Advies gevraagd aankoop wasmachine en droger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 22:00
Wij (vrouw en ik, tweepersoons huishouden dus) zijn op zoek naar een nieuwe wasmachine en droger. En aangezien ik er erg weinig verstand van heb, vraag ik jullie meedenk-hulp!

Budget is ca 400 euro per apparaat, dit is mild rekbaar. Drogers zijn wat duurder heb ik al gevonden.

Wasmachine
We draaien gemiddeld zo'n 2 wassen per week schat ik in. De allerzuinigste wasmachines zijn vaak ook de duurste met allerlei exotische programma's. Enige eis is starttijdkeuze en een paar gangbare programma's. Ik had inmiddels deze gevonden, welke goede recensies krijgt op Kieskeurig en Tweakers: Zanussi ZWF71463W (pricewatch: Zanussi ZWF71463W. De rest is veelal duurder, en soms iets zuiniger, maar goed, wat is de terugverdientijd daarvan? Zijn er nog goede ervaringen met andere toestellen, bijv deze: pricewatch: Samsung WF70F5E5P4W is 100 euro duurder maar wel iets zuiniger. Ze zijn beide 1.400 toeren, die we nu hebben (AEG) is 1.600 toeren maar er is maar 1 programma die dat werkelijk gebruikt.

Droger
Hier stopt mijn kennis volledig :) De droger is natuurlijk prettig als deze zuinig is, maar hij zal eens per 2 a 3 weken draaien, laten we zeggen, 20 keer per jaar. Hier geldt dus ook: wat is de terugverdientijd van een zuiniger exemplaar ten opzichte van de extra investering. Ik had inmiddels deze gevonden: https://www.kieskeurig.nl...-bosch-wth83000nl/prijzen fijn is als alles kastdroog kan zijn in ca 2 uur tijd. Je hebt ook warmtepompdrogers, maar ik lees vooral dat die minder snel zijn, ze zijn vooral duurder en iets zuiniger. Klopt dat?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, en of ik mijn keuzes beter kan aanpassen en waarom dan :) dank!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De consumentenbond heeft een goed artikel over drogers, de nieuwe modellen die de uitstotende warmte hergebruiken (warmtepomp) zijn alleen goed voor je portemonnee als je een oudere goedkopere wasmachine hebt waar de was heel nat uitkomt. Dan verdien je terug, anders niet.

Een tip die ik kan geven: koop geen droger die aan het einde van het drogen kreukels gaat voorkomen. Dat gaat hij gedurende meerder uren na afloop an het droogproces even draaien en dat is zo irritant als je hem in de avond aangezet hebt en in slaap sukkelt. Dan moet je hem uitzetten, brrrrrrr.

En onze vorige wasmachine ging een liedje afspelen als hij klaar was: vermijden.

Voor de rest, ik denk dat je voor deze prijs prima slaagt, misschien bij elk apparaat 10 erbij en neem een bekend merk en klaar, hij doet zijn ding en al die extra's heb ik niet nodig als man. Persoonlijk zou ik zeggen, laat het over aan je partner. Het enige waar je als man op kan letten is het aantal toeren en belangrijker, hoeveel past erin. Meer is beter namelijk. hoe meer toeren, hoe droger de was eruit komt en de droger vernaggelt veel kleding, dus bijbetalen voor meer touren en een droogrek is beter dan een goede droger.

Ohja, 3 keer per week drogen is geen 20 keer per jaar ;)
En was erin stoppen als hij bezig is is onnodig, is weer een nieuwe gimmick dieze net bedacht hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:11
Waar ik verder naar gekeken heb is de geluidsproductie. Dat is volgens mij een filtermogelijkheid in de pricewatch hier op t.net. Geen spijt van. Ik hoor niet eens dat hij aanstaat, en hij staat in een washokje op dezelfde zolder als de slaapkamer. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Znorkus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:45:
Waar ik verder naar gekeken heb is de geluidsproductie. Dat is volgens mij een filtermogelijkheid in de pricewatch hier op t.net. Geen spijt van. Ik hoor niet eens dat hij aanstaat, en hij staat in een washokje op dezelfde zolder als de slaapkamer. Heerlijk.
Gezien zijn username een heel relevante opmerking :D

Heb je ook wasdrogers die wat stiller centrifugeren? Dat ding van mij kan dan een herrie maken, die van de buren ook, man man man.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:11
Ja hoor.

categorie: Wasdrogers

Ben op de pricewatch naar categorie drogers gegaan, en heb 2 filters aangezet: max 500 euro, en geluidssterkte op 63 decibel. Om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 22:00
Dank, voor alle reacties!

@ Hobbykok: hij draait eens per 2 a 3 weken, niet 2 a 3 keer per week ;) We gebruiken hem vooral voor beddengoed/handoeken en dat soort zaken. De overige was wordt meestal opgehangen.

Ik zal ook nog even extra letten op de geluidsproductie en inhoud.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:27
Wij hebben toendertijd ook enkel voor een wasmachine gekozen omdat we de was altijd ophangen. Toen zeiden ze in de winkel dat als je toch een droger erbij pakt, je ook beter een wasmachine kunt kiezen die op een hoger toerental centrifugeert. Immers, hoe droger de was al is vóórdat deze de droger ingaat, hoe minder energie je verbruikt tijdens het drogen. Ik heb echter geen idee of dit tegenwoordig ook nog geldt, of dat met al die energiezuinige apparaten je net zo goed op 1400 toeren kunt centrifugeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je geen specifieke eisen hebt, zou ik doen wat ik deed in dezelfde situatie. Gewoon de beste koop v/d consumentenbond halen in jouw budget.

Droger gewoon een groot rek? ;) Persoonlijk heb ik geen droger en mis deze ook absoluut niet, maar ik heb de ruimte beschikbaar binnen en buiten om te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Hier een wasdroogcombinatie: scheelt ruimte. Meeste was gaat gewoon aan het droogrek of de droogmolen, maar voor handdoeken is het wel handig. Maar goed, als je de ruimte hebt ben je met een losse droger flexibeler. Zeker de moderne combi's nemen flink de tijd voor hun was+droog programma.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:24:
Droger gewoon een groot rek? ;) Persoonlijk heb ik geen droger en mis deze ook absoluut niet, maar ik heb de ruimte beschikbaar binnen en buiten om te drogen.
Wij hebben een halve zolder waar was kan hangen, maar een handdoek in de droger is wel een stuk relaxter dan ophangen, dan krjjg je gewoon een lange reep schuurpapier. Of ik doe altijd wat verkeerd :P

Meeste spullen doe ik niet in de droger, is niet echt bevorderlijk voor de kleren. Maar sokken en handdoeken en beddengoed wel (al hang ik de 2 persoonszaken meestal op omdat ze anders al het andere wasgoed opeten in de droger en dan heb ik een droge bal van buiten met daarin nat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: AEG T65370NAH

en kijk voor een goede gebruikte wasmachine in je regio.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1