Toon posts:

Dchp en CRC fouten HG665d

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Bart1201
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Mijn vraag
Onze HG655d geeft sinds een paar dagen geen dhcp adressen meer uit, na een hard reset nog steeds niet.
De enige manier om een apparaat online te krijgen met een static ip. Ook zie ik gigantische hoeveelheden CRC en FEC fouten.

Als setup gebruiken we de HG655d als modem+router, met daarachter een Airport voor wifi, Ik heb al eens geprobeerd om de HG655d als bridge in te stellen maar dit is nog nooit gelukt.

Wat wel belangrijk is is dat we een flinke afstand van de dichtsbijzijnde centrale zitten ~3km, met als provider Online, op het KPN telefoonnetwerk. ADSL2+ verbinding.

Ik hoop dat jullie enig idee hebben wat er mis kan zijn aan de setup.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:05

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, d'r is al enkele weken sprake van storingen bij online.nl.
Wat zei de klantenservice toen je ze belde?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:56

lier

MikroTik nerd

Kan je het modem factory resetten? En waarom wil(de) je het modem in bridge hebben?
Anders (inderdaad) gewoon contact opnemen met je provider.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Hmm ik heb dezelfde configuratie bij online.nl [heb ADSL2+ internet only, dus geen TV/tel]
Heb gereset en gelogd vanaf 6-11-2016.
Inderdaad veel fouten:
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 4993
Upstream FEC errors 775615
Downstream FEC errors 16441355

P.S.:
Online.nl draaide hier vanaf medio oktober heel haperend.
Prima up/download, maar vaak 'kan server niet vinden'.

Sinds gisteren lijkt de situatie weer normaal....

[Voor 33% gewijzigd door Bruin Poeper op 09-11-2016 14:27]

• Bart1201
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als er al enkele weken storing is bij Online.nl dan zal ik het afwachten of het zo blijft. Wij hebben thuis ook ADSL2+ internet only, telefoon gaat via KPN en tv via schotel.

Het haperen gebeurt ook hier, maar ik kan het pas testen over een week. Als het aanhoudt toch maar eens contact opnemen met de klantenservice.

Het modem wilde ik in bridge mode krijgen om een eigen router te gebruiken (Airport/PFsense box)

En ik ga ook een een ander splitter proberen, en andere kabels, misschien maakt dat verschil.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar volgens deze (Employee)
https://forums.att.com/t5...t/FEC-Errors/td-p/3901015
zijn FEC's gecorrigeerde fouten en zouden er 100 FEC's per minuut zijn toegestaan.

Ik heb gereset en na 30 minuten heb ik:
Upstream CRC fouten 13
Downstream CRC fouten 192
Upstream FEC errors 111715
Downstream FEC errors 113388

Dus ca 3700 FEC's per minuut voor Up en Down elk.
Het lijkt me wel nbeetje veel, maar online.nl doet het verder eigenlijk wel weer goed (eindelijk).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee