagen heb ik op mijn Samsung S5 Neo met Android 6.0.1, en Samsung 'skin', erop het volgende probleem: alarm gaat niet af. Maar alleen als de telefoon is uitgeschakeld. Als de telefoon is aangeschakeld, gaat het alarm wel gewoon af.

Een factory reset zie ik niet zitten (want ben dan al mijn apps + instellingen kwijt).

Is er een andere optie? Misschien een aparte alarm app installeren, zo ja, welke is dan aan te raden?
Helpt rapporteren/klagen bij Samsung?
Telefoon zit nog in de garantie...

Beste antwoord (via pastafan op 11-11-2016 17:02)

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04
Voor zover ik weet heeft dit met android nooit gekund vanaf een complete power off. Ik dacht dat dit komt door hoe android omgaat met de power off stand (uit is ook echt uit).

Je kunt proberen om de telefoon in vliegtuigstand te zetten, dan verbruikt de telefoon heel weinig energie maar gaat het alarm toch af.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pastafan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:43:
Maar alleen als de telefoon is uitgeschakeld. Als de telefoon is aangeschakeld, gaat het alarm wel gewoon af.
Wat bedoel je met uitgeschakeld en aangeschakeld? Is het toestel dan ook echt uit of is uitgeschakeld: scherm uit en aangeschakeld: scherm aan?

• pastafan
rens-br schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:27:
[...]

Wat bedoel je met uitgeschakeld en aangeschakeld? Is het toestel dan ook echt uit of is uitgeschakeld: scherm uit en aangeschakeld: scherm aan?
met uitgeschakeld bedoel ik: echt uit.

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:58:
[...]
met uitgeschakeld bedoel ik: echt uit.
Ging het alarm voor de software update wel af?

Overigens veel telefoon, zo niet alle, gaat het alarm niet af wanneer het toestel uit staat. Die van mij gaat ook niet af, wanneer deze is uitgeschakeld.

• pastafan
ik gebruik het alarm niet dagelijks, maar ik weet voor 99% zeker dat voorheen het alarm wel afging ook als hij was uitgeschakeld...

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:09:
ik gebruik het alarm niet dagelijks, maar ik weet voor 99% zeker dat voorheen het alarm wel afging ook als hij was uitgeschakeld...
Wellicht is deze functie eruit gesloopt na jou software update.

Probeer anders een een andere alarm app uit de Play Store.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:36

Nogne

>.<

pastafan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:43:
het volgende probleem: alarm gaat niet af. Maar alleen als de telefoon is uitgeschakeld. Als de telefoon is aangeschakeld, gaat het alarm wel gewoon af.
Is je batterij op dat moment niet gewoon leeg? Wist nog geen eens dat je alarm af zou gaan als je telefoon helemaal uit zou staan.

PS/XBL: Nogne

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Volgens mij doet haast geen enkele smartphone dat tegenwoordig.

• pastafan
Nogne schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:13:
[...]

Is je batterij op dat moment niet gewoon leeg? Wist nog geen eens dat je alarm af zou gaan als je telefoon helemaal uit zou staan.
rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:10:
[...]

nee, batterij is niet leeg.

Wellicht is deze functie eruit gesloopt na jou software update.

Probeer anders een een andere alarm app uit de Play Store.
Ik heb geen software update uitgevoerd. Andere alarm app ook al geprobeerd maar ook deze functioneert alleen als de telefoon aan staat.

[ Voor 26% gewijzigd door pastafan op 10-11-2016 18:06 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Bij symbian welke dat wel, bij Android heeft dat nooit gekund. Uit? Geen alarm mogelijk

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:05:
Ik heb geen software update uitgevoerd. Andere alarm app ook al geprobeerd maar ook deze functioneert alleen als de telefoon aan staat.
Maar hiervoor werkte het dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:56:
[...]

Maar hiervoor werkte het dus wel?
Ja, voor 99% ben ik zeker van wel. Maar als iedereen nu zegt dat dat 'technisch onmogelijk' is.. .ga ik dus ook aan mijzelf twijfelen.. daarom ook de vraag, of bij andere mensen wel het zo is dat de telefoon aanspringt, als het alarm af gaat...

kunnen anderen bevestigen/ontkennen dat het alarm ook afgaat als de tel. is uitgeschakeld (power off). ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04
Voor zover ik weet heeft dit met android nooit gekund vanaf een complete power off. Ik dacht dat dit komt door hoe android omgaat met de power off stand (uit is ook echt uit).

Je kunt proberen om de telefoon in vliegtuigstand te zetten, dan verbruikt de telefoon heel weinig energie maar gaat het alarm toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Ik heb mijn 2 oude telefoons (Galaxy, en Galaxy S3) nog eens opgezocht en scenario uitgeprobeerd (alarm instellen, telefoon uitschakelen, wachten tot die afgaat)...

maar krijg het niet meer voor elkaar.

Blijkbaar was ik mis en wordt dit helemaal niet ondersteund.
Pagina: 1