Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Ben me aan het oriënteren op een nieuw mobiel maar twijfel nog.
Eigenlijk ben ik ook nog wel tevreden over mijn mobieltje (moto g lte xt1039) maar het masjien wordt wel steeds trager..
Ik laat regelmatig de schoonmaak-app "all in one toolbox" draaien om intern geheugen op te schonen maar dat helpt niet (meer).
Helpt het als ik een backup maak, de moto naar fabrieksinstelling zet en vervolgens de backup weer terug zet? Zo ja...is daar ergens een stappenplan voor te vinden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
51bert schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:42:
Helpt het als ik een backup maak, de moto naar fabrieksinstelling zet en vervolgens de backup weer terug zet? Zo ja...is daar ergens een stappenplan voor te vinden?
Dat kan vaak zeker helpen, maar denk er wel aan dat je alles goed backupt.

Je kan fabrieksinstellingen in ieder geval vinden onder:
'Instellingen' -> 'Back-up maken en resetten'.

Je kan daar instellen dat er een backup gemaakt wordt in een Google Account, ook wel Android Backup Service genoemd. Je contacten (mits opgeslagen bij Google), wifi codes en instellingen worden dan gebackupped.

Vanuit datzelfde menu kun je ook de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Foto's, SMSjes, andere contacten, Whatsapp gesprekken, app gegevens en muziek worden op die manier niet opgeslagen, dus dat zal je handmatig moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Dank voor je reactie.
Contacten staan bij google.
Backup terugzetten gaat vanuit hetzelfde menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
51bert schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:17:
Dank voor je reactie.
Contacten staan bij google.
Backup terugzetten gaat vanuit hetzelfde menu?
Dat wordt vanzelf gevraagd na het resetten van je telefoon. Er wordt dan gevraagd om verbinding te maken met een wifi netwerk en daarna wordt er gevraagd om in te loggen met je Google Account.