300 watt genoeg voor HTPC/gaming build

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Momenteel ben ik bezig een HTPC gaming build (console killer ;) ) te maken. Het mag allemaal niet te veel kosten, om qua prijs in de buurt van een console te blijven. Tot nu toe heb ik het volgende:

Intel i3 6100
MSI H110L Pro
8GB 2133mhz ddr4 single dimm
SATA 2.5 inch 7200rpm 500GB
Bluetooth USB stickje voor xbox controller

Dit alles wil ik in een Fractal Design Node 202 gaan bouwen (haha, ja dat is wel relatief duur). Qua videokaart denk ik aan een instapmodel zoals een GTX960 (2e hands), GTX1050ti of RX460. Omdat ik voor de Node 202 wil gaan heb ik een SFX voeding nodig, welke wat prijziger zijn. Met mijn budget in gedachten heb ik verschillende opties bekeken. Ik vroeg mij af of ik met een 300 watt voeding uit de voeten zou kunnen? Als ik mij niet vergis trekt een GTX1050 ongeveer 80 watt en de CPU 50 watt. Zou dus makkelijk moeten kunnen. Echter heb ik in het verleden wel eens een build gemaakt die om de haverklap bij het gamen uitviel door een te zwakke voeding. Dat wil ik ditmaal voorkomen. ;)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Dat wil gemakkelijk inderdaad. Waarschijnlijk was je vorige voeding een sweex, q-tec of ms-tech prut. Die niet alleen hun opgegeven vermogen bij lange na niet halen maar ook hoge ripple (geen stabiele voltages) vertonen en minder protectie ingebouwd hebben.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Zelfs met een goede 250 watt heb je voldoende, maar die zijn bijna niet te krijgen dus neem een 300 watt en je zit prima, zelfs als je later nog een upgrade zou doen naar een i5 of een zwaardere videokaart. Q-Tec oh the nightmares heb ik ook eens gehad, waardeloze troep. Toendertijd was Tagan het neusje van de zalm, en heb ik voor maar liefst 110 euro een Tagan 450watt gehaald nadat mijn systeem uitviel tijdens Half Life 2 met de tripods in beeld. Moet ergens +-10 jaar geleden geweest zijn. Betreffende voeding werkt nog steeds als een zonnetje.

[ Voor 7% gewijzigd door FlyEragon op 09-11-2016 10:03 ]

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Haha, dat klopt helemaal. Die build van jaren geleden was met een Sweex voeding volgens mij. Toen ik er nog helemaal geen verstand van had... ;)

Top, dan weet ik genoeg, dank!

Verwijderd

Een pricewatch: Kolink SFX-350 blijkt een heel aardig voedinkje te zijn volgens http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?p=130131. De 250w versie zou ook al voldoende zijn.