Sinds al enige maanden kan ik geen foto's maken met WhatsApp zonder toegang te geven tot de microfoon. Ik doe dat eigenlijk gewoon uit principe niet, en dit fenomeen is tevens de reden daarvoor:
Waarom heeft WhatsApp mijn microfoon nodig om foto's te maken?
Juist, niet. Er staat dan "Hold for video, tap for photo". Als ik dan (echt) gewoon tap, krijg ik de popup "Want Videos with sound?" met een verhaaltje dat ik m'n mic moet toelaten als ik videos met geluid wil. De enige opties zijn Settings of Cancel. In geen van beide opties wordt er een foto gemaakt.
Dit doet me denken dat ik wss ook geen videos kan opnemen, ookal zou ik ze graag zonder geluid opnemen. Het feit dat dit zo geforceerd wordt, doet mij het niet vertrouwen.
Ik kan er nou wel omheen werken door gewoon met de native camera een foto te maken en die vervolgens in WhatsApp te openen, maar ik loop toch steeds tegen die klote popup aan
Heeft iemand hier ook last van, een betere oplossing voor, of een verklaring waarom ik (toch maar
) mic access moet toekennen?
Waarom heeft WhatsApp mijn microfoon nodig om foto's te maken?
Dit doet me denken dat ik wss ook geen videos kan opnemen, ookal zou ik ze graag zonder geluid opnemen. Het feit dat dit zo geforceerd wordt, doet mij het niet vertrouwen.
Ik kan er nou wel omheen werken door gewoon met de native camera een foto te maken en die vervolgens in WhatsApp te openen, maar ik loop toch steeds tegen die klote popup aan
Heeft iemand hier ook last van, een betere oplossing voor, of een verklaring waarom ik (toch maar
[ Voor 6% gewijzigd door Asitis op 09-11-2016 15:49 ]