Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Retro Pc bouwen 1996-1998 advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Richo999
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03:28
Na afronding van mijn retro console "collectie" en een kans op wat minor hardware uit midden '90 begon het jeuken om weer eens een old fashioned pc te gaan bouwen (vriend heeft ook recent een minor pentium projectje afgerond).

Het idee was om een dos/win98 setup te bouwen niet hoger dan 300 mhz binnen het Pentium I tijdperk, helaas is mijn ervaring in dit tijdperk zeer gelimiteerd omdat ik toen een 486 had en de upgrade een compaq Pentium II was met vodoo II kaart erin. Hierdoor heb ik eigenlijk Pentium I en windows 98 in zijn geheel overgeslagen (Windows 95 naar ME).

Heb al wat kleine hardware bij elkaar wat bij bekende nog op zolder lag (niet slecht spul nota bene)

GPU
ATI Rage IIC 3D AGP 48303101 ('98)
Trident 3DImàge9750 ('97)

12x cd-rom (Samsung)
Seagate 40 GB 7200 RPM (ST340014AS)
Diskette met card reader (Teac fd-cr7-002) (ok niet echt old school maar als het past op mijn main board gebruik ik em evengoed)
Sitecom 10-100 Mbps netwerk kaartje

Verder ben ik nog aan het oriënteren wat de beste keuze zou zijn van de belangrijkste onderdelen namelijk mainboard, CPU en GPU.
Na wat onderzoek niet echt veel wijzer geworden aangezien meeste hun eigen build in elkaar zetten met daarnaast weinig vergelijkingsmateriaal of wat goede keuzes zijn hiervoor.
Momenteel ben ik toch meest geneigd naar de bekende wat neerkomt om Asus, Intel en Voodoo

Mainboard
Asus VX-97
FIC PA2005
FIC PA2007
Asus SP97-V

Processor
Intel P55C (/ Tillamook)
Intel P54C

Verder dan dit ben ik niet gekomen.
Mijn wensen zijn in principe een leuke "high end" Dos/win 98 build te maken van tussen 1995-1998, waar ik de meeste games van die tijd en van voor die tijd mee kan spelen.
Is USB supported op de main boards in die tijd?
Netwerk games mogelijk met de oude games? (had nog een oude Zoltrix ZX1848A modem gevonden)
Hoeveel ram is aan te bevelen voor het overkill word? 64-128 mb?
Voodoo kaart nodig of zijn er andere mogelijkheden die beter zijn?
Vodooo II SLI aan te raden?
Geluidskaart opties?
Hoet groot mag de HD max zijn en zijn partities bij grotere schijven goed?
Wat voor voeding heb ik nodig naast dat het oude type moet zijn voor de IDE aansluitingen?

Intel 5930K, EK Supremacy EVO , Asus X99 ROG Strix Gaming, Powercolor RX Vega 64 (EK-FC Radeon Vega), 64Gb Kingston HyperX DDR4 2666 MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / 250 Gb, NZXT H700I

Alle reacties

• Richo999
quote:
redelijk wat geleerd tijdens mijn retro console project. games refurbished en klein printplaat werk. Google en goed materiaal heeft het meeste gedaan. hoezo?
Ik neem aan dat je doelt op het modificeren van een bestaande voeding d.m.v. solderen naar oude molex etc. connectoren? Hier had ik wel al een idee over om dit te doen indien nodig, solderen en dan krimphoezen was een idee of lasklemmen. Ben ik trouwens niet beperkt tot 5v compatible voedingen?

Richo999 wijzigde deze reactie 08-11-2016 21:17 (33%)

Intel 5930K, EK Supremacy EVO , Asus X99 ROG Strix Gaming, Powercolor RX Vega 64 (EK-FC Radeon Vega), 64Gb Kingston HyperX DDR4 2666 MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / 250 Gb, NZXT H700I

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Condensators, die hebben nu eenmaal niet een heel lang leven. Vooral als de kwaliteit wat minder is dan is het vaak genoeg al naar enkele jaren over. Vinden van moederborden en videokaarten met condensators nog in perfecte staat is niet heel gemakkelijk. Dus als je zelf condensators kunt vervangen is dat een groot voordeel dan zal er een stuk meer beschikbaar zijn.

De voeding zou ik sowieso niet uit die tijd nemen, die zijn echt zelden vertrouwd. Nadeel van een moderne voeding is echter weer dat die zijn toegespitst op moderne PC's welke bijna al het vermogen van de 12V trekken. Oude PC's namen weinig van de 12V en veel van de 3,3V en 5V. Dus je moet er wel rekening mee houden dat de voeding genoeg vermogen op deze twee spanningen kan leveren. Maar ook dat die over individuele spanningsregulatie beschikt zodat die goed met cross loads kan omgaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• roys
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-01-2018
Hdd lijkt met 40Gb wat groot. Zo tussen de 1 en 10 Gb lijkt beter te passen. 64Mb RAM was echt al high end in periode dat 8Mb ook voorkwam.

roys wijzigde deze reactie 08-11-2016 21:22 (29%)

• Richo999
quote:
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:19:
Condensators, die hebben nu eenmaal niet een heel lang leven. Vooral als de kwaliteit wat minder is dan is het vaak genoeg al naar enkele jaren over. Vinden van moederborden en videokaarten met condensators nog in perfecte staat is niet heel gemakkelijk. Dus als je zelf condensators kunt vervangen is dat een groot voordeel dan zal er een stuk meer beschikbaar zijn.

De voeding zou ik sowieso niet uit die tijd nemen, die zijn echt zelden vertrouwd. Nadeel van een moderne voeding is echter weer dat die zijn toegespitst op moderne PC's welke bijna al het vermogen van de 12V trekken. Oude PC's namen weinig van de 12V en veel van de 3,3V en 5V. Dus je moet er wel rekening mee houden dat de voeding genoeg vermogen op deze twee spanningen kan leveren. Maar ook dat die over individuele spanningsregulatie beschikt zodat die goed met cross loads kan omgaan.
condensators vervangen is een goede tip en moet ik wel helaas aan iemand overlaten met een iets vastere hand dan ikzelf :P .
heb vroeger in de 286/386/486 nog een oude 5V/12V voeding gehad vandaar dat ik me daar nog iets vaags van kon herinneren, en daarom wil ik ook liever een voeding met "minimaal" draai uren.
(je advies topic was zeer informatief tnx _/-\o_ )
quote: Roy
Hdd lijkt met 40Gb wat groot. Zo tussen de 1 en 10 Gb lijkt beter te passen. 64Mb RAM was echt al high end in periode dat 8Mb ook voorkwam.
heb een nieuwe gekregen uit de verpakking van 40 gb (gegeven paard niet in de bek kijken :9 )
mijn retro project zal niet 100% lukken waar hoog waarschijnlijk beknibbeld word op de HD, A:\> en voeding. De cd-rom hou ik lekker maar schroef ik nog ff uit elkaar voor ik begin (geleidingen controleren/smeren/vervangen)
max ram voor de meeste moederborden is 128 mb, al vond ik dit zelf al beetje overkill gezien mijn pentium 2 het moest doen met 256 mb. 64 mb zal het worden vermoed, nu nog de dimms O-)

Richo999 wijzigde deze reactie 08-11-2016 21:41 (4%)

• -The_Mask-
  • Niet online
quote:
Richo999 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:40:

heb vroeger in de 286/386/486 nog een oude 5V/12V voeding gehad vandaar dat ik me daar nog iets vaags van kon herinneren, en daarom wil ik ook liever een voeding met "minimaal" draai uren.
(je advies topic was zeer informatief tnx _/-\o_ )
Bedankt, maar het meeste wat daar staat is niet echt van toepassing op zo'n oude PC, gaat allemaal over moderne ATX 2.x voedingen.

Ik zelfs dat Pentium 1 niet eens ATX gebruik, maar zo te zien nog allemaal AT voedingen. Dan blijft er heel weinig goed spul over. Pentium 2 PC zou heel wat gemakkelijker zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:25
Gebruikten die oude systemen niet -5V en -12V? Zou je die niet teveel missen met een moderne ATX voeding?

(klok, klepel...)

• Richo999
quote:
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:49:
[...]

Bedankt, maar het meeste wat daar staat is niet echt van toepassing op zo'n oude PC, gaat allemaal over moderne ATX 2.x voedingen.

Ik zelfs dat Pentium 1 niet eens ATX gebruik, maar zo te zien nog allemaal AT voedingen. Dan blijft er heel weinig goed spul over. Pentium 2 PC zou heel wat gemakkelijker zijn.
na Kleine zoektocht op zeer bekende elektronica webshop blijkt dat ze nog nieuw verkocht worden door Fortron (FSP Fortron SPI-250G), dus waarschijnlijk word het deze. Vermoed dat ik aan 250 watt genoeg heb tenzij ik SLI Gebruik dan moet ik namelijk es ff goed gaan tellen.
wat je zegt over Pentium 2 klopt, maar heb al via het werk aanspraak kunnen doen op een oude pentium 2 (identiek dezelfde als mijn eerste pentium 2 die ik zelf gekocht heb), die komt binnen nu en en half jaar vrij en ik hou van een uitdaging :+ .

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-06 14:05

cactusman

nu met extra naalden

quote:
roys schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:20:
Inderdaad 40 gb is veel te groot, de shit was in 1997 zo`n quantum bigfoot van 2.5 gb en die had een formfactor van 5.25 inch. wel erg onbetrouwbaar.... dus of je die nog gaat vinden....

euhmmmm

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 07:19
Wat? SLI? Waar heb je het over? :P

Mijn PC uit die tijd: Pentium 100 MHz, 8 MB RAM, 850 MB HDD, quad speed cd-rom, floppy drive, Microstar moederbord (MSI) en Trident videokaart.

Alhoewel deze waarschijnlijk werd aangekocht voor 1996. In 94 of 95, ik weet het niet meer. :) Later nog een upgrade uitgevoerd naar 32 MB RAM en een 2,1 GB HDD.

edit: Ah, de Voodoo2 had SLI, kon ik mij zelfs niet meer herinneren. Hou er dan wel rekening mee dat je dan 3 videokaarten nodig hebt.

D-Three wijzigde deze reactie 09-11-2016 08:06 (36%)

• -The_Mask-
  • Niet online
quote:
Richo999 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 05:01:
[...]

na Kleine zoektocht op zeer bekende elektronica webshop blijkt dat ze nog nieuw verkocht worden door Fortron (FSP Fortron SPI-250G), dus waarschijnlijk word het deze.
Hoop dan ook dat die nog nieuw gemaakt wordt, een voeding welke 20 jaar in een magazijn heeft gelegen is even min te vertrouwen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

quote:
cactusman schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:47:
[...]

Inderdaad 40 gb is veel te groot, de shit was in 1997 zo`n quantum bigfoot van 2.5 gb en die had een formfactor van 5.25 inch. wel erg onbetrouwbaar.... dus of je die nog gaat vinden....
Dit, maar vergeet ook niet dat veel van die oude moederborden niet eens schijven aan kunnen van meer dan 8,4GB.
Daar is dan wel weer een weg omheen met een tool die die BIOS limitatie weer kon omzeilen, zoals Ontrack Disk Manager (versie 3 oid?, EZ-Disk en SpeedStor.
Maar zie daar maar eens aan te komen.

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Richo999
quote:
McKaamos schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:56:
[...]

Dit, maar vergeet ook niet dat veel van die oude moederborden niet eens schijven aan kunnen van meer dan 8,4GB.
Daar is dan wel weer een weg omheen met een tool die die BIOS limitatie weer kon omzeilen, zoals Ontrack Disk Manager (versie 3 oid?, EZ-Disk en SpeedStor.
Maar zie daar maar eens aan te komen.
Dat klopt, hier ben ik ook mee bekend. Als het goed is kan hij de HDD wel lezen maar begrensd hij deze zijn maximum schijfgroote naar de max die deze kan lezen, zoniet ga ik op zoek naar een ander schijfje.
Zolang de bios de schijf herkent is er geen probleem (ik kan de schijf ook handmatig in de bios een maximum capaciteit ingeven). Vervolgens kan ik nog softwarematisch opdelen in een partitie via mijn windows 98 installatie (Windows 98 herkent tot een maximum van 64 Gb HD)
De disk managers is een goed idee en het overwegen waard. op het ASUS VS-97 bordje is de laatste bios update : NSTL Hardware Tested Year 2000 Compliant. Dus even uitzoeken wat maximum groote HDD's waren rond 2000
Edit:
30 GB schijven waren er al in 1999-2000, dus hopelijk werkt het maken van een partitie van 2x 20 o.i.d.
quote:
-The_Mask- schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:33:
[...]
Hoop dan ook dat die nog nieuw gemaakt wordt, een voeding welke 20 jaar in een magazijn heeft gelegen is even min te vertrouwen. :p
ga ervan uit dat de conrad redelijk betrouwbaar is op dat gebied ;) (EU wet is 2 jaar garantie dus ik maak mij niet druk)
quote:
D-Three schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:56:
Wat? SLI? Waar heb je het over? :P

Mijn PC uit die tijd: Pentium 100 MHz, 8 MB RAM, 850 MB HDD, quad speed cd-rom, floppy drive, Microstar moederbord (MSI) en Trident videokaart.

Alhoewel deze waarschijnlijk werd aangekocht voor 1996. In 94 of 95, ik weet het niet meer. :) Later nog een upgrade uitgevoerd naar 32 MB RAM en een 2,1 GB HDD.

edit: Ah, de Voodoo2 had SLI, kon ik mij zelfs niet meer herinneren. Hou er dan wel rekening mee dat je dan 3 videokaarten nodig hebt.
De Voodoo2 in SLI zetten is een beetje overkill maar lijkt me grappig om te doen, het is ook het overwegen waard om een Voodoo 3 2000 als single GPU erin te zetten maar daar heb ik qua performance eigenlijk geen idee van hoe deze het doet vergeleken met andere GPU keuzes. Wat ik wel wil is een 1024x768 resolutie dus moet ik minimaal een Voodoo 2 in SLI plaatsen of een betere GPU hebben waar ik totaal geen benul heb wat ik zou moeten kiezen.

Richo999 wijzigde deze reactie 09-11-2016 15:51 (17%)

• Haleluja_nl
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-06 21:14
Ik zie dat je voor een Pentium 1 wil gaan. Dan is een Voodoo2 sli opzet zwaar overkill.

Echter als je flexibiliteit wil hebben kun je een iets andere route nemen.
Het Asus SP97-V moederbord heb ik zelf ook, met een jumper op het moederbord de onboard videokaart uitgeschakeld en er een Nvidia TNT2 Pro ingestoken.
Ik heb wel de caps op het moederbord moeten vervangen want 3 stuks stonden al bol toen ik hem kreeg.
Voor de voeding heb ik een de bestaande ook van nieuwe caps voorzien en een nieuwe ventilator, dat was een 230W exemplaar wat daarmee weer prima meekon.
Voor de processor heb ik een AMD K6-2+ van 400mhz erin gestoken, deze ingesteld op een x2 multiplier die daardoor wordt vertaald naar een x6 en werkt perfect (wel een goede fan erop zetten.)
Geheugen is 64mb (2x 32mb)
De oude hdd heb ik eruit gegooid en van Kingspec een 8gb Disk-on-module erin gezet, die werkt prima.
Als geluidskaart zit er een Sound Blaster 2 in die het prima doet.

Zo heb je een allround pc, waarmee je met tooltjes de multiplier kunt veranderen en cache kunt uitzetten en hiermee van een relatief sterke Pentium 1/Lage Pentium2 tot en met een 386 alle snelheden kunt behalen. Dus ook oude dos spelletjes die gevoelig zijn voor de cpu snelheid werken dan prima.

• Navi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-06 16:07
Ik zou voor een mobo gaan met de Intel 440BX chipset, is heel flexibel qua opties, processoren, overclocken, etc.

• Richo999
quote:
Navi schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:23:
Ik zou voor een mobo gaan met de Intel 440BX chipset, is heel flexibel qua opties, processoren, overclocken, etc.
De chipset is volgens mij alleen geleverd op Pentium II bordjes en hoger.
quote: Haleluja_nlIk
zie dat je voor een Pentium 1 wil gaan. Dan is een Voodoo2 sli opzet zwaar overkill.

Echter als je flexibiliteit wil hebben kun je een iets andere route nemen.
Het Asus SP97-V moederbord heb ik zelf ook, met een jumper op het moederbord de onboard videokaart uitgeschakeld en er een Nvidia TNT2 Pro ingestoken.
Ik heb wel de caps op het moederbord moeten vervangen want 3 stuks stonden al bol toen ik hem kreeg.
Voor de voeding heb ik een de bestaande ook van nieuwe caps voorzien en een nieuwe ventilator, dat was een 230W exemplaar wat daarmee weer prima meekon.
dat het overkill is realiseer ik me :+ , de onboard videokaart gaat ook uit want ik neig qua compabiliteit naar een S3 Virge GX2 of DX, deze kaart levert namelijk de meeste flexibiliteit en kwaliteit met de meeste spellen die ik erop plan te spelen.
De caps controleren doe ik sowieso al dan niet vervangen als ik bordje binnen krijg.
ventilators is hoogwaarschijnlijk vernieuwen wel waard.
quote: Haleluja_nl
De oude hdd heb ik eruit gegooid en van Kingspec een 8gb Disk-on-module erin gezet, die werkt prima.
Als geluidskaart zit er een Sound Blaster 2 in die het prima doet.

Zo heb je een allround pc, waarmee je met tooltjes de multiplier kunt veranderen en cache kunt uitzetten en hiermee van een relatief sterke Pentium 1/Lage Pentium2 tot en met een 386 alle snelheden kunt behalen. Dus ook oude dos spelletjes die gevoelig zijn voor de cpu snelheid werken dan prima.
de Disk-on-Module is zeer goed idee, vind er eigenlijk weinig over op tweakers en eigenlijk ook niks nieuws. SSD snelheid op een pentium 1 :P :9.

Richo999 wijzigde deze reactie 13-11-2016 10:44 (4%)

• Haleluja_nl
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-06 21:14
Ik moet zeggen dat ik de S3 Virge ook een goede kaart vind voor zo een systeem gezien de goede DOS/Windows compabiliteit. Alleen als ik toch nog wat begin 3d spellen wil spelen is een voodoo kaart ernaast dan wel een must, dat is een nogal zwak punt van de Virge kaarten.

En als je een goede geluidskaart wil dan moet je voor een ESS audiodrive versie kijken vooral de ESS Audiodrive 1868F versie. Die is compatibel met de Soundblaster Pro, OPL3 (Yamaha) en je kunt eventueel een Wavetable op de kaart plaatsen. Daarnaast wordt de kaart door bijna alle spellen ook zo goed herkend :)

• Richo999
Mensen bedankt voor alle hulp. Heb de build zo goed als rond nu en ga binnenkort beginnen met opbouwen en uiteraard laat ik foto achter bij voltooien.
Final:
Behuizing (alleen nog pentium 1 sticker zien te regelen)
Mainboard: Asus SP97-V
CPU: Intel Pentium P55C 200 mhz
GPU: S3 Virge DX 4 mb (word tzt vervangen door GX2 variant)
2x Voodoo 2 1000 12 Mb 100 Mhz SLI
Ram: 64 Mb EDO
Hard Disk: Kingspec 8 Gb Dom IDE (nieuw)
Samsung 1,2 Gb
Voeding: FSP Fortron SPI-250G AT (nieuw)
Netwerk: Sitecom 10/100 Mbs
Geluidskaart: Soundboaster 3d 2.4 (word zsm vervangen door ESS Audiodrive 1868F)
Cd-rom: Samsung 12x
Diskette drive

Toetsenbord & muis Compaq p/s2

Richo999 wijzigde deze reactie 15-11-2016 04:46 (7%)

• D-Three
Wat een beest! :D

• Richo999
nouja, had de pc van het weekend bij elkaar en in elkaar gezet en hem op de "testbank" gezet.

uiteindelijke configuratie was:
Asus SP97-XV
Intel 200 Mhz MMX
Infineon 2* 128 mb SD 2/2/2
AWE 64 Value geluids kaart
32x Toshiba cd-rom
FDD
IDE 1.2 GB Samsung
S3 Virge DX
2* 3DFX Voodoo 2 SLI
ATX voeding.

Helaas toen ik de computer opstarte was beste wat eruit kwam het geluid van de opstartende fans. Geen beeld noch iets van geluid wat uit de speaker kwam voor fout code. toen maar eens ff alles gecontroleerd in de hoop dat er maar iets klein stuk was o.i.d.
- andere PSU
- andere processor
- Edo ram wissel
- SD ram wissel
- Geluids kaart eruit
- HD eruit
- FDD eruit
- 2 verschillende grafische kaarten en de onboard VGA (op verschillende pci sloten)
- Cmos reset

Niks werkte dus helaas tot de conclussie gekomen dat mobo kaduuk was. Ding maar weer terug gestuurd naar de verkoper (Ebay, heerlijk als je iets moet retourneren)
Verkoper is nu aan het kijken voor een vervangend bordje, maar zelf ook al wat verder gaan kijken en kom je maar schrikbarend weinig tegen voor een schappelijke prijs. De meeste goede ATX mobo's zijn snel€100,00+ op ebay. Nu valt me oog op een leuke SP97-XE, enige nadeel van dit Mobo is dat hij max 64 Mb ram kan hebben door de intel chipset die erop zit.

Iemand suggesties voor een ander leuk maar betaalbaar mobo?

• D-Three

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen idee slechte foto maar condensators en fan lager zijn onderdelen welke aan slijtage zijn onderheven, daar moet je dus sowieso naar kijken.

AMD Nieuwsdiscussie

• Richo999
quote:
Is een goed bordje zoals de meeste FIC mobo maar helaas zijn de meeste AT en geen ATX, zoek namelijk ATX wat mijn keuze beperkter maakt gezien de AT borden toen nog veel gebruikt werden en de ATX borden van toen nu schofterig duur zijn (de goede heet dat; zie FIC ASUS Gigabyte en chaintech). Heb nu een tegen zeer schappelijke prijs een Asus TX97-XE kunnen krijgen met intel 430TX chipset. Is een minder leuke mobo dan de sp97-xv maar helaas. De TX heeft geen sd ram en minder Max geheugen (64 mb). Het is nu dus afwachten als ik dadelijk weer alles in elkaar schroef en deze het doet.
Kan ik daarna aan mijn pentium 2 beginnen, hier had ik al een ander van bij elkaar gehaald in de tussentijd op MP (God zij dank dat de mensen vaak niet weten wat het spul kan opbrengen). 2 oude computers opgekocht recent met onderdelen die ik nodig had (Geforce 256 guillemot 32 mb en ASUS P3B-F met 440BX chip). Pentium 2 is wat makkelijker en goedkoper om aan te komen heb ik al gemerkt.

Configratie zoals nu bekend is:
Asus TX97-XE ATX Intel 430 TX
Intel Pentium 233 Mhz MMX
64 Mb EDO ram
8 Gb Kingspec DOM
AWE 64 Value geluids kaart
32x Toshiba cd-rom
FDD
IDE 1.2 GB Samsung
S3 Virge DX
2* 3DFX Voodoo 2 SLI
ATX voeding.

Condensator worden beoordeeld en evt vervangen als mobo het doet en ik klaar ben met p2 project. Ventilators zijn al besteld.

Richo999 wijzigde deze reactie 09-12-2016 04:02 (12%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True