Mirror screen / Apple carplay Peugeot 308

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Sinds enige tijd ben ik bestuurder van een Peugeot 308 (1.6 executive lease van eind 2015)
Voor mij werk maar ik heel veel km's in druk verkeer.
Helaas is het Peugot Navigatie systeem niet intelligent en kan deze mij geen logische route geven.

Nu heb ik op mijn Telefoon (Iphone 6) een ICoyote abonement welke een heel stuk beter functioneert.
Is er een mogelijkheid Icoyote op het navigatie scherm te krijgen?

Ik lees dat sommige andere modellen wel Mirror screen en/of apple carplay hebben maar de 308 volgens mij nog niet? Hoe werken die Peugeot apps? Iemand praktijk ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-06 21:13
http://www.peugeot.nl/mirror-screen/, http://www.peugeot.nl/technologie/peugeot-i-cockpit/ (208, 2008 SUV en 308?). Ik zou zeggen: inpluggen en kijken wat het doet. In het ergste geval niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Bedankt voor je linkjes maar de mirror screen linkt geeft aan dat de 308 deze optie niet heeft.
I-cockpit staat volgens mij alleen voor de vormgeving...

Ik hoopte eigenlijk dat iemand ook op zoek is geweest en het compatibel heeft gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:26
Hier ben ik als voormalig 508 RXH eigenaar uitgebreid mee bezig geweest.

Als je een SMEG versie 5 hebt is mirrorlink / CarPlay niet mogelijk. Slechts de V2 ondersteund dit. Dit is een hardware issue dus software updaten kan niet.

De Peugeot connect apps gaat via een abbonement. Retetraag en werkt voor geen meter. Vanaf (meen) 1 januari 2018 stopt heel de ondersteuning.

Wellicht niet de antwoorden die je had gehoopt te ontvangen maar bespaar je de moeite verder ;) ik heb hier namelijk dagen energie in gestoken.

Het infotainment systeem op de 308/508 is gewoon ruk. Je kan beter een brodit houder kopen en je telefoon netjes koppelen.

1 voordeel: het dievengilde weet ook dat het een waardeloos systeem is. Het zal dan ook niet zo snel gestolen worden :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30