Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Kan iemand mij helpen om mijn note 4 weer levend te maken.Ik heb een abonnement via Telfort en volgend jaar mei loopt mijn abonnement af, en kan ik mijn abonnement verlengen en ik heb denk ik via een whatsapp berichtje, iets in mijn telefoon gekregen dat niet meer uit gaat..het ging om een emoji. app die je moet delen...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ik kan niet meer in mijn telefoon kijken welke software en hardware ik gebruik...:(

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb de note4 weer naar fabrieksinstelling gedaan, hij deed het daarna 1 dag.
Intussen harde reset, volumeknop, aan/uitknop, en de middelste knop tegelijkertijd ingedrukt houden.
En hij heeft nog software installatie gedaan, met zo'n mooie groene android poppetje.
En hij deed het weer voor een half uur, en ging weer aan en uit etc...
En heb Samsung een berichtje via facebook gestuurd, en zij denken een software fout.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, of is het beter dat ik het laat repareren?

Ik hoor het graag, ik ben wel bang dat als ik zelf iets uitvogel op mijn note4 dat de evt. garantie vervalt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-11-2016 21:48)

Verwijderd

Je kunt de laatste firmware downloaden op Sammobile of zoek even hier in het Samsung Note 4 topic naar posts van Henkblr.

Als je de firmware hebt gedownload en op je PC of laptop hebt staan doe je het volgende.

1. zet het toestel uit.
2. Volumeknop omhoog + Home + Power ingedrukt houden.
3. alles wissen volledige wipe

Als dat klaar is kan je de accu eruit halen, even wachten...stop de accu er weer in.

Zet de Note 4 nu in downloadmodus.
Volumeknop naar beneden + Home + power ingedrukt houden.

Sluit de Note 4 aan met de bijgeleverde USB kabel en start Odin.
Odin is een gratis programma kan je downloaden (zoek op Google)

Druk als je Odin hebt opgestart op AP en blader naar de gedownloade firmware.
Klik op start en dan even wachten ongeveer 5-7 minuten.

Je garantie vervalt zo NIET!!!
Succes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de laatste firmware downloaden op Sammobile of zoek even hier in het Samsung Note 4 topic naar posts van Henkblr.

Als je de firmware hebt gedownload en op je PC of laptop hebt staan doe je het volgende.

1. zet het toestel uit.
2. Volumeknop omhoog + Home + Power ingedrukt houden.
3. alles wissen volledige wipe

Als dat klaar is kan je de accu eruit halen, even wachten...stop de accu er weer in.

Zet de Note 4 nu in downloadmodus.
Volumeknop naar beneden + Home + power ingedrukt houden.

Sluit de Note 4 aan met de bijgeleverde USB kabel en start Odin.
Odin is een gratis programma kan je downloaden (zoek op Google)

Druk als je Odin hebt opgestart op AP en blader naar de gedownloade firmware.
Klik op start en dan even wachten ongeveer 5-7 minuten.

Je garantie vervalt zo NIET!!!
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo x-boxer,
Ik ga het proberen...alvast bedankt voor uw reactie..

fijne avond, mvg Mina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Succes Mina, laat maar weten als je nog vragen hebt!
Hier is de laatste firmware: https://mega.nz/#!h9gCQTz...eX07VrKw-KlH5-1bRwh3C6l-M

Met dank aan Henkblr ;-)
Even uitpakken met winrar en dan in Odin open met de AP button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Vraagje, wat is Odin en welke moet ik downloaden vanuit google...en wat is de AP button...?

gr. Mina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://odindownloadxda.com/download/

Pak de laaste of versie gewoon.
Dan Odin als administrator openen en de firmware selecteren via de AP button (zie je als je Odin hebt opgestart)
Ook moet er als de Note is aangesloten via de USB kabel een com "lampje" gaan branden. Dat die je telefoon heeft herkend.
Meestal gaat dat automatisch.
Dan druk je op start en wacht je tot die klaar is.

Op YouTube staan ook veel filmpjes over Odin.
Zoek bijvoorbeeld flash officieel firmware Odin Note 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update van mijn note 4 probleem, heb hem helaas moeten opsturen voor reparatie. Note 4 is nagekeken bij een samsung support service, en hij heeft hem 3x de software proberen erop te zetten, maar helaas. Hij denkt dat het moederbord stuk is, die neemt niet de software op, zeg maar. Dus nu afwachtten of het binnen de garantie is, zo niet dan toch maar laten maken. Durfde de risico niet aan om het zelf te doen, aangezien ik hierin geen ervaring heb. Bedankt voor uw reacties en meedenken voor een oplossing..

fijne avond, gr. Mina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mina,

Je hebt alles geprobeerd en voor jou de juiste beslissing/keuze gemaakt.
Als je nog garantie hebt op het toestel moet dit zeker onder de garantie vallen.
Hopelijk heb je je Note 4 weer snel terug.

Als het toestel de software niet pakt is het inderdaad meestal een probleem dat afkomstig van het moederbord en het interne geheugen.

"Leuk" dat je even laat weten of het je gelukt was of niet. Los daarvan hoop ik dat je snel en zonder kosten weer van je Note kan genieten.

Gr Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Maarten,

Ik heb dus mijn Note 4 weggebracht in Rotterdam. En gelukkig nog binnen het garantie tijd. Want de 14e november liep de garantie af. En ik kan de reparatie via e-repair.nl volgen, dus ze zijn er mee bezig.

Sorry, dat ik niks meer van mijn note4 probleem heb laten horen, bij deze.

fijne avond...

mvg, Mina
Pagina: 1