Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Zojuist kwam ik via een aantal nieuwsberichten achter het bestaan van de NES Classic Mini, geweldig dat Nintendo zoiets doet. Het spel waar ik echter de beste (jeugd)herinneringen aan bewaar, zijn Mario Kart (de versus mode met de balonnetjes) en Smash Bros multiplayer.

Deze games zitten echter niet bij de NES retro, omdat ze oorspronkelijk niet voor dat platform uitkwamen. Als ik dat wil moet ik een N64 regelen, maar ik ga geen oude console in huis halen om twee games weer te kunnen spelen.

Vraag is; denken jullie dat de (Linux-based) NES Classic in de toekomst compatible gemaakt zal worden met latere titels? (Of eventueel via kraken van het ding, is niet voor niks Tweakers hier) De hardware is er in ieder geval geschikt voor. Mocht dat niet zo zijn, denken jullie dat Nintendo dan ook Mini versies van de Super NES en/of Nintendo 64 uitbrengen? Kan best lucratief zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:32
Niemand hier kan in de toekomst kijken, maar ik denk dat er best een SNES Mini uit komt als deze NES een (verkoop)succes wordt. Verkoopt deze niet veel, zal er waarschijnlijk geen mini SNES komen. My guess.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Mitchell-CWD schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:01:
Niemand hier kan in de toekomst kijken, maar ik denk dat er beste een SNES Mini uit komt als deze NES een (verkoop)succes wordt. Verkoopt deze niet veel, zal er waarschijnlijk geen mini SNES komen. My guess.
Dat denk ik ook. Is er eigenlijk al een apart topic voor de Classic hier op GOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Helaas zijn er geen extra spellen op te installeren, anders had ik hem zeker gekocht. Heb nu een raspberry pi met nes emulator en die werkt ook prima. ziet er alleen stukken minder uit. Toch ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen die de mini nes hebben. Ben bang dat als ik hem nu koop dat de 30 spellen gaan vervelen en dat de mini nes achter in de last beland.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
madcon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:08:
Helaas zijn er geen extra spellen op te installeren, anders had ik hem zeker gekocht. Heb nu een raspberry pi met nes emulator en die werkt ook prima. ziet er alleen stukken minder uit. Toch ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen die de mini nes hebben. Ben bang dat als ik hem nu koop dat de 30 spellen gaan vervelen en dat de mini nes achter in de last beland.
Ja, daar ben ik zelf ook bang voor. In welk opzicht is de Pi met emulator minder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Qua uiterlijk is de pi gewoon een zwart doosje met kabels eruit. Al weet ik dat je een nes skin 3d kan printen. Ik gebruik nu goedkope usb nes controllers. Die zijn van mindere kwaliteit als die van de echte nes. Spellen zoals mario zijn prima speelbaar.
Spellen van de Snes liggen mijn ook meer dan die van de nes.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
MuFFIN 007 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:09:
[...]

Ja, daar ben ik zelf ook bang voor. In welk opzicht is de Pi met emulator minder dan?
Eh, die emulator is illegaal? Lijkt me een significant minpuntje.

Okay, voor de volledigheid, de emulator an sich hoeft niet illegaal te zijn, maar op het moment dat je daar commerciële ROMs mee gaat spelen, zijn die wél illegaal. Super Mario Kart (SNES), Mario Kart 64 (N64) en Super Smash Bros (N64) zijn allemaal nog gewoon verkrijgbaar via de Virtual Consoles op de Wii, WiiU en (New)3DS, dus dat zijn de enige legale opties als je die games nog wilt spelen en je de originele consoles/cartridges niet hebt.
Pagina: 1