Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini ITX systeem voor dagelijks gebruik + foto/video editing

Pagina: 1
Acties:

• tumke84
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-11 14:26
Hallo,

Ik heb op dit moment een MacBook Pro uit 2013. Aangezien ik inmiddels echter een meer dan prima laptop van de zaak heb en mijn vriendin niet overweg kan met de macbook, ben ik voornemens om over te stappen op een nieuw desktop systeem. Aangezien ik van mening ben dat een PC niet groter dan noodzakelijk moet zijn, heb ik de keuze gemaakt om een Mini ITX systeem samen te stellen,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het dagelijks gebruik zal voornamelijk bestaan uit het standaard surfen, mailen en office gebruik. Ik ben echter ook een serieus hobbyfotograaf dus ook Adobe Lightroom en Photoshop worden veelvuldig gebruikt. Daarnaast zou ik mij wellicht in de toekomst wat meer op video willen richten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget wat ik hiervoor in gedachten heb is ca. 1000 euro exclusief de kosten voor de monitor, toetsenbord etc. Dus echt puur voor het systeem zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien ik overstap van een laptop heb ik alleen een muis en speakerset welke ik zal meenemen naar mijn nieuwe systeem. Beide niets bijzonders. Daarnaast nog een Synology DS409, welke ik binnen niet al te lange termijn ga omwisselen voor DS216+II.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand heb ik een lijstje met alle componenten die ik denk nodig te hebben:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 319,90€ 319,90
1Asus Z170I Pro Gaming€ 149,95€ 149,95
1EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB€ 268,-€ 268,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 60,95€ 60,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 319,15€ 319,15
1Logitech K280e qwerty€ 19,95€ 19,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 90,95€ 90,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,95€ 73,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.355,75

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet merkgebonden, gaat mij voornamelijk om de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem heeft zeker de voorkeur, maar is geen harde eis. M.a.w. ik wil er niet veel extra voor uitgeven. Daarnaast is wifi een must.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag aan jullie is of bovenstaand systeem bij elkaar past? Of het voldoende is voor waar ik het voor wil gebruiken? Of ik basisfouten heb gemaakt? Met name over het moederbord twijfel ik nog, hierin is zoveel keuze. Aangezien ik niet ga overklokken vraag ik mij af of een Z170 moederbord nodig is? Wat zou eventueel een goedkoper alternatief zijn zonder aan snelheid in te boeten op met name het bewerken van foto's? Is de PSU zwaar genoeg voor het systeem?

Ik hoor het graag van jullie! :)

Met vriendelijke groet,

Tom

Verwijderd

Een Z170 heb je idd niet nodig. B150 zal niets minder presteren pricewatch: Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI of pricewatch: Asus B150I PRO GAMING/AURA.

Voeding zou naar een kwalitatief betere pricewatch: Corsair Vengeance 400W of pricewatch: Seasonic G-series 360 watt kunnen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je zegt dat stilte gewenst is, maar dat je er liever niets extra's aan uitgeeft. op zich kan ik daar inkomen, maar zelf zou ik toch de boxed koeler vervangen voor een kleine towerkoeler als je die kast hebt. blijft alles een stuk stiller EN koeler van.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• tumke84
NLBUURMAN schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:01:
je zegt dat stilte gewenst is, maar dat je er liever niets extra's aan uitgeeft. op zich kan ik daar inkomen, maar zelf zou ik toch de boxed koeler vervangen voor een kleine towerkoeler als je die kast hebt. blijft alles een stuk stiller EN koeler van.
Welke koeler zou je aanbevelen dan? Mocht ik voor een B150 moederbord kiezen dan hou ik nog wat geld over wat ik wellicht aan een koeler uit kan geven (of een grotere SSD).

Zou dit iets zijn: pricewatch: be quiet! Shadow Rock LP

Overigens kan ik altijd nog een andere koeler dan de boxed koeler installeren mocht deze toch niet stil genoeg zijn. Voor nu denk ik dan ook eerst met de boxed koeler aan de slag te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door tumke84 op 09-11-2016 14:42 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat eerst proberen met de boxed koeler lijkt me dan ook een prima idee. zelf ben ik niet zo van die zogenaamde Top-Flow koelers, aangezien je airflow in de kast van voor naar achteren loopt en deze daar dan ineens haaks op staat. verder is die ook nog best wel prijzig.

pricewatch: Arctic Freezer i32
pricewatch: be quiet! Pure Rock
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4
pricewatch: Cooler Master Hyper 212X

zijn stuk voor stuk goede koelers onder de 30 euro die in je kastje zouden passen en je CPU meer dan koel houden. 92mm ventilatoren zou ik niet doen als ik jou was, die maken nogal een hoop herrie relatief gezien.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim is al voldoende voor een non k cpu. Werkt onhoorbaar als er slechts 65w gekoeld hoeft te worden.

• tumke84
Het Gigabyte bord had ik inderdaad al eens eerder mijn oog op laten vallen. Als dit geen prestatieverlies betekend ten opzichte van een Z170 bord is dit zeer zeker een goed alternatief. Scheelt toch weer bijna 50 euro.
Voeding zou naar een kwalitatief betere pricewatch: Corsair Vengeance 400W of pricewatch: Seasonic G-series 360 watt kunnen.
Ik dacht dat de CX450 al een kwalitatief goede voeding is? De Vengeance is nog maar bij 1 winkel verkrijgbaar en lijkt geen actueel product meer te zijn. Mijn voorkeur gaat voor voeding wel uit naar Corsair (goede verhalen over gehoord en gelezen).

Verwijderd

De leverbaarheid van de Vengeance is idd een probleem. De ene week haal je hem bij 5 winkels de week erna slechts bij één. Heb de mijne bij MAX ICT vandaan en had hem binnen een paar dagen in huis.
De Seasonic is kwalitatief een stuk beter dan de CX450M, stiller ook. Was vorige week erg slecht leverbaar wat nu opgelost schijnt te zijn. Het is dat de Seasonic slechts één 6 pins PCI-e heeft anders zou je deze veel vaker tegen komen in adviezen.

• tumke84
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:54:
De leverbaarheid van de Vengeance is idd een probleem. De ene week haal je hem bij 5 winkels de week erna slechts bij één. Heb de mijne bij MAX ICT vandaan en had hem binnen een paar dagen in huis.
De Seasonic is kwalitatief een stuk beter dan de CX450M, stiller ook. Was vorige week erg slecht leverbaar wat nu opgelost schijnt te zijn. Het is dat de Seasonic slechts één 6 pins PCI-e heeft anders zou je deze veel vaker tegen komen in adviezen.
En één 6 pins PCI-e is wel voldoende voor het systeem dat ik wil bouwen? En is 360 watt voldoende?

Verwijderd

De EVGA die nu in het lijstje staat heeft genoeg aan een 6 pins. Wil je het onder load wat stiller hebben dan zou je een kaart met dualfan als de pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC, pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G of pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1060 OC 6GB kunnen nemen.

Een systeem met non k i7 en GTX 1060 verbruikt maximaal rond de 200w. 360w is zodoende meer dan genoeg.
Pagina: 1