Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop gebruiken om mijn huidige desktop mee te vervangen. (i5-4460, gtx 950, 8gb, 1tb hdd + 256 ssd) De dekstop gebruik ik momenteel voor wat oudere games, maar ik hecht meer waarde aan het soepel lopen van de spellen dan aan de graphics zelf. (Skyrim, Fallout 4, Sims 4, niet het meest high-end graphic geweld dus.) Ook zal deze gebruikt worden om videobewerking via premiere/final cut te doen. Daarbij is het dus belangrijk dat de videokaart krachtig genoeg is en dat ie snel kan renderen.

Wat is je budget?
Het liefst wil ik zoveel mogelijk waar voor mijn geld met een beetje toekomstbestendige hardware. Ik wil liever niet meer dan 1250 euro uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop minimaal 1 keer per week meenemen naar mijn werk, en later dit jaar om mee te nemen op rondreis door Azië om onderweg te kunnen editten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb momenteel 2 modellen op het oog.

HP Pavilion 15-bc035nd (€ 1199,-)
Persoonlijke voors- en tegens.
+ 2,2 kg
+ 256 gb ssd + 1tb hdd 7200rpm
- 2gb versie van de gtx 960m
- lelijke afwerking? soort airbrush achtige look
Deze komt ook uit in de uitvoering bc076nd die hetzelfde is op de 256gb ssd na. In de laptop best buy guide van een paar maanden terug wordt er gezegd dat de schrijfsnelheid van de SSD erg tegenvalt.

Lenovo Ideapad Y700-15ISK 80NV010NMH (€ 1099,-)
Persoonlijke voors- en tegens.
+ 4gb versie van de gtx 960m
+ mooiere look
- 2,6 kg
- 128 gb ssd + 1tb hdd 5400rpm
- zou snel vette vingerafdrukken achterlaten

Nu zit ik dus met een dilemma. De HP met de 2gb videogeheugen die redelijk wat lichter is, of de Lenovo die er wat mooier uitziet met een 4gb videogeheugen, maar een 5400 rpm hdd? Doordat ik de laptop vaker ga verslepen lijkt het me fijn als hij wat lichter is, maar ze zijn allebei sowieso lichter dan mijn oude Toshiba L500 van 3kg, die ook prima overal mee naartoe ging. Zien jullie andere voors- of tegens die ik over het hoofd zie? En is de bc035nd de meerprijs waard over de bc076nd die recenter is uitgekomen, dus misschien ook de problemen met de ssd niet heeft? Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
Je wilt deze laptop:

http://www.laptopshop.nl/...strix-fx502vm-dm115t.html

100% zeker, geen 9 serie videokaart meer kopen.

De videokaarten in de laptops die jij noemt zijn zwakker/gelijkwaardig aan de 950 in je desktop.

[ Voor 23% gewijzigd door ProGamerIII op 08-11-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey thanks voor je reactie!

De laptop die je voorstelt ziet er top uit qua specs, echter mist hij wel een uitgebreide hdd en ik weet niet hoe de i5 het doet tov de i7 in de voorgestelde modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
Ik denk dat de i5 geen probleem is, de HDD is inderdaad wel even kritiek. Maar een 1060 is zoooooveel beter. Ik zou even googlen of je er een HDD bij kan plakken (anders een externe eventueel). Je kan de CPU's ff vergelijken op cpuboss maar zeker voor games is de i5 voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top man thanks, ik kan evt de ssd/hdd uit mijn huidige desktop nog gebruiken neem ik aan. Nu maar hopen dat iemand mijn zelfbouw van vorig jaar wilt kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
Je moet je er wel van bewust zijn dat het een 3GB videokaart is. Ik ben persoonlijk van mening dat dat genoeg is, als je kijkt naar benchmarks zijn er amper games die meer nodig hebben. Ultra zal er voor veel games wel inzitten, voor een paar uitzonderingen zal high de max zijn voor 60 fps.

SSD/HDD van je desktop gaat niet passen denk ik maar voor 50 euro heb je wel een externe 1TB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Hier kan je zelf je laptop samenstellen.
https://www.bto.eu/

Je zou ook eens naar een Alienware kunnen kijken, als ik me niet vergis hebben die op het moment een 10% kortingsactie. Overigens zou het kunnen dat dit net buiten je budget valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 23:46

bl33d

I love the smell of Napalm..

Hoi, even een tegengeluid. Staar niet blind naar die Geforce 1060 en kijk goed of de rest van de laptop aan jouw eisen voldoet want er zijn wel degelijk verschillen met bv de Asus vs HP of Lenovo.

- De laptop heeft een TN paneel en geen IPS. Check youtube voor het verschil.
- I5 ipv een I7
- Verschil in opslag. 256gb kan gauw te weinig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door bl33d op 08-11-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 10:53
Hi!

Ik sluit me er inderdaad bij aan om niet te veel te focussen op die 1060. Naar mijn mening heb je uiteindelijk meer plezier van een i7 in plaats van een i5. Of je de 1060 optimaal gaat benutten ligt aan het niveau videobewerking.

Wat betreft opslag zou ik gewoon focussen op een SSD schijf van minimaal 256GB. Extra opslag kan je er, zoals al eerder gezegd, met een externe harde schijf zo bij prikken.

Ik denk dat de laptop die het beste bij je past, je zelf al gevonden hebt. Ik zou in dit geval voor de HP Pavilion 15-bc035nd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bl33d schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:17:
Hoi, even een tegengeluid. Staar niet blind naar die Geforce 1060 en kijk goed of de rest van de laptop aan jouw eisen voldoet want er zijn wel degelijk verschillen met bv de Asus vs HP of Lenovo.

- De laptop heeft een TN paneel en geen IPS. Check youtube voor het verschil.
- I5 ipv een I7
- Verschil in opslag. 256gb kan gauw te weinig zijn.
Thanks voor je input. Het scherm is in dat geval mijn grootste tegenvaller + weer 100 euro er bij op het budget. Opslag is geen probleem, heb nog een ssd en hdd in mijn huidige dekstop die ik over kan verhuizen naar externe behuizingen of zelfs in de laptop zelf.

Verder is de Asus die werd voorgesteld een mooi design, prima gewicht en de videokaart is wel een stuk krachtiger. op CPUboss komende 2 CPU's redelijk gelijk uit, ik ga de laptop overigens niet dagelijks gebruiken voor video-editing of gaming, het moet vooral durable zijn.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Hoi, je hebt ook nog andere opties, helaas voor jou budget niet met een 10 serie, maar wel ips scherm. Weet niet of je deze al gezien had, daarom meld ik ze maar even:

HP omen 15
http://store.hp.com/Nethe...d=E8P02EA&opt=ABH&sel=NTB

Dell inspiron 15 7000 Gaminglaptop
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7566-laptop/pd

Verwijderd

Topicstarter
sjenk schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:50:
Hoi, je hebt ook nog andere opties, helaas voor jou budget niet met een 10 serie, maar wel ips scherm. Weet niet of je deze al gezien had, daarom meld ik ze maar even:

HP omen 15
http://store.hp.com/Nethe...d=E8P02EA&opt=ABH&sel=NTB

Dell inspiron 15 7000 Gaminglaptop
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7566-laptop/pd
Thanks voor je reactie,

Bij de Dell Inspiron 7000 laptop is alleen het duurste (1600 euro) model voorzien van een IPS scherm... Verder qua specs/looks voor mij geen rede om voor een van die modellen te gaan.

De HP omen 15 heb ik overwogen, alleen zijn de goedkopere modellen niet voorzie van de i7 of 16gb werkgeheugen die alle andere opties wel hebben. De HP Omen 15-ax025nd heeft wel een iets nieuwere videokaart, 965m, maar is de meerprijs niet waard tov de voorgestelde asus...

Verwijderd

Topicstarter
Inception10 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:48:
Hi!

Ik sluit me er inderdaad bij aan om niet te veel te focussen op die 1060. Naar mijn mening heb je uiteindelijk meer plezier van een i7 in plaats van een i5. Of je de 1060 optimaal gaat benutten ligt aan het niveau videobewerking.

Wat betreft opslag zou ik gewoon focussen op een SSD schijf van minimaal 256GB. Extra opslag kan je er, zoals al eerder gezegd, met een externe harde schijf zo bij prikken.

Ik denk dat de laptop die het beste bij je past, je zelf al gevonden hebt. Ik zou in dit geval voor de HP Pavilion 15-bc035nd gaan.
Het vRam van 2gb is volgens u geen probleem tov de 4gb vRam op het Lenovo model?

Vergelijking tussen mijn op dit moment 3 favorieten

Ik blijf het super lastig vinden, op elk model moet ik iets inleveren wat de ander wel heeft
De Lenovo heeft een kleinere ssd en langzamere hdd, de HP heeft een langzame schrijfsnelheid van de ssd en de videokaart heeft een kleiner geheugen (2gb vs 4gb)... De Asus zou de beste optie zijn als hij geen TN scherm had voor mij. Jammer dat er niet nog meer keus is of dat er überhaupt een laptop is (eventueel duurder) waarbij ik geen compromis hoef te maken

Verwijderd

Topicstarter
Zie nu op de site van Lenovo een versie van de y700 met een 256gb ssd + 1tb hdd voor € 1150,- ! Dat moet 'm denk ik gaan worden dan... Thanks voor alle input!

LINK

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 10:09 ]

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
ik zou sowieso niet voor lenovo gaan ivm de potential malware ik zou gaan kijken voor iets zoals Asus :P

Verwijderd

Topicstarter
Rockster34 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:16:
ik zou sowieso niet voor lenovo gaan ivm de potential malware ik zou gaan kijken voor iets zoals Asus :P
Waar baseer je dit op dan? Ik was sowieso van plan om gelijk een eigen schone versie van windows er op te zetten, zonder adware/bloatware/whateverware

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:30:
[...]

Waar baseer je dit op dan? Ik was sowieso van plan om gelijk een eigen schone versie van windows er op te zetten, zonder adware/bloatware/whateverware
dan is het goed :P want de basis install van lenovo heeft Malware zoek maar op tweakers :P maar als je toch een fresh er op doet helemaal top
Pagina: 1