Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Een vraag over de inkomensafhankelijke combinatiekorting.

Dit is de situatie:

Volgend jaar verwachten wij ons eerste kind. Uitgerekend op 18 Juni 2017.

Nu is het zo dat als je kind onder de 12 jaar oud is, 6 maanden in een kalenderjaar op hetzelfde adres als de ouder woont en je hebt beide voldoende inkomen dan heb je recht op deze combinatiekorting.

Mijn vriendin verdient zo rond de 35k en ik 30k en we zijn van plan beide evenveel te werken als nu. Ik als mindere verdiener zou hier dan recht op hebben. Ik heb het berekend en het bedrag komt uit op bijna 2600 euro per jaar.

Stel ons kind wordt dus geboren vóór 1 juli 2017 en ik schrijf ons kind ook voor die datum in bij de gemeente. Ik vul een voorlopige aanslag in, in de maand Juli. Krijg ik dit geld dan meteen vanaf Juli elke maand bijgeschreven of komt het pas tijdens de normale aanslagperiode in Mei/Juni 2018?

Indien het zo is dat het meteen maandelijks vanaf Juli 2017 gestort wordt, krijg ik dan €2600 : 12 maanden = €216.67. Dus €216.67 voor de resterende 6 maanden van 2017. Of krijg ik dan het dubbele bedrag elke maand van Juli t/m Dec 2017 (€433.33) omdat ik er eigenlijk vanuit het oogpunt van de belastingdienst er over het hele jaar recht op had.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Er over gelezen op de site van de belastingdienst en gebeld met de belastingtelefoon, alleen deze laatste vraag vergeten te stellen en had even geen zin om nogmaals een half uur in de wacht te staan.

Ik hoop dat iemand het weet hier :)

PSN: Oldzkoel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Toch nog even gebeld tijdens etenstijd in de hoop wat sneller aan de beurt te zijn. Iemand gesproken en inderdaad als ik het in Juli aanvraag krijgen we over de resterende 6 maanden het bedrag van €2600 in 6 termijnen van €433.

Ik wist voor het aanstaande vaderschap helemaal niet van deze regeling af. Wat leven we toch in een fijn land. Dik €200 netto per maand steun van de overheid om je te helpen je kind te onderhouden. Dit is dan ook nog eens naast de kinderbijslag en de kinderopvangtoeslag. Iedereen zeurt altijd maar over Nederland maar ik vind dit echt top!

Zijn er nog meer regelingen waar ik niet van weet?

• fisbel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
Met de hierbovengenoemde regelingen zult u het moeten doen. Voor een alleenstaande ouder zijn er nog meer kindregelingen, maar gelukkig (......) hoeft u daar geen gebruik van te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
power_user schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:00:

Ik wist voor het aanstaande vaderschap helemaal niet van deze regeling af. Wat leven we toch in een fijn land. Dik €200 netto per maand steun van de overheid om je te helpen je kind te onderhouden. Dit is dan ook nog eens naast de kinderbijslag en de kinderopvangtoeslag. Iedereen zeurt altijd maar over Nederland maar ik vind dit echt top!

Tja, dit is dus iets waarover ik dan weer kan zeuren :p
Een gezin dat 65 k per jaar verdient heeft wat mij betreft geen staatssponsoring nodig.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:15
Ik wist hier ook niet vanaf, totdat ik dit topic zag.
Ik ga mij hier eens in verdiepen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• power_user
zacht schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:19:
[...]

Tja, dit is dus iets waarover ik dan weer kan zeuren :p
Een gezin dat 65 k per jaar verdient heeft wat mij betreft geen staatssponsoring nodig.
Dan snap je niet wat de regeling inhoudt. Het bedrag wat je ontvangt wordt hoger naarmate je meer werkt / verdient. De 'subsidie' is juist bedoeld om ouders van jonge kinderen te motiveren om te blijven werken naast het ouderschap. Hoe meer je werkt hoe meer je ook betaalt aan kinderopvang. Gevolg was dat veel ouders minder gingen werken omdat het toch niet loonde. Je kunt het dus zien als een bijdrage omdat je blijft bijdragen aan de maatschappij en niet alleen investeert in je eigen kroost.

Via deze link kun je zien hoe het werkt. :)

• power_user
vinom schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:21:
Ik wist hier ook niet vanaf, totdat ik dit topic zag.
Ik ga mij hier eens in verdiepen!
Het bestaat ook nog niet zo lang. Vanaf 2014 volgens mij. Als het goed is vult de belastingdienst het automatisch voor je in als jullie gezin er recht op heeft.

De maximale 'subsidie' was in:

2014: €2133
2015: €2152
2016: €2769

en voor 2017 wordt het €2778 als de minst verdienende ouder € 32.832 of meer verdient. Verdient die gene minder dan is er een formule van toepassing die te vinden is op de site van de belastingdienst.

Het minimale bedrag wat de minst verdienende ouder moet verdienen om er aanspraak op te maken is: €4881

Voor aanstaande ouders is deze link nog handig om te zien in welk jaar je er aanspraak op kan maken.

[ Voor 21% gewijzigd door power_user op 10-11-2016 18:50 ]

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:22
Goed om te weten, bedankt voor het delen :)

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
Toch nog even gebeld tijdens etenstijd in de hoop wat sneller aan de beurt te zijn. Iemand gesproken en inderdaad als ik het in Juli aanvraag krijgen we over de resterende 6 maanden het bedrag van €2600 in 6 termijnen van €433.

ja gelukkig vind de rest van kinderloos Nederland het ook fantastisch om voor jouw kind te betalen :')
maar graag gedaan hoor :9

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Gelukkig zijn er nog mensen die kinderen willen want die zorgen zometeen voor onze AOW ;-)
Oftewel zie je bijdrage aan deze regeling maar als een manier om je AOW in de toekomst veilig te stellen

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• power_user
Denniz0229 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:58:
[...]

ja gelukkig vind de rest van kinderloos Nederland het ook fantastisch om voor jouw kind te betalen :')
maar graag gedaan hoor :9
Nogmaals als ik als mindere verdiener in dit voorbeeld thuis ga zitten dan betaal ik ook geen 20k aan inkomstenbelasting meer per jaar. Daarnaast gaan we dan aanspraak maken op weer andere subsidies omdat ons inkomen een stuk lager ligt. Ik krijg weer zorgtoeslag, eventueel huurtoeslag en misschien wel kindgebonden budget.

Uiteindelijk kost het de belastingbetaler dus €2600 in het voorbeeld van ons en draag ik €20.000 af aan inkomstenbelasting. Ook stimuleert het de economie want we geven meer uit als we meer te besteden hebben.

Iets verder kijken dan je neus lang is dus :)

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Hoe krijg je deze bedragen dan tot je beschikking? Gaat dit met de belastingaangifte en dan met terugwerkende kracht? Of moet het via de voorlopige aanslag, daar zie ik het namelijk nergens staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 04-10-2020 08:36 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:03

D4NG3R

kiwi

:)

power_user schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:33:
[...]

Dan snap je niet wat de regeling inhoudt. Het bedrag wat je ontvangt wordt hoger naarmate je meer werkt / verdient. De 'subsidie' is juist bedoeld om ouders van jonge kinderen te motiveren om te blijven werken naast het ouderschap. Hoe meer je werkt hoe meer je ook betaalt aan kinderopvang. Gevolg was dat veel ouders minder gingen werken omdat het toch niet loonde. Je kunt het dus zien als een bijdrage omdat je blijft bijdragen aan de maatschappij en niet alleen investeert in je eigen kroost.
offtopic:
Op welke manier zou dat nodig moeten zijn bij een gezin dat gezamenlijk bijna 3x boven modaal inkomen zit? Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat minder werken op dat punt voordeliger is dan voor opvang te moeten betalen. Maar goed, dat is een discussie voor een ander topic.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2016 21:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• power_user
Als je aan de voorwaarden voldoet dan kan je nu al een voorlopige aanslag aanvragen. Je krijgt dan waarschijnlijk in December het hele bedrag waar jullie recht op hadden van 2016. Je kan natuurlijk ook afwachten tot de belastingdienst met de vooraf ingevulde aangifte komt ergens begin 2017. Op die manier weet je zeker dat je niks terug hoeft te betalen doordat je zelf iets verkeerds hebt ingevuld op de voorlopige aanslag.

2015 had je geen recht omdat jullie in dat jaar niet tenminste 6 maanden op hetzelfde adres woonden. Immers je kind werd pas geboren in Oktober.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
power_user schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:23:
[...]

Nogmaals als ik als mindere verdiener in dit voorbeeld thuis ga zitten dan betaal ik ook geen 20k aan inkomstenbelasting meer per jaar. Daarnaast gaan we dan aanspraak maken op weer andere subsidies omdat ons inkomen een stuk lager ligt. Ik krijg weer zorgtoeslag, eventueel huurtoeslag en misschien wel kindgebonden budget.

Uiteindelijk kost het de belastingbetaler dus €2600 in het voorbeeld van ons en draag ik €20.000 af aan inkomstenbelasting. Ook stimuleert het de economie want we geven meer uit als we meer te besteden hebben.

Iets verder kijken dan je neus lang is dus :)
het was soort van semi-serieus bedoeld, ik hoop dat dit duidelijk was.

ik snap hoe het werkt in dit land en ben het met je eens dat het niet goed is dat thuis zitten voorheen meer opleverde. het ging mij meer om de manier hoe je het hier neer zette, soort van juichen dat je je uitkering weer binnen heb. maar misschien ben ik zo zuur omdat ik nergens recht op heb en dus een hoop van die toeslagen/subsidies liever afgeschaft zie :+
(hier wou ik het verder bij laten, anders kunnen we beter een ander topic openen)

• Aghanim
  • Niet online
power_user schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:03:
Als je aan de voorwaarden voldoet dan kan je nu al een voorlopige aanslag aanvragen. Je krijgt dan waarschijnlijk in December het hele bedrag waar jullie recht op hadden van 2016. Je kan natuurlijk ook afwachten tot de belastingdienst met de vooraf ingevulde aangifte komt ergens begin 2017. Op die manier weet je zeker dat je niks terug hoeft te betalen doordat je zelf iets verkeerds hebt ingevuld op de voorlopige aanslag.
Ik zie alleen de vraag of mijn dochter in 2016 langer dan 6mnd op hetzelfde adres als ikzelf heeft gewoond. Dat is uiteraard ja. Aan het eind van de voorlopige aanslag mag ik de aftrek verdelen over mijzelf en mijn partner. Echter, het bedrag dat hier staat is 1 op 1 gelijk aan de hypotheekrenteaftrek. Oftewel, ik zie nergens het meerbedrag voor de combinatiekorting. Had verwacht dat hier in totaal HRA+Combinatiekorting zou staan. Of moet mijn partner, die minder verdient, dit dan aanvragen? Waarom moet het altijd zo onduidelijk zijn.

• power_user
D4NG3R schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:00:
[...]

offtopic:
Op welke manier zou dat nodig moeten zijn bij een gezin dat gezamenlijk bijna 3x boven modaal inkomen zit? Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat minder werken op dat punt voordeliger is dan voor opvang te moeten betalen. Maar goed, dat is een discussie voor een ander topic.
Volgens mij is €35.000 bruto een modaal inkomen voor 1 persoon. Wij zijn met z'n 2en en we komen niet eens aan het dubbele daarvan. We zitten in mijn ogen dus net beneden modaal qua gezinsinkomen. Zeker niet 3x modaal zoals jij aangeeft. Dan zaten we op €210.000 samen en kon €200 in de maand me inderdaad niks schelen.

• power_user
Ik heb de voorlopige aanslag zelf nog niet ingevuld maar het is in dit geval inderdaad zo dat je partner die moet invullen. Het laagste inkomen heeft er alleen recht op.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:03

D4NG3R

kiwi

:)

power_user schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:09:
[...]

Volgens mij is €35.000 bruto een modaal inkomen voor 1 persoon. Wij zijn met z'n 2en en we komen niet eens aan het dubbele daarvan. We zitten in mijn ogen dus net beneden modaal qua gezinsinkomen. Zeker niet 3x modaal zoals jij aangeeft. Dan zaten we op €210.000 samen en kon €200 in de maand me inderdaad niks schelen.
Ik zat met 23K in m'n hoofd. Schijnbaar is het gigantisch hard omhoog geschoten de laatste 2 jaar. Ik doelde daarnaast met 'gezamenlijk' op 3x23K dus 69K. Een bedrag waar jullie niet ver onder zitten.

Even snel rondkijkend kost kinderopvang gemiddeld tussen de €6 en 7 euro. Even uitgaande van de ergste situatie word het kind 11u per dag opgevangen het hele jaar door. Dan praat je over 11 * 5 * 52 * 7 = €20.020,- . Van dat bedrag kan over €19705,40 (maximaal €6,89 per uur) een toeslag worden gekregen van 59,30%* ofwel €11685,30. Uiteindelijk zou dat jullie op jaarbasis €8334,70 kosten. In de realiteit zal dat bedrag zelfs een stuk lager uitvallen.

Dat is minder als de helft van jouw netto inkomen. Minder werken heeft dan dus weinig zin, op dat moment ben ik dan ook van mening dat je dat zelf zou moeten betalen.

Maar zoals ik eerder al aankaarte: Dat is een discussie voor een ander topic.

* Edit: Zelfs iets hoger, 62,10%.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Aghanim
  • Niet online
power_user schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:20:
Ik heb de voorlopige aanslag zelf nog niet ingevuld maar het is in dit geval inderdaad zo dat je partner die moet invullen. Het laagste inkomen heeft er alleen recht op.
Ook bij mijn partner enkel het bedrag van de HRA wat we terugkrijgen. Vreemd zeg. Morgen maar bellen dan.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

Aghanim schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:44:
[...]

Ook bij mijn partner enkel het bedrag van de HRA wat we terugkrijgen. Vreemd zeg. Morgen maar bellen dan.
Ik ben heel benieuwd naar de verklaring van de belastingdienst. Laat het ons weten als je erachter bent :)

...en waarom?

• power_user
Je vrouw zit wel boven de €4881 grens?

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:39
Ik heb hier ook wel eens naar zitten kijken maar ik wissel niet zo vaak van partners. Of begrijp ik de voorwaarden niet zo goed van de BD??

Wie heeft er recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting?

U krijgt de inkomensafhankelijke combinatiekorting, want u voldoet aan alle voorwaarden:

Uw arbeidsinkomen is hoger dan € 4.881 in 2016 (€ 4.857 in 2015 en € 4.814 in 2014).
U hebt een kind dat op 1 januari jonger is dan 12 jaar.
U staat tenminste 6 maanden op hetzelfde adres ingeschreven als uw kind.
U hebt minder dan 6 maanden een fiscale partner.

PVoutput---->3825wp

• power_user
Van de site van de belastingdienst:

Voorwaarden

Om in aanmerking te komen voor de inkomensafhankelijke combinatiekorting moet ook zijn voldaan aan de volgende voorwaarden:

Uw kind is op 1 januari jonger dan 12 jaar.

Uw kind staat ten minste 6 maanden in 1 kalenderjaar bij de Basisregistratie Personen ingeschreven op uw woonadres.

Uw arbeidsinkomen is hoger dan een vastgesteld bedrag. Of u krijgt de zelfstandigenaftrek of kunt deze krijgen.
U bent alleenstaand en u werkt. Of u hebt een fiscale partner, u werkt beiden en u hebt het laagste arbeidsinkomen.

Let op!
Hebt u minder dan 6 maanden een fiscale partner en is uw arbeidsinkomen lager dan dat van deze fiscale partner? Dan telt uw fiscale partner niet mee voor de inkomensafhankelijke combinatiekorting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-06 12:52
Je kunt het bedrag terugvinden via Overzicht Belastingen en Premies, onder het kopje heffingskortingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/97RfzE5w20dhVivcNbKiWJ3o/thumb.png

bij de minst verdienende

[ Voor 33% gewijzigd door marsman op 10-11-2016 22:11 ]

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

• Aghanim
  • Niet online
power_user schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:56:
Je vrouw zit wel boven de €4881 grens?
Ja, we voldoen aan alle voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Geldt dit ook als je partner als ZZP'er ingeschreven zou staan bij de KVK en gemiddeld max 6000e per jaar verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:37:
[...]

Even snel rondkijkend kost kinderopvang gemiddeld tussen de €6 en 7 euro. Even uitgaande van de ergste situatie word het kind 11u per dag opgevangen het hele jaar door. Dan praat je over 11 * 5 * 52 * 7 = €20.020,- . Van dat bedrag kan over €19705,40
Jij doet je kind 7 dagen naar de opvang ?
Dus ook in het weekend ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:04:
[...]

Dus ook in het weekend ?
Die 7 staat voor 7 euro.
Niet voor 7 dagen in de week. Dat is de 5 die na de 11 staat.
(11 * 5 * 52 ) * 7euro

[ Voor 4% gewijzigd door barber op 11-11-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
barber schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:09:
[...]

Die 7 staat voor 7 euro.
Niet voor 7 dagen in de week. Dat is de 5 die na de 11 staat.
(11 * 5 * 52 ) * 7euro
Sorry, je hebt gelijk 8)7

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:04:
[...]

Dus ook in het weekend ?
Klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
D4NG3R schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:37:
[...]

Ik zat met 23K in m'n hoofd. Schijnbaar is het gigantisch hard omhoog geschoten de laatste 2 jaar. Ik doelde daarnaast met 'gezamenlijk' op 3x23K dus 69K. Een bedrag waar jullie niet ver onder zitten.
Volgens mij ben je een beetje blijven hangen in de tijd, heb ik ook vaak last van _O- _O-. Volgens het CPB is het al geen 23K meer sinds 1997 ;) en in 2013 was het 34,5K (2015 geschat op 35,5K)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
power_user schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:33:
[...]

Via deze link kun je zien hoe het werkt. :)
Ik snap wel hoe het werkt, sterker nog: ik ontvang hem zelf ook. Ben het er alleen niet mee eens. Werkelozen genoeg die een baan zoeken, en er is niks mis mee om thuis te investeren in je kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
zacht schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:02:
[...]

Ik snap wel hoe het werkt, sterker nog: ik ontvang hem zelf ook. Ben het er alleen niet mee eens. Werkelozen genoeg die een baan zoeken, en er is niks mis mee om thuis te investeren in je kind.
Dan zou ik bezwaar aantekenen en hopelijk gaan ze akkoord :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Let ook ff op, je zegt dat je "rond" de 30k verdient. Kom je boven de 32832 dan is het maximale bedrag 1412,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Dat is het maximale bedrag als je in de AOW zit. Voor werkenden blijft het maximale bedrag gelijk bij €32.832 of hoger per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
power_user schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:04:
[...]

Dan zou ik bezwaar aantekenen en hopelijk gaan ze akkoord :Y)
:P nope, ik hark dan ook geen 35 k binnen, bij lange na niet. Veel tijd voor mijn kinderen, en toch op de arbeidsmarkt, het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

Aghanim schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:26:
[...]

Ja, we voldoen aan alle voorwaarden.
Ben je al wat meer te weten gekomen (iack en hra)?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

power_user schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:13:
Dat is het maximale bedrag als je in de AOW zit. Voor werkenden blijft het maximale bedrag gelijk bij €32.832 of hoger per jaar.
Helemaal verkeerd gelezen :)

Inderdaad, het is gewoon progressief, na die 32832 loopt het niet meer op :)

Ontopic vind ik dit trouwens een prima regeling, ondanks dat ik geen kinderen heb. Het stimuleert inderdaad de mensen te blijven werken, en daar hebben we op de langere termijn veel meer aan dan thuismoeders. En het is ook geen "gratis" geld ofzo, het is een een belastingkorting. Als die mensen thuis zouden blijven zou er niet eens belasting zijn om te korten :+

[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 11-11-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het is iig een regeling om in de gaten te houden :) Ik wacht wel tot de aangifte volgend jaar. Het lijkt me beter het bedrag ineens te krijgen ipv elke maand. Dan is de kans groter dat we er iets zinnigs mee doen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Younes schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:28:
[...]

Ben je al wat meer te weten gekomen (iack en hra)?
Yes, het bleek dat we gezamenlijk aangifte moesten doen in plaats van separaat. Nu we de voorlopige aanslag voor ons beiden doorgelopen zijn krijgen we inderdaad een behoorlijk bedrag extra terug. Dit komt aardig overeen met de IAC.
Lethalis schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:48:
Het is iig een regeling om in de gaten te houden :) Ik wacht wel tot de aangifte volgend jaar. Het lijkt me beter het bedrag ineens te krijgen ipv elke maand. Dan is de kans groter dat we er iets zinnigs mee doen.
Eens, maar dan zou je het denk ik ook nu aan kunnen vragen voor 2016. Dat is wat mij vandaag hebben gedaan, ik ga er dan van uit dat we het volgende maand ontvangen voor geheel 2016.

[ Voor 38% gewijzigd door Aghanim op 16-11-2016 15:01 ]

Pagina: 1