Nieuwe speakerset

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorForceNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:07
Verhuizing is rond, server draait, TV is onderweg en vandaag m'n ouwe analoge Yamaha geupdate naar een nieuwe Denon. Dan volgt de afweging, wissel ik mijn 15j oude 85w Canton 5.1 set in? Wat raadt u aan?

Situatie:
Ruimte: 700x400cm
Receiver: AVR-X2300 Denon
Budget: 750, circa

Vraag:
Wat acht u een geschikte 5.1 set ter aanvulling van bovenstaande situatie? Kant en klare 5.1? Zelf wat samenstellen? Draadloze Heos?

Ik zie hier veel waardevollere reacties dan in het aankoopadvies forum, excuses als mijn post derhalve toch misplaatst is!

[ Voor 12% gewijzigd door TerrorForceNL op 09-11-2016 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
TerrorForceNL schreef op woensdag 09 november 2016 @ 02:35:
Verhuizing is rond, server draait, TV is onderweg en vandaag m'n ouwe analoge Yamaha geupdate naar een nieuwe Denon. Dan volgt de afweging, wissel ik mijn 15j oude 85w Canton 5.1 set in? Wat raadt u aan?

Situatie:
Ruimte: 700x400cm
Receiver: AVR-X2300 Denon
Budget: 750, circa

Vraag:
Wat acht u een geschikte 5.1 set ter aanvulling van bovenstaande situatie? Kant en klare 5.1? Zelf wat samenstellen? Draadloze Heos?

Ik zie hier veel waardevollere reacties dan in het aankoopadvies forum, excuses als mijn post derhalve toch misplaatst is!
Ik zou het eerst eens afwachten hoe het klinkt in de nieuwe situatie. Als je tevreden bent, hou je de huidige set tot die het begeeft. Ben je niet tevreden, dan ga je luisteren naar een nieuwe. Wat je dan kiest zal afhangen van budget. Kant-en-klaar wint het zeer zelden van losse componenten. Afhankelijk van je eisen zal je best een aardige cent kwijt zijn. Denk aan €1500,- of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aankoop vraag

Dat komt omdat mensen die vragen niet zo interessant vinden . Vergelijk het met een concert van tiesto waar rinus een paar uur plaatjes komt spelen, "want hier is het zo gezellig druk". Bewust op de verkeerde plek vragen is imo niet zo netjes

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bewust op de verkeerde plek posten. :N

Als je topics ziet in CEA met misschien kwalitatief minder goede reacties dan je zelf voor ogen hebt, ligt dat doorgaans aan het niveau van de topicstart. En het uitgangspunt dat je zelf biedt, schiet wat dat betreft ook behoorlijk te kort.

Een kant en klare set of zelf samenstellen is natuurlijk een open deur in trappen. En de optie van Heos is natuurlijk een totaal ander concept; omdat het multi-room als uitgangspunt heeft.

Speakers koop je na een luistersessie; niet op advies van anderen, specs of reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorForceNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:07
@D vd V; Zag het achteraf, ging toen dat forum op en zag dat jullie reacties specifieker georienteerd waren, kon mijn vraag dus hier annuleren of 'm laten staan. Kon 'm helaas niet verwijderen (toch?) dus laten staan en excuses gemaakt. Bedankt voor het verplaatsen, ik zal de topic even meer vorm geven voor een beter antwoord.

Ik zal de vraag opnieuw stellen in het daarvoor bedoelde topic. Wel bedankt voor hetgeen wat ik eigenlijk wilde weten; Zelf samenstellen is voor audio-kwaliteit geschikter, maar prijziger & persoonlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door TerrorForceNL op 09-11-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2024
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-06 14:18
Ik ben aan het zien voor een nieuwe 2.1 speaker set en zag de 'creative gigaworks t3' maar ik vroeg me af of de leeftijd iets uitmaakt. De speakerset is namelijk in 2008 uitgekomen.Maar heeft dit effect op de kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:14
Bij luidsprekers zegt leeftijd bijzonder weinig misschien dat ze effectief zijn geworden maar kwa geluid niet sterker nog die in 2008 zal waarschijnlijk beter presenteren dan nieuwe versie van zelfde prijs. Omdat materiaal van luidsprekers duurder zijn geworden en dollar koers ongetwijfeld.
De term viel hiervoor al even op de vorige pagina bij Logitech, maar dat merk is zeker niet het enige dat kosten lijkt te besparen bij de constructie van pc-speakers. Dat kan ook bijna niet anders, want je lijkt anno 2016 nog altijd hetzelfde bedrag te moeten neertellen voor een setje speakers als pakweg tien jaar geleden. Als er niet gecorrigeerd wordt voor inflatie of de ongunstige euro-dollarkoers, om maar niet te spreken van de olieprijs (momenteel weliswaar laag, maar lange tijd zeer hoog) of de eerder afnemende dan toenemende schaalgrootte van de productie, dan kan het niet anders of er moet op het product bezuinigd worden. Anders gezegd: een speakerset die tien jaar terug 50 euro kostte, zou nu minstens 70 à 80 euro moeten kosten. Wat je nu dus voor 50 euro koopt, is kwalitatief dus echt een ander verhaal.
van hardware.info

[ Voor 59% gewijzigd door Amdwarrior op 14-11-2016 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
daan2024 schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:18:
Ik ben aan het zien voor een nieuwe 2.1 speaker set en zag de 'creative gigaworks t3' maar ik vroeg me af of de leeftijd iets uitmaakt. De speakerset is namelijk in 2008 uitgekomen.Maar heeft dit effect op de kwaliteit?
Prima speakerset. Heb hem ook gehad en wordt nu in de zomer buiten gebruikt. De subwoofer is wel overheersend, zelfs op een lager pitje. Dat is wel een euvel wat vaker voorkomt bij dergelijke sets.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.