Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Televisie zonder analoog of digitaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 15:52
Mijn vraag
Ik woon vanaf zaterdag in een studenten campus en dat zijn 260 kamers met hun eigen router die aangesloten is op een 1gigabit lijn. Rete snel dus. Alleen het enige nadeel is . Ik heb geen tv aansluiting in de muur:( Wat kan ik doen om toch beetje tv te kunnen kijken aangezien ik dit op zijn tijd nog wel graag doe.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb een xbox one. desktop pc. routertje met netwerk input. en tv

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zag online een soort van internet tv via een abbo. Maar die had een aantal zenders niet.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via baxic op 08-11-2016 18:12)

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:09
Via de browser of app Ziggo Horizon TV gebruiken met de inloggegevens van je ouders/zus/oom/groenteboer?

Zou je live volgens mij de meeste courante dingen wel moeten kunnen kijken, zonder dat je extra dingen hoeft te regelen.

Alle reacties

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:48
Gratis digitenne? Heb je wel alleen Ned 1, 2, 3 en regionaal.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • Beste antwoord

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:09
Via de browser of app Ziggo Horizon TV gebruiken met de inloggegevens van je ouders/zus/oom/groenteboer?

Zou je live volgens mij de meeste courante dingen wel moeten kunnen kijken, zonder dat je extra dingen hoeft te regelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Online lijkt me lastig. Als je 1Gbit moet delen met 260 man houd je 4Mb/s per persoon over ongeveer. Nu zal niet iedereen continu die lijn voltrekken, maar op drukke momenten denk ik niet dat je er heel veel meer van overhoudt.

Dus dan is digitenne een prima bruikbare optie, afhankelijk van wat je wilt hebben.

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 15:52
Twam schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:54:

Dacht hier ook aan . Denk dat dit inderdaad de beste oplossing is. Maar even mijn stief vader lief aan gaan kijken/.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Neem een abonnement op knippr. Digitale tv over internet voor tientje per maand.

CISSP! Drop your encryption keys!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:02:
Neem een abonnement op knippr. Digitale tv over internet voor tientje per maand.
klinkt leuk tot ik lees dat ze geen windows client hebben :?

specs

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
maratropa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:06:
[...]

klinkt leuk tot ik lees dat ze geen windows client hebben :?
Werkt toch gewoon vanuit de browser?

CISSP! Drop your encryption keys!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Naast het familieverhaal...

...heel waarschijnljk heeft het studentencomplex ook een gezorgd voor een TV abbonement via IPTV.
Afhankelijk van het abbo zoek je dan op marktplaats 'zo'n 2e hands IPTV box.

Let wel op dat je een 'courante' box gebruikt. Sommig oude modellen zijn 'verouderd'.....

S6 ermee

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:24
NPO App via Chromecast

[ Voor 4% gewijzigd door dik_voormekaar op 09-11-2016 15:49 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:03

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DVB-T stikie kopen en tv zien ;) is in NL al veel beter georganiseerd dan in BE :'(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De meeste moderne TV's hebben een DVB-C(digitale kabel) + DVB-T (Digitenne) Tuner aan boord. Kwestie van een DVB-T antenne op de kop tikken (van een oude Digitenne set b.v. bij de kringloop winkel in de buurt).
Dan kan je in ieder geval NL1/2/3 en de regionale zender kijken.
Eventueel kan je er voor kiezen om een CI+ module te kopen en een Digitenne pasje. Daarmee kan je dan de overige zenders ook kijken.

Je kan ook gaan voor de Horizon app van Ziggo. Even ergens inlog gegevens lospeuteren. en dan kan je kijken. Zal allicht ook kunnen met andere platformen van b.v. KPN en Telfort? Not sure.

Knippr is ook een idee.
Of je laat TV kijken lekker wezen en pleurt wat meuk op een NAS en streamt het naar een Chromecast ofzo.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1