Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Verwijderd
Ik kan je niet erg goed helpen denk ik, maar post toch maar wat.
XOSL is een bootmanager? Je hebt nu twee MBRs dus, op twee van je fysieke schijven.
Als LiLo in beeld komt, betekent dit dat de MBR van je schijf waar linux op staat uitgevoerd is. LiLo is zelf ook een boot manager, weet je zeker dat LiLo zelf niet verkeerd staat ingesteld of zoiets?
IMO hoort dit topic op Non-Windows Operating Systems.
XOSL is een bootmanager? Je hebt nu twee MBRs dus, op twee van je fysieke schijven.
Als LiLo in beeld komt, betekent dit dat de MBR van je schijf waar linux op staat uitgevoerd is. LiLo is zelf ook een boot manager, weet je zeker dat LiLo zelf niet verkeerd staat ingesteld of zoiets?
IMO hoort dit topic op Non-Windows Operating Systems.
Had zelf ook een tijdje 2 OSen (Win2k en Linux)op 2 disken gehad en dit werkte prima met XOSL.
Op disk 1 XOSL in het MBR en op disk 2 LILO in het MBR, zo moet het werken.
Zit LILO in het het MBR van disk 1 dat geeft dit probs omdat XOSL hier al zit, misschien dat je de lilo.conf dus ff moet editen als ie wel in hda staat, dit zou dus hdb moeten zijn (2e disk).
Op disk 1 XOSL in het MBR en op disk 2 LILO in het MBR, zo moet het werken.
Zit LILO in het het MBR van disk 1 dat geeft dit probs omdat XOSL hier al zit, misschien dat je de lilo.conf dus ff moet editen als ie wel in hda staat, dit zou dus hdb moeten zijn (2e disk).
't is zo dat de mbr van de linux schijf totaal niet werkt... dus in de bios aanzetten om daarvandaan te booten heeft geen zin, want dan geeft ie een error en start ie windows op!
probleem is dat mijn linux bootflop verrot is
en ik dus niet meer linux in kan... en dus ook de lilo stuff niet kan veranderen!
kan iemand mij niet de inhoud van een bootflop voor debian mailen? ik heb versie 2.2 met 2.2.17 kernel! PLS?
ik zoek me een eind weg en kom telkens nergens!
spooky2@spooky2.f2s.com
probleem is dat mijn linux bootflop verrot is
kan iemand mij niet de inhoud van een bootflop voor debian mailen? ik heb versie 2.2 met 2.2.17 kernel! PLS?
ik zoek me een eind weg en kom telkens nergens!
spooky2@spooky2.f2s.com
[url="/listtopics.php/11"]Windows Operated Systems[/url] >> [url="/listtopics.php/23"]Non-Windows Operating Systems[/url]
welke moet ik daar nou weer van hebben????Op zaterdag 30 juni 2001 03:14 schreef deadinspace het volgende:
ftp://ftp.debian.nl/debian/dists/potato/main/disks-i386/current/images-1.44
rescue.bin is bootflop. wel even bootparameters 'rescue root=/dev/blabla' opgeven zodat hij weet dat hij van harddisk kan starten en niet op een rootdisk hoeft te wachten
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
waar?Op zaterdag 30 juni 2001 14:05 schreef Jotti het volgende:
wel even bootparameters 'rescue root=/dev/blabla' opgeven zodat hij weet dat hij van harddisk kan starten en niet op een rootdisk hoeft te wachten
Pagina: 1