WhatsApp weigert foto's te maken zonder microfoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 13:11
Sinds al enige maanden kan ik geen foto's maken met WhatsApp zonder toegang te geven tot de microfoon. Ik doe dat eigenlijk gewoon uit principe niet, en dit fenomeen is tevens de reden daarvoor:

Waarom heeft WhatsApp mijn microfoon nodig om foto's te maken? :? Juist, niet. Er staat dan "Hold for video, tap for photo". Als ik dan (echt) gewoon tap, krijg ik de popup "Want Videos with sound?" met een verhaaltje dat ik m'n mic moet toelaten als ik videos met geluid wil. De enige opties zijn Settings of Cancel. In geen van beide opties wordt er een foto gemaakt.

Dit doet me denken dat ik wss ook geen videos kan opnemen, ookal zou ik ze graag zonder geluid opnemen. Het feit dat dit zo geforceerd wordt, doet mij het niet vertrouwen.

Ik kan er nou wel omheen werken door gewoon met de native camera een foto te maken en die vervolgens in WhatsApp te openen, maar ik loop toch steeds tegen die klote popup aan :-(

Heeft iemand hier ook last van, een betere oplossing voor, of een verklaring waarom ik (toch maar :( ) mic access moet toekennen?

[ Voor 6% gewijzigd door Asitis op 09-11-2016 15:49 ]

Beste antwoord (via Asitis op 11-11-2016 13:46)

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem, al probeer ik WhatsApp sowieso overal waar het kan te mijden.

Toen ik het net probeerde werkte het om de sluiterknop langer ingedrukt te houden. Als je dan op Cancel drukt kun je de foto gewoon versturen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
headset plug zonder headset :)
dus knip.... wellicht herkent ie dan toch dat je een headset met mic hebt aangesloten. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geen last van, welk toestel gebruik je ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:51

Ypho

Allround Nerd

Toevallig op iOS? Ik heb het daar ook. Tot grote ergernis moet ik het (af en toe) aanzetten. (iOS 10 met WhatsApp v2.16.16)

[ Voor 14% gewijzigd door Ypho op 09-11-2016 16:04 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
@Andre_J - uh, nee? Dit gebeurt zowel met als zonder headset, het zit duidelijk in de software, heeft niets te maken met de jackplug..?

@Hackus - iPhone 5S

@Ypho - Uiteraard, dit is toch het Apple Talk forum? ;) Dacht dat dat wel voor zich zou spreken :P Heb jij het ook op een 5S? Ik kan me niet voorstellen dat dit toestel-gerelateerd is, omdat het zo duidelijk in de software lijkt te zitten..

[ Voor 21% gewijzigd door Asitis op 09-11-2016 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 13:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Asitis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:49:
Heeft iemand hier ook last van, een betere oplossing voor, of een verklaring waarom ik (toch maar :( ) mic access moet toekennen?
Waarschijnlijk heeft Whatsapp voor zijn foto/video library / blob gewoon een setje rechten nodig en vraagt die daar dus om.

Dat jij dan alleen een foto wilt maken en geen video, maakt Whatsapp niet veel uit denk ik.

Verder zullen ze het niet mogelijk hebben gemaakt om de toegang te weigeren, omdat je dan weer mensen krijgt die klakkeloos op 'nee' zullen drukken. En die zelfde mensen gaan dan later klagen dat het niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

Ik heb het op mijn 6S ook.
Ben er inmiddels aan gewend om dan maar via de native app een foto te maken en dan te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik kan dit niet reproduceren. Wat zijn de stappen precies?

Ik heb Microfoon uitgezet en doe vervolgens:
+ linksonder in beeld van gesprek
Kies voor "Camera"
Camera verschijnt idd met "tik voor foto, houd vast voor video".
Ik tik midden op die cirkel onder in beeld.

... Er wordt een foto gemaakt en hij gaat niet zeiken over dat er geen microfoon toegang is.
Als ik de knop vasthoudt: dan gaat ie wél zeiken dat ik de Mic aan moet zetten.

Het werkt hier zoals ie zou moeten werken dus! Het lijkt erop dat hij bij jou toch probeert een video te maken/denkt dat je die knop vasthoudt.
Als dit bij jou echt niet werkt, zou je dan voor de lol eens die toegang tot je Mic kunnen geven en deze meteen weer uitzetten in Instellingen -> WhatsApp, en het dan nog eens proberen?
Puur om even te elimineren of daar wellicht een bugje zit. :)

[ Voor 31% gewijzigd door WhatsappHack op 11-11-2016 00:27 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem, al probeer ik WhatsApp sowieso overal waar het kan te mijden.

Toen ik het net probeerde werkte het om de sluiterknop langer ingedrukt te houden. Als je dan op Cancel drukt kun je de foto gewoon versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Asitis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:54:
@Andre_J - uh, nee? Dit gebeurt zowel met als zonder headset, het zit duidelijk in de software, heeft niets te maken met de jackplug..?

@Hackus - iPhone 5S

@Ypho - Uiteraard, dit is toch het Apple Talk forum? ;) Dacht dat dat wel voor zich zou spreken :P Heb jij het ook op een 5S? Ik kan me niet voorstellen dat dit toestel-gerelateerd is, omdat het zo duidelijk in de software lijkt te zitten..
op 5s ook zie ik nu, ook al draait ie nog op 9.3.5. moest wel eerst mic uitzetten en tel uit/aan zetten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
Liliuokalani schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 01:33:
Dat werkt inderdaad!

Nou, het moge duidelijk zijn dat dit een algemeen probleem zijn dat WhatsApp zoveel mogelijk rechten probeert te vergaren, maar dit is een aardige workaround! In ieder geval sneller dan steeds switchen naar de camera app, foto maken, switchen naar Whatsapp en m daar kiezen om te versturen.. :*)
Pagina: 1