Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wij hebben twee Draytek routers, een Vigor 2925n en een 2925n+. De een staat klaar als "cold" backup router.
Nu is het geval dat onze, vanuit het niets, is gaan rebooten. en zit in een loop. Daarom hebben wij onze reserve ingezet, maar deze deed exact hetzelfde. Zelfde firmware en zelfde configuratie.

Draytek gaf aan eerst de firmware te upgraden en de configuratie handmatig opnieuw in te geven. Beiden hebben we gedaan echter zonder resultaat ;-(

We hebben toe een heeeel oud routertje van Draytek boven water gehaald en deze ertussen geplaatst. Deze oude 2510n blijft het wel doen ;-)

Draytek heeft ons een nieuw, nog niet gereleased firmware versie toegestuurd om het eens te proberen. Deze versie deed het in eerste instantie, maar na testen met koude en warme starts was/is het weer mis.

Ik wil nu oudere firmware eropzetten en dit gaan testen, tenzij iemand nog ideeen heeft.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:56:
Beste,

Wij hebben twee Draytek routers, een Vigor 2925n en een 2925n+. De een staat klaar als "cold" backup router.
Nu is het geval dat onze, vanuit het niets, is gaan rebooten. en zit in een loop. Daarom hebben wij onze reserve ingezet, maar deze deed exact hetzelfde. Zelfde firmware en zelfde configuratie.

Draytek gaf aan eerst de firmware te upgraden en de configuratie handmatig opnieuw in te geven. Beiden hebben we gedaan echter zonder resultaat ;-(

We hebben toe een heeeel oud routertje van Draytek boven water gehaald en deze ertussen geplaatst. Deze oude 2510n blijft het wel doen ;-)

Draytek heeft ons een nieuw, nog niet gereleased firmware versie toegestuurd om het eens te proberen. Deze versie deed het in eerste instantie, maar na testen met koude en warme starts was/is het weer mis.

Ik wil nu oudere firmware eropzetten en dit gaan testen, tenzij iemand nog ideeen heeft.

Peter
Geen enkele mogelijkheid om ergens een log uit te lezen?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Niet toevallig een brakke adapter die je voor beide routers hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
larshack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:23:
Niet toevallig een brakke adapter die je voor beide routers hebt gebruikt?
d:)b Daar zet ik mijn centjes ook op in. Probeer eens een andere adapter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Larshack en Kwakzalver,

Uhh, Nee.......
Het is geen adaptor kwestie.

Van de drie Draytek Routers heb ik er inmiddels 2 werkend, 1 blijft nog booten.
Ik heb hierover veelvuldig contact met zowel de ISP als met Draytek.

De ISP wijst naar Draytek en Draytek kan het probleem niet vinden.
Ondanks dat ik ze allerlei Log-bestanden stuur van de verschillende routers, met verschillende firmware
het probleem bestaat dus nog steeds en ben hier nu al 14 dagen druk mee.

De bedoeling van het achter de hand hebben van een router in geval dat is dus mislukt.

De overweging waar we NU voor staan is of we doorgaan met de huidige Router (leverancier) of we gaan overstappen naar Cisco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:15:
...of we gaan overstappen naar Cisco
Dit is sowieso geen verkeerd idee d:)b

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Cisco is wel compleet andere koek vergeleken met Draytek, maar wel een stuk stabieler.

Die hoef je ook niet te rebooten na een config change... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik heb hetzelfde probleem bij een klant met 2x 2925 (firmware 3.8.4) waarbij een van de routers blijft re-booten waardoor de VPN verbinding tussen de filialen steeds wegvalt.
Graag hoor ik hoe Peter Bohm het probleem uiteindelijk heeft opgelost.
Bas
Pagina: 1