Vinyl opnemen met Android telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejeeeric
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09-2020
Goedendag,

Ik zou graag mijn vinyl dj sets willen opnemen met mijn Galaxy S7 telefoon, middels een RCA to audio jack kabel.

Thuis heb ik 2 draaitafels staan met een Xone 23 mixer. Tot nu toe neem ik mijn dj sets op, door een RCA naar Audio jack kabel te gebruiken die vanaf mijn mixer naar de microfoon ingang van mijn laptop loopt. Vervolgens kan ik mijn sets opnemen met het programma Audacity.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om mijn laptop te vervangen door een samsung galaxy s7 telefoon. Ik ben er inmiddels achter dat het programma audacity niet voor android te verkrijgen is, en de apps die ik tot nu toe heb geprobeerd allemaal voice recording apps zijn (gebruik maken van de microfoon).

Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en zo ja, hoe?

Bvd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:37

Moofnor

King of my castle

Zo even uit mijn hoofd zou ik zeggen van niet.
Ik denk namelijk dat de microfoonaansluiting van een smartphone alleen mono aan kan. De aansluiting bestaat uit links-uit, rechts-uit, microfoon-in, ground. oid.
Als je genoegen wilt nemen met mono-geluid zou het theoretisch moeten kunnen.
Verder zou ik bijna verwachten dat hier een portable oplossing voor bestaat. Al is het natuurlijk een vrij kleine markt. Is er niet iets als een portable-voice-recorder met aux in?

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met een Bluetooth adc zou dat kunnen maar denk niet dat de samsung daar ondersteuning voor heeft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 10:34
Ik zou eerder naar USB geluidskaarten kijken via usb OTG. Dat lijkt in ieder geval met sommige telefoons te kunnen Google Play: USB Audio Recorder PRO. De microfooningang van je telefoon is inderdaad mono, dat wil je hier niet voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

accountabc schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:26:
Ik zou eerder naar USB geluidskaarten kijken via usb OTG.
Die zijn er zover ik weet niet met een stereo input. Daarnaast wordt dat ook (nog) niet ondersteund in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Wellicht de vraag stellen bij Bax, deze doet me denken dat het stereo mogelijk zou moeten zijn:

http://www.bax-shop.nl/ex...e-voor-mac-windows-en-ios

Om eerlijk te zijn: ik zou dan eerder kiezen voor een portable recorder (Olympus, Sony, Marantz, Zoom). Ik heb zelf een extreem kleine Marantz, die is heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47

Tazzios

..

Waarom zou je stereo willen stereo Vinyl is toch mono?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:58
hahahahahah vinyl mono, sorry nee Vinyl kan mono zijn (mooie plaat van bob dylan bijvoorbeeld) maar meestal is vinyl gewoon stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47

Tazzios

..

Weer wat geleerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
nooit te oud ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Nog een weetje dan, je hebt zelfs 4-sporige platen spelers (quadrofoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
En dan een plaatje van Santana ahhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:27
accountabc schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:26:
Ik zou eerder naar USB geluidskaarten kijken via usb OTG. Dat lijkt in ieder geval met sommige telefoons te kunnen Google Play: USB Audio Recorder PRO. De microfooningang van je telefoon is inderdaad mono, dat wil je hier niet voor gebruiken.
Denk dat dat de enig goede manier is om op een Android toestel een DJ set op te nemen.

Zelf nam ik mijn setjes/feesten op met een Tascam DR-40.
Helaas ben ik hem kwijt, zoek nu naar een vervanger, maar denk dat een stand-alone handheld recorder een veiligere oplossing is.

Op je telefoon kan je gebeld worden en mocht je foto's van jezelf willen maken (al zou ik dat als vinyl DJ dat niet zo snel doen omdat dat meer voor het CDJ-volk is ;) *grin*) heb je geen telefoon tot je beschikking.

Heb wel ooit op een Nexus 5 gekut met een simpel geluidskaartje (een el cheapo uit China, dus geen Tascam/Foscorit/NI/Steinberg audio interface) die in mijn USB ging via een OTG kabel. Het signaal kwam gewoon te hard binnen.

Je kan dan wel een audio interface kopen en die op je nieuwe telefoon aansluiten.
Maar voor dat geld heb je dus een veiligere oplossing als een handheld recorder.

Enfin...genoeg getypt :D

Oja-edit
Je kan evt. kijken naar dit soort kabeltjes (TRS-TRSS Cabel of adaptor, genoeg keuze op Google).
Wat ik online lees, zie je wel vaak dat Android toestellen hier wel moeite mee hebben:
- mono opnemen
- geluidsignaal zien als een externe microfoon (en dat wil je niet!)

[ Voor 11% gewijzigd door ezra070 op 09-11-2016 13:06 ]

Pagina: 1