Aanschaf receiver met passieve subwoofer uitgang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcp1951
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-08 14:32
Mijn vraag
Ik heb een receiver(philips5540) met passieve subwoofer.
De receiver bevalt niet. De boxen wel.
Op welke merken/modellen receiver past ook een passieve subwoofer, zodat ik alleen de receiver hoeft te vervangen en de bestaande luidsprekers er op aan te sluiten?

...

Beste antwoord (via hcp1951 op 09-11-2016 22:39)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

NL_Scratch schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:27:
Er zijn bijvoorbeeld wat kant en klaar setjes van Onkyo die ook gebruik maken van een passieve subwoofer. Wellicht dat je zo'n receiver kunt pakken zonder boxen.
Yamaha heeft ook enkele setjes die bestaan uit een receiver met passieve subwoofer uitgang en speakers. Ook die worden soms los aangeboden.

De enige receiver die je los kan kopen met passieve subwoofer uitgang is de Pioneer VSX-Sxxx reeks of sinds dit jaar de Onkyo tegenhanger in de vorm van de TX-L50. Meer keuze heb je volgens mij niet.

Andere optie die je hebt is een losse versterker kopen en de subwoofer actief maken. Dat maakt de keuze in receivers vele malen groter. Zoals gezegd zijn receivers in 99,9% van de gevallen voorzien van een Subwoofer Pre-OUT en verwachten dus een actieve subwoofer. Echter zou ik dat niet adviseren. Het geld wat je uitgeeft verdien je nooit terug en is een dergelijke subwoofer eigenlijk niet waard. Als je meer wilt investeren zou ik eerder een actieve subwoofer kopen.

Tevens een verhuizing naar CEA aangezien dit een aankoopadvies is.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 09-11-2016 10:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01
Enorm veel. Als een receiver hij een subwoofer uitgang met een vermogen gespecificeerd, dan kan je daar een passive subwoofer aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
De meeste receiver hebben juist alleen maar een subwoofer uitgang voor een actieve sub.
Er zijn bijvoorbeeld wat kant en klaar setjes van Onkyo die ook gebruik maken van een passieve subwoofer. Wellicht dat je zo'n receiver kunt pakken zonder boxen.

Onkyo HT-R395 AV heeft een passieve uitgang, echter niet een uitgang voor een actieve subwoofer en ze zijn slecht verkrijgbaar.

Echter ben ik van mening dat het van belang is dat je een receiver pakt die ook een normale subwoofer uitgang heeft. Hierdoor kun je in elk geval de receiver behouden indien je de speakers en/of subwoofer gaat upgraden.

[ Voor 12% gewijzigd door NL_Scratch op 09-11-2016 10:30 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

NL_Scratch schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:27:
Yamaha heeft ook enkele setjes die bestaan uit een receiver met passieve subwoofer uitgang en speakers. Ook die worden soms los aangeboden.

De enige receiver die je los kan kopen met passieve subwoofer uitgang is de Pioneer VSX-Sxxx reeks of sinds dit jaar de Onkyo tegenhanger in de vorm van de TX-L50. Meer keuze heb je volgens mij niet.

Andere optie die je hebt is een losse versterker kopen en de subwoofer actief maken. Dat maakt de keuze in receivers vele malen groter. Zoals gezegd zijn receivers in 99,9% van de gevallen voorzien van een Subwoofer Pre-OUT en verwachten dus een actieve subwoofer. Echter zou ik dat niet adviseren. Het geld wat je uitgeeft verdien je nooit terug en is een dergelijke subwoofer eigenlijk niet waard. Als je meer wilt investeren zou ik eerder een actieve subwoofer kopen.

Tevens een verhuizing naar CEA aangezien dit een aankoopadvies is.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 09-11-2016 10:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.