Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Martens
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-02-2024
Hoi allemaal,

Ik heb nu op mijn kamer een 2.0 stereosetje, maar voor mijn verjaardag wil ik eigenlijk wel een nieuw setje. Ik wil dan het setje dat ik nu heb als achter speakers gebruiken. Mijn vraag is hoe ik dat dan zou kunnen doen. Ik heb achterop mijn pc een aansluiting voor front en rear speakers dus daar kan ik het via aansluiten, maar als ik dan tv wil kijken moet ik mijn tv aansluiten op mijn pc en dan mijn pc weer aanzetten zodat die het geluid kan regelen.
Mijn vraag is hierom of er misschien iets van een apparaat is wat dit kan doen dat ik daar gewoon mijn tv en/of pc op aansluit.

Speakersets:
Oude set (rear): Philips MCM2000 (https://tweakers.net/pricewatch/297399/philips-mcm-2000.html)
Nieuwe set (front): waarschijnlijk de Edifier R1280T (https://tweakers.net/pric...ifier-r1280t-(bruin).html)

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
OK, je hebt een 2.0 microset (feitelijk 2 passieve speakers met een basisunit/versterker). Daar wil je een actieve 2.0 set aan toevoegen (versterker ingebouwd in speakerset).

Dat gaat nooit goed werken. Ook al krijg je het geheel aangesloten op de pc, heb je waarschijnlijk geen mogelijkheid, meer dan stereo van de tv naar de pc te sturen. Meerkanaals geluid kan via hdmi en optische kabel, maar ik denk dat je pc geen mogelijkheid heeft om audio via een van beiden te ontvangen.

Als je die Philips speakers wil behouden, kijk je wellicht beter voor een oudere 2e hands receiver en koop je twee passieve speakers erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Martens
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-02-2024
LA-384 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:02:
OK, je hebt een 2.0 microset (feitelijk 2 passieve speakers met een basisunit/versterker). Daar wil je een actieve 2.0 set aan toevoegen (versterker ingebouwd in speakerset).

Dat gaat nooit goed werken. Ook al krijg je het geheel aangesloten op de pc, heb je waarschijnlijk geen mogelijkheid, meer dan stereo van de tv naar de pc te sturen. Meerkanaals geluid kan via hdmi en optische kabel, maar ik denk dat je pc geen mogelijkheid heeft om audio via een van beiden te ontvangen.

Als je die Philips speakers wil behouden, kijk je wellicht beter voor een oudere 2e hands receiver en koop je twee passieve speakers erbij.
Dankjewel voor je reactie. Dat is inderdaad wel het beste idee als ik de speakerset wil behouden ja. Ik ga er over nadenken! :)