Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:43
Goedendag,

Ik vraag jullie eventjes om help en advies, ik hoop trouwens dat ik dit bericht in het goed sub-forum heb gepost. O-)

Deze zomer is mijn trouwe werkpaard, de HP elitebook 8560w, overleden. Daarin zit nog een HDD schijf (Hitachi 7k500-500) in die ik in mijn nieuwe laptop wil stoppen, de Lenovo ThinkPad p50 omdat deze laptop maar met en 256gb SSD is geleverd en ik graag wat meer opslag wil hebben. Daarvoor heb ik een speciaal montage setje nodig, deze:
http://shop.lenovo.com/SE...=cart&hide_menu_area=true
Maar aangezien er bestanden op de hardeschijf staan, inclusief een windows installatie, kan ik de hardeschijf wel zomaar monteren?

Als ik dat duidelijk heb, zou het toch zo moeten kunnen of zie ik nog wat belangrijks over het hoofd? En raden jullie deze oplossing aan of is een nieuwe hardeschijf kopen een betere oplossing?

Met vriendelijke groet,
Bobbje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan - is geen probleem. Wel even opletten dat bij opstarten de juist harddisk gebruikt wordt, zal in principe wel goed gaan, maar mocht het niet zo zijn is in de bios/uefi altijd te selecteren welke drive er wordt gebruikt om te booten/opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

Een SSD uitruilen voor een HDD lijkt me geen juiste keuze, je gaat van snel naar traag. Beter kan je kiezen voor een grotere SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:10:
Dat kan - is geen probleem. Wel even opletten dat bij opstarten de juist harddisk gebruikt wordt, zal in principe wel goed gaan, maar mocht het niet zo zijn is in de bios/uefi altijd te selecteren welke drive er wordt gebruikt om te booten/opstarten.
Dankje voor het antwoord, dan ga ik het uitvoeren!
Speedmaster schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:16:
Een SSD uitruilen voor een HDD lijkt me geen juiste keuze, je gaat van snel naar traag. Beter kan je kiezen voor een grotere SSD.
De HDD wordt extra geplaats voor extra opslag, het bestuuringssysteem en belangrijke programma's hou ik wel mooi op de SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Speedmaster schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:16:
Sommige laptops (en daar kies ik de mijne standaard op uit...) hebben plek voor 2 hdd's ;)